Pedersen er niet ingewisseld voor Pidcock na lang twijfelen, grote fout gezien de 12% daling vanaf een zilveren beker, ook al had hij hier nog nooit echt goed gescoord
deze wissel als nog doen (eerste wissel ook) om de schade te beperken de komende ritten of het ergens anders zoeken is nu de vraag?
4 'grote' namen die vandaag redelijk dicht bij elkaar eindigen en elkaar relatief in evenwicht houden. Het grootste verschil wordt gemaakt door hen die 3 van deze 4 namen hebben ipv slechts twee. Dat zijn teams die óf geen Poel hebben óf al 1 of zelfs 2 wissels gebruikt hebben om Poel naast Pedersen en Wellens/Stuyven in het team te krijgen. Teams die zonder wissel al Poel + Ped + Wellens/Stuyven hebben kan ook, maar dan zullen ze Benoot zeer waarschijnlijk missen. Die gaat straks in de heuvels nog wat inhaal kansen krijgen. (Ja die kan je er ook inwisselen voor de heuvels, maar dat gaat dan ten koste van een Gils/Rev/Pid etc).
Daarnaast stond alles tot vandaag nog redelijk dicht bij elkaar. Dicht genoeg om een paar % te kunnen pakken met grut uitslagen zoals Naesen, Skujins en Teunissen. De komende wedstrijden krijgt ander grut de kans om dat weer goed te maken.
Al met al dus mogelijk wel redelijk wat stijgen en dalen aan de hand qua percentages, maar voor het grote plaatje misschien nog niet zo impactvol. De échte winnaars zijn de teams die vanaf de start Ganna hebben. Die zullen nu wel de top 3-5 bevolken. De verliezers zijn de teams met Moho en/of De Lie ipv Stuyven/Pedersen/Wellens. Die verliezen hier gewoon een volledige C3 plek aan punten.
Lijkt me prima verwoord. Heb overigens zowel Van der Poel, Pedersen EN Mohoric maar die laatste staat inmiddels op de zwarte lijst. Iemand van 2,5 miljoen die waarschijnlijk nog geen punt gaat opleveren is een duur grapje en kost me dan ook veel punten (nu op 87,2%)... Voor nu de verliezen beperken met een Pedersen en hopelijk ook een Merlier in de Scheldeprijs.
Lang getwijfeld om Mohoric eruit te doen (voor een Madouas bijvoorbeeld) maar ga toch voor een tactiek waarbij het in de heuvelklassiekers moet gebeuren en 3 wissels ga gebruiken om Evenepoel, Pidcock en van Gils erin te brengen naast Pogacar, Benoot, Teuns, Bilbao, Eetvelt en Vauquelin die er nu al in staan. Nog iemand die met Mohoric zit?...
Wacht even. Als ik het goed lees heb je naast Poel, Pedersen, Mohoric én Benoot én nog 3 wissels over?
Voordeel van met meerdere teams spelen denk ik. Dan kan je vooraf voor dit soort gekke dingen kiezen en hopen dat het goed valt ;)
Vandaag was geen beste dag met wout en benoot als 2e en 3e captain. Door afhaken pog en narvaez was captain nummer 3 nogal lastig. Daarnaast mijn enige 2 750 mannen ook een bijzondere dag. Van gestel zie ik niet meer terug dit jaar en tarling komt net tekort. En geen ganna en pedersen (de laatste bewust en de eerste gekozen voor meeus....zoveel spijt) nu nog dun met ddv . Nu maar hopen dat gent wevelgem sprint wordt en dat merlier fit genoeg is. en dan door naar de heuvels waarvoor ik denk ik wel goed team heb.
Jaa in plaats van Pidcock + Ganna/Powless ben ik gegaan voor Mohoric + Benoot waarbij Mohoric de punten van Pidcock moest dekken t/m San Remo en daarna nog wat 15e plekken kon sprokkelen. Daarnaast zou ik altijd voor 2 heuvelwissels gaan en had ik op die manier met Benoot altijd een 4e en dus reserve kopman achter de hand. Datzelfde geldt voor Pedersen in de Kasseikoersen. Zo gek vond ik dat nog niet klinken.. 3e wissel was dus eigenlijk bedoelt voor pech gevallen of zoals het nu uitpakt, een extra heuvelrenner. Tot dusver is het dus nog niet goed gevallen met Mohoric + Benoot maar wie weet verandert er nog wat haha ;)
Ik heb het gevoel dat Pedersen mede ook vanwege Milan gefocust heeft op de heuvels. Uiteindelijk moet hij zo min mogelijk met Milan richting de finish en dus vooruit zijn met de andere kleppers.
Zit hij ook niet in zijn laatste contractjaar met niet de beste sfeer in de ploeg? Of beeld ik dat mij in?
Hoe dan ook Pedersen erin gewisseld vanochtend dus nu even content...
Vooraf bedacht om Pidcock met MSR te gebruiken als CAP 3 en daarna te wisselen voor Pedersen. Dat ook gedaan en Pedersen vandaag als CAP 3 gezet. MSR viel tegen met Pidcock, Pedersen vandaag niet. Vandaag blijven staan op 89% met MvdP als CAP 1 en WvA als CAP 2. Voor zondag vermoedelijk Milan, Philipsen en Pedersen als kopmannen. Merlier nog even afwachten.
Pidcock had / heeft vooral zin wanneer je hem van begin af aan er in had. Hij is overigens wel erg goed in vorm, had bv. een snellere tijd op de Poggio dan VdP en Pogi.
Vanaf dit moment heeft Pedersen een klein beetje kans op meer punten denk ik, scheelt niet veel.
Beiden nog 4 races te gaan, en ik zie ze ook beiden wel tot de top 5 kanshebbers in al die races.
Ja hier hetzelfde ook lang getwijfeld maar laat hem staan. Ook mede omdat ik al de Pid-Merlier wissel heb doorgevoerd. Ik verwacht eigenlijk niks meer van m maar had m voor MSR voor Ganna of Wellens moeten wisselen. Nu neem ik mijn verlies en hou ik mn overige 2 wissels voor de heuvels..
Veel in de top hebben geen slecht presterende Wout.. Zolang die niet levert staan die teams goed.
Blik vooruit..
Morgen, veel wind? Lijkt er wel op. Veel wind betekent over het algemeen veel verbrokkeling en dat maakt het scenario van een sprint met een groep van 60-80 kleiner.
IEmand nog een mooie weervoorspelling al gevonden voor de wedstrijd? ik nog niet een waar ik heel blij van wordt. Morgen 10 man aan de start waarbij ik ca 5 caps zie (dubbele voornaam, Jap, sterke Mets, Nietens en Jordi). Rest is toch opvulling met Naessen, Madis, Jenno, Cesky, JB en FlorianV).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.