Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 143 144 145 146
Jan Janssens

Niet de ballen gehad om van in het begin De Lie te wisselen voor Pedersen (deels met in het achterhoofd om nog genoeg opties te hebben voor Ardennen). Pidcock - Merlier wissel wel gedaan omdat ik Merlier nodig had als cap en dit was op voorhand het plan. Viel met de Panne tegen. Achteraf gezien had dus Pedersen wel een goeie wissel geweest. Had ergens nog beetje de gedachte ach wat de Lie nu nog pakt is zogezegd bonus maar ja nu is het helemaal duidelijk dat er niets meer bij komt. Pedersen nu insisselen lijkt me te laat. Zou dan enkel als eerste cap DDV zijn (Ronde en Roubaix = Matje en Pogi). Maar ik wil wel echt van De Lie af, beetje te zonde zo'n 3.5 MIL te zien blinken in het rood... Enige optie dat ik zie om hem te wisselen is voor Benoot of Madouas die de komende kassei klassiekers nog combineren met Ardennen. En dan nog 1 wissel voor Remco. Benoot pakt BP mee en is normaal wel goed in WP. Voor Luik en in mindere mate Amstel zijn Pogi en Remco 1 en 2 voor mij. Een Pidcock terug inwisselen is dus enkel als derde cap (maar ik denk dat een benoot niet heel veel onder gaat doen). Heb het hier nog zien passeren de Benoot wissel. Weet niet of deze bij de auteurs ook effectief gedaan is (want toonde toch wat vorm)? Of andere tegen argumenten (buiten van je mist een Ardennen wissel), thanks!

dr klaas

Dat werkt de wissel pidcock-de Lie wel in de hand, dat je misschien te lang wacht met wisselen. Lijkt me simpel uit te rekenen, Pedersen cap 1 ,3 ,3 is  300 plus 150 plus 100 punten minus je andere 3e cap in die wedstrijden zeg 100 50 50 is een 350 extra punten met Pedersen.  Dan even uitrekenen wat je verwacht van de andere renner(s).

oli4g

Pogi 2e kopman in Roubaix vind ik wel dapper. Persoonlijk verwacht ik betere/gelijke resultaten van Pedersen in zijn 3 komende wedstrijden dan eender welke Ardennen transfer. Als Wout morgen opnieuw tegenvalt, dan maak ik Pedersen ook nog 3 keer cap. Maar hangt natuurlijk ook af van welke alternatieven je reeds hebt voor de Ardennen.

floda

De niet wout nemers die wellens en pedersen hebben genomen zijn tot nu toe spekkoper. Had je verder volledig team in breedte neer kunnen zetten met merlier, pidcock, JP, Milan ect. Woutje moet nu wel 5x top zijn om dat nog terug te pakken. 

DeGladde

Q36.5 naar de Giro

Vergane Glorie

Gisteren toch maar Pedersen erin (op plek 3) maar toch fijn. Had anders voor Naesen moeten gaan en die werd keurig (wederom) 21e.

voor woensdag nu best wel wat keuze. Pedersen, Philipsen, Milan, WvA, Wellens, Narvaez, Groves, Merlier en natuurlijk Naesen. Hopelijk nu weer wat stijgen op de ranglijst...

parkoers lijkt me wel vrij simpel, maar verwacht wel weer een aanval van Pedersen (hij weet dat ie moet pakken wat hij pakken kan), Philipsen was gewoon in orde zondag en had zonder lekke band een stuk verder kunnen komen. Ga daarachter toch voor Wout. Zal sowieso sprinten nu Kooij niet meedoet en hopelijk kan hij het iets beter. 

Weet het alleen nog niet zeker..

KV
floda
De niet wout nemers die wellens en pedersen hebben genomen zijn tot nu toe spekkoper. Had je verder...

Heb al die namen die je noemt incl WVA maar Wellens en Pedersen niet gecapt in resp Strade en E3 en een Merlier die voorlopig enkel levert als hij niet gecapt wordt. Hierdoor momenteel maar op 94,5%. 

Quelbois

Hier half blij met wissel 2. MvdP gebracht voor Merlier voor E3. Na eerder voor MSR de Lie voor Ganna kon dat qua budget. Dat leverde in E3 direct een sloot punten op.

Maar mijn vertrouwen in een redelijk goede Wout die van de berg komt betaald zich niet uit. Niet overwogen voor E3 om Wout te slachtofferen en dat doe ik nu ook niet meer , maar dat was waarschijnlijk een betere keuze geweest. Pijnlijk voor Scorito maar goed voor Merlier dat die er gewoon bij zat zondag en dat is een dure misser met SP nog op de agenda. Gezakt van zilveren beker naar 93,9. Ik zal na SP nog verder omlaag kijken helaas. Pidcock was andere optie maar had ik ingeschat als meer punten dan Merlier. 

Voor woensdag ga ik voor een spint en vlucht combi. Lenteweer met weinig wind maar wel meer hoogtemeters dan afgelopen zondag. Mads kopman 1 , Philipsen kopman 2 en bij 3 weet ik nog niet welke kant het op valt . Mogelijke opties , Welles, Milan , Groves of toch WvA? Ik hou forum en interviews komende dagen in de gaten. 

Aanklampen

Zie net dat Marijn van den Berg is toegevoegd aan DDV. Had hem vooral voor 2-luik BP (C) en AGR, maar in openingsweekend al 2x top 10. Daar kunnen nog wel 3x top 10 bijkomen. 

Wel met Madis (ook in mijn team) nog een snelle man. Albanese lijkt niet goed, hing zondag ook al in laatste waaier, na stuiterpartij in BDP.

Guido Maltempi

Even een mentale opkikker voor iedereen die verdrietig is omdat-ie slechts op zoveelennegentig komma nogwat procent staat: ik sta momenteel op 57%. Zeven-en-vijftig procent.

Ik had namelijk bedacht dat mijn selectie het prima zou redden zonder Dubbele Voornaam. En laat dat nou net de enige topsprinter zijn die niet om de haverklap buiten de punten rijdt wanneer je hem capt.

Tel daarbij op dat mijn luxeknechren Benoot en Narvaez heten (en niet Wellens) en dat mijn sprokkelaars Lazkano, Schachmann, Blackmore en  Mayrhofer gezamenlijk toch alweer goed zijn voor precies nul hele punten, en dan weet je wel ongeveer hoe laat het is.

En dan te bedenken dat ik ook nog De Lie mee had. Gelukkig heb ik die op het juiste moment ingeruild voor Mads P, anders was het leed helemaal niet te overzien.

Aanklampen
Guido Maltempi
Even een mentale opkikker voor iedereen die verdrietig is omdat-ie slechts op zoveelennegentig komma...

Schachmann en Blackmore (C in BP) halen hun punten nog wel, hij zat er vrijdag ook gewoon bij. De Lied-out, tsja..

Fretin van de startlijst, niet heel raar maar die heeft dus nog meer tijd nodig... Scheldeprijs is al over 9 dagen.

Laatst gewijzigd
Zitvlees
Aanklampen
Schachmann en Blackmore (C in BP) halen hun punten nog wel, hij zat er vrijdag ook gewoon bij. De Li...

Iemand een update over de gezondheid van Fretin? 

Bovengenoemde heren heb ik ook, en die verwacht ik nog wel puntjes te gaan sprokkelen

Canyon72

Geen Evenepoel en Pidcock in BP

Vergane Glorie
Canyon72

Kan over een week weer anders zijn toch? 

of hebben ze dit zelf bevestigd? 

Georgeske
Canyon72

Bron?

Canyon72
Georgeske
Bron?

Pcs, kan inderdaad altijd wijzigen

Maillot à Pois
Canyon72
Pcs, kan inderdaad altijd wijzigen

Evenepoel staat er (opnieuw?) bij.

Verdween vorige week ook al eens kortstondig. Denk dat die door een automatische integratie met een bron waar geen Soudal selectie vrijgegeven is wordt weggeveegd. PCS zet hem er dan telkens manueel weer op.

Jan Janssens
oli4g
Pogi 2e kopman in Roubaix vind ik wel dapper. Persoonlijk verwacht ik betere/gelijke resultaten van...

Pogi skipt 2 andere ritten om te focussen op Roubaix, zegt voor mij genoeg. Nee ik zie hem niet als topfavoriet maar wel een zekere top 5 plaats. Het blijft Pogi he, niet eender welke renner. Prima cap 2 dus in mijn ogen. 
Qua verwachte punten Pedersen. Klopt als ik de berekening maak zal hij de komende wedstrijdens waarschijnlijk meer punten halen. Als ik RVV en PR op 3 zet als cap 3 is dat al 320 ptn. En ik verwacht eigenlijk een minder resultaat in DDV (je mag veel van een mens verwachten maar zo rijden in E3, GW en DDV dan heb je toch niet meer de beste benen tegen de RVV, denk ik natuurlijk). Hij zou ook niet slecht doen eens eentje te geven aan een ploegmakker bvb om volledige steun te hebben in de RVV. Soit ik reken nog 5de plaats aan cap 2 is 160 ptn dus in totaal 480. Maar ik heb voor komende koersen alternatieven (bvb Wout in de RVV en PR als derde cap). Die moet je er dan aftrekken eigenlijk dus totaal gaat heel wat naar beneden. Oké iedereen mag hier roepen wat hij wil van Wout, hij zal er staan in de Ronde en Roubaix. Niet om even te winnen van Matje maar komop het blijft een kampioen die top 5 zal rijden hoor. Reken ik er 128 ptn af (2x wout 5de plek als cap 3 dat je mist) blijft er nog 352 over. En dan hou ik geen rekening met evt cap punten in DDV.
Alternatief 1 nu al Benoot inwisselen. Pakt dat hij in DDV en RVV nog 13de en 15de wordt. Dan BP 8ste als cap 3, AGR 12de, WP 7de als cap 3en LBL 10de kom ik exact ook op 352 uit. Maar ik denk met nog iets meer marge? Een random top 5 kan bvb ook in DDV. Geen cap punten in mindering omdat mijn wissel sowieso een cap ging zijn in de Ardennen. 
Alternatief 2, de geplande Pidcock wissel terug inbrengen. BP 2de aan cap 2, AGR 5de aan cap 3, WP en LBL 2 x 12de kom ik op 425 ptn. Alleen kan die 2 x 12de ook zomaar 2 x 21ste worden Pidcock kennende. Hij zou ook een hogere cap krijgen in BP dan Benoot. Betekent dan dat mijn cap 2 in scenario Benoot cap 3 wordt (Wellens of Van Aert allicht). Moet je er dan nog aftrekken in principe. Dus reken naar de 400ptn.
Mijn conlusie is hoogste potentieel Pidcock. Meeste "zekerheid" Benoot. Hoogste punten maar genoeg alternatieven Pedersen. Met andere woorden ik wordt er nog niet wijzer uit wat het beste zal zijn 😂 

ivo001

Iemand nog vertrouwen dat Mohoric iets gaat opleveren? 4x DNF, een 150e en een 100e plek is niet echt lekker voor 2.5 miljoen scoritopunten.

KV
ivo001
Iemand nog vertrouwen dat Mohoric iets gaat opleveren? 4x DNF, een 150e en een 100e plek is niet ech...

Wat denk je zelf?

Is zoals hopen dat De Lie na het melken van zijn koeien terug in de flow geraakt. 

Laatst gewijzigd
Aanklampen
ivo001
Iemand nog vertrouwen dat Mohoric iets gaat opleveren? 4x DNF, een 150e en een 100e plek is niet ech...

Afscheid nemen, scheelt irritatie 

ivo001
Aanklampen
Afscheid nemen, scheelt irritatie 

Tsja, maar voor wie dan. Benoot kom ik 500k voor te kort. Dan zijn Madouas en Powless de enige opties die ik zie die zowel in vlaanderen als de ardennen zouden kunnen scoren. Echter beide en gok, want nog niet veel laten zien de afgelopen maand.

ProScoritoManager

Toch wel wat hoofdbrekens over de kopmannen voor morgen. Waar ik eerst Pedersen onomstreden vond en twijfeld over Wout zijn die beschouwingen nu volledig omgedraaid.

Bij Wout heeft dat alles te maken met het wegvallen van Kooij, waardoor Wout nu in meerdere scenario's de vooruitgeschoven man van VLab zal zijn. Vraagtekens over zijn niveau blijven echter nog steeds staan..

Pedersen had ik dan weer als C1 in GW waar ik hem in E3 nog gepasseerd had als kopman. Dat vertrouwen heeft hij natuurlijk dubbel en dwars terug betaald, maar als ik naar het parcours en de deelnemerslijst kijk dan ben ik toch steeds meer geneigd om van een sprint van een redelijk grote groep uit te gaan, waarbij Trek de kaart Milan speelt natuurlijk.

En zelfs als ik het aandurf om volledig op sprintkopmannen in te zetten zal ik nog moeten beslissen wie van Wout/Philipsen/Milan/Merlier ik géén aanvoerdersband omschuif. Puur als sprint ben je dan geneigd om Wout uit te sluiten natuurlijk, maar zoals gezegd kan hij in twee scenario's kort eindigen en dat is ook wat waard. Philipsen zie ik daar ook nog wel toe in staat dus die wordt geheid captain. Wat zijn jullie inzichten voor morgen?

RedDevil
ProScoritoManager
Toch wel wat hoofdbrekens over de kopmannen voor morgen. Waar ik eerst Pedersen onomstreden vond en...

Zelf heb ik geen Pedersen (helaas), dus die valt bij mij al af als mogelijk cap. Maar ik heb hetzelfde als jou: met Van Aert, Philipsen, Milan en Merlier 4 hele mooie potentiële caps. Voor mij staat vast dat Philipsen op 1 komt en Milan op 2. Voor plek 3 neig ik nu naar Van Aert omdat ik nog steeds de val van Merlier in mijn achterhoofd heb, en de optie dat ze voor Magnier gaan, maar ik ben er nog niet uit. 

Cobe Omnibga
RedDevil
Zelf heb ik geen Pedersen (helaas), dus die valt bij mij al af als mogelijk cap. Maar ik heb hetzelf...

Met een mooie tweede plaats is de val van Merlier toch al wel een beetje vergeten? En het lijkt me verder heel sterk dat Mads voor een derde koers op rij naar het podium gaat. Die moet toch ergens wat benen sparen voor RvV en PN.

1 2 ... 143 144 145 146

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.