Als je nog 3 wissels hebt en ook al een heuvelteam dat maar 2 wissels nodig heeft kan wisselen wel goed zijn lijkt me.
Ik vind het zelf heel lastig te voorspellen of het morgen een klein groepje wordt of een sprint voor de winst. Met een groepje vooruit is Pedersen de man natuurlijk.
Met een sprint is het een gevaarlijke cap.
De wind zegt dat het goede kansen heeft voor een groepje vooruit.
Het deelnemersveld zegt dat een sprint waarschijnlijk is.
Sta op een gouden bekertje nu, maar heb Mohoric die niet presteert. Heb nog twee wissels over.
Nu zit ik in dubio. Wachten met een wissel zodat ik bijvoorbeeld Evenepoel en van Gils erin kan wisselen voor het drieluik.
Of vandaag al Madouas erin zetten, die ik als iets minder zie dan van Gils, maar die wel nog scorend potentieel heeft voor in de Vlaamse wedstrijden en daar denk ik meer gaat scoren dan Mohoric in deze vorm.
Voor de volledigheid, ik heb geen super sterk Ardennen team op het moment maar wel nog Pogacar, Pidcock, Narvaez, Eetvelt en Gregoire.
Als ik nog 3 wissels had gehad dan was mohoric er al lang uit. Madouas zal je ws meer punten gaan opleveren ja maar als je dit zou doen ga je flink kelderen in de heuvels waar menigeen met nog 2 a 3 wissels je voorbij gaat denderen.
Madouas is natuurlijk wel een renner die de afgelopen jaren ook erg goed scoort in de Ardennen.
Als hij zijn scores van na E3 van de afgelopen jaren herhaald zijn er niet heel veel betere wissels denkbaar. Zeker als je er nog drie moet kom je dan toch ook snel bij een Skjelmose/Madouas/Healy achtige renner uit.
Nu vind ik zelf die andere twee denk ik iets beter, maar heeft Madouas dus wel het zware voordeel ook te kunnen scoren in DDV en RVV.
Er staat genoeg wind voor waaiers in De Moeren, dat betekent enerzijds inzetten op ploegen die daar meestal goed mee omgaan en anderzijds zou het ook de aanvallers moeten helpen. Temeer omdat dezelfde wind schuin in de rug staat richting Wevelgem.
Voor mij wordt het Pedersen - Milan - Philipsen, Lidl is vandaag het sterkste blok voor de heuvels en misschien ook wel voor de waaiers. Verwacht wel de nodige sprinters in de punten maar niet zo'n grote groep als vorig jaar voor plekje 3 mocht sprinten.
Ik denk dat het vandaag echt een chaotische rit wordt met uiteindelijk weinig organisatie en veel kleinere groepjes. Eerst door de waaiers al een kleinere groep van 20-40 aan het begin van de heuvels. Daar verdere versnippering en weinig kans op organisatie.
1) Pedersen
2) Philipsen
3) Milan
Merlier, Benoot, Meeus, Magnier, F. Vermeersch, Kristoff, Abrahamsen
We stijgen gestaag. Even afwachten hoeveel JP is geëindigd, jammer dat hij in moest houden en liet lopen. Voorlopig loopt het redelijk zoals verwacht al is Merlier wel uitzonderlijk goed vandaag na zo'n val. Pedersen goede wissel gebleken. Alleen Pidcock tot nu toe tegen gevallen in de uitslagen. OHN en MSR had ik zeker meer van hem verwacht aangezien hij zo in vorm was. Voor volgend jaar toch ook maar selecteren op goede aankomers.
Natuurlijk is het geweldig dat Merlier weer fit is. Dat is hoofdzaak. En dat het maar mee mag vallen met Kooij, is hem van harte gegund.
Wat een vervelende bijzaak is, is dat je hem dan opstelt in De Panne, hij valt, 0 punten, jammer. Je ziet de herhaling een paar keer, je denkt bij jezelf "als ik zo over het asfalt stuiter loop ik twee weken kreupel". Je gooit 'm uit je team, Kooij laat je na enig nadenken wel staan en je gaat vol goede moed kijken naar Gent - Wevelgem....
Met eerst als caps Pedersen, Flip en Milan in allerlei verschillende volgordes. Toch voor een volledige sprint gegokt met Flip, Milan en Merlier(grootste gok).
Uiteindelijk 50p. Minder daardoor maar het had gekund, gok Merlier kwam uit maar klasbak in vorm Pedersen na zo'n inspanning in E3 kan je alleen maar je pet voor afnemen en je verlies nemen.
En door naar DDV..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.