Narvaez en Jorgenson zijn ook niet bepaald zekere factoren. Ze kunnen top 3 eindigen, maar ze kunnen net zo goed als 35e binnen rijden.
Maar ik ben er zelf ook nog niet uit. Heb zelf ook Philipsen, maar ook nog Groves en Milan die dit goed kunnen. Milan vorig jaar nog 7e.
Toen was t plan nog dat mvdp en Philipsen er niet bij zouden zijn. Nu wordt t denk ik dus wel lead out. In AGR start die wel zonder die 2, dus daar zal die n resultaat proberen te rijden vermoed ik
Nou heeft die sowieso iets te bewijzen in zijn 1e echte klassiekers jaar, dus wellicht probeert die nog kort te finishen woensdag
De gok genomen om Merlier te wisselen voor VDP voor de E3, zonder Pogi en vraagteken v Aert kwam ik daar toch zekerheid te kort. Wordt Merlier gewoon knap 2e gister. Achteraf beter v Aert kunnen wisselen misschien maar ja BP en Amstel zal Wout zijn voorseizoen nog wat kleur kunnen geven.
Groves wordt 5e in MSR, en teruggezet in Kuurne die verwacht ik wel kort ook.
Genoeg alternatieven voor v Aert, maar kan ook gewoon top 3 eindigen natuurlijk.
Het niet-selecteren van Pedersen blijkt nu wel een flinke misser. Voelde vooraf als iets teveel van het goede naast Vd Poel, Van Aert, Pogi en Ganna (en De Lie...🤡), maar de programma's lopen nu toch dusdanig uiteen dat Pedersen een must-have is/was. Woensdag maar even met samengeknepen billen hopen dat onze Deense vriend een beetje rustig aan doet...
Dat dacht ik gisteren ook..
Lijkt me dat vooral voor Visma de kans om wat vertrouwen te tanken en zeker zonder Kooij gaan die het toch proberen uit elkaar te rijden lijkt me. Waarbij Lidl trek vast mee wil doen.
Dus ik ga voor Pedersen, v Aert en Philipsen
Heb jij gisteren Philipsen gezien? Dan snap ik serieus niet dat je eerder verwacht Narvaez er (obv de lijn der verwachtingen) bij zit. Jonnie heeft nog weinig tot niets laten zien, behalve een harde lead-out op de Cipressa.
Geen seconde dat ik hem ga overwegen. Dan maak ik liever nog Berckmoes C. Die sprint gewoon mee voor een top 10.
Toch opvallend, het aantal hoogtemeters deze editie van Dwars Door Vlaanderen vergeleken vorige edities:
- 2025: 1205 hoogtemeters
- 2024: 1498 hoogtemeters
- 2023: 1459 hoogtemeters
- 2022: 1649 hoogtemeters
- 2021: 1446 hoogtemeters
Als je dit zo ziet, zou je zeggen dat de kans om te winnen voor sterke sprinters als Philipsen en Milan misschien groter wordt. Echter staan er een paar sterke blokken aan de start die geen baat hebben bij een sprint zoals Visma, Ineos en FDJ (en waarschijnlijk nog UAE aangezien ik niet verwacht dat Molano "overleefd"). De vraag is echter of deze ploegen het hard genoeg kunnen maken om vooral een Philipsen te lossen die toch wel weer een sterke indruk achter liet in GW.
Overigens is het natuurlijk wel de laatste kans voor ploegen om nog een Vlaamse kasseiklassieker te winnen, ervan uit gaande dat de Ronde naar Mathieu of Pogacar gaat. Verwacht dus toch een helse strijd voor de ritwinst en geef de sterke kasseirenners het voordeel van de twijfel. Captains zijn nu 1. Pedersen 2. Aert en 3. Philipsen.
Heb ze alle 4. Team staat vrij aardig op Mohoric na. Wou nu alvast een wissel doen voor ddv en RvV en de heuvels. Heb voor de heuvel wissel al VG en EVnpoel staan. Maar wil Mohoric er uit.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.