Ivo, als ik wissels inzet zou ik ze kopman willen maken. Dat zie ik bij Powless niet en bij Benoot misschien in LBL of WP.
Ik zie nog wel een andere 2,5m renner die ik overweeg. Hem nu nemen is wel een gok aangezien je niet exact weet in welke vorm je hem krijgt..
Pedersen geeft zelf vaak in interviews aan dat hij bij elke koers waar hij start rijdt voor de winst. Verwacht je dan dat hij de benen stil gaat houden op het moment dat Visma of UAE aangaat in DdV omdat hij alleen met RvV in zn hoofd zit? Waarom zou hij dan überhaupt starten en niet gewoon overslaan?
Op zich goede caps al, ik hoop zelf dat Wout en Tom niet starten. Ik denk er dan over om Marijn C1 te maken, Blackmore C2 en Berckmoes C3. Alle drie laten redelijk tot goede vorm zien, Blackmore nog meest lastig in te schatten. Die aankomst ligt hem alle drie.
Evenepoel is ook een beetje de vraag in welke vorm hij terug in competitie treed en of hij 18 april echt klaar is voor de Brabantse Pijl.
Echter is dat pas een wissel voor over 17 dagen. De vraag was meer, kan ik nu Mohoric lozen voor een goede opbrengst in DDV, RVV en resterende wedstrijden daarna, of moet ik maar gewoon rustig wachtne met 3 wissels in de zak.
Afhankelijk hoeveel heuvelrenners je al hebt. In mijn achterhoofd speelt mee dat Pogy wel eens iets kan skippen, of overkomen in PR. Ik wil daarom de twee wissels overhouden na PR, om te kijken wat die koers heeft gedaan met de plannen van Pogy en/of fysiek..
Als jij genoeg C's hebt, dan kun je wellicht Madouas erin zetten. 3 wissels voor de heuvels werkt MI alleen als zowel POgy als PIdcock ineens weinig tot niets meer rijden. Dan maak je met 3 wissels mega stappen, aangezien er veel dan Cap problemen gaan krijgen.
Ik zit ernstig te twijfelen om Pedersen erin te wisselen omdat die gast echt on fire is. Pidcock is - naast Wout - de enige serieuze kandidaat om 'm voor te wisselen. Ik ben eens gaan speuren om te zien of Giro selectie invloed heeft op zijn Ardennen ambities. Ik kwam dit artikel tegen. Hoe lezen jullie dit? Voor mij staat er redelijk overtuigend dat Pidcock van BP tot LBL erbij is. Dan is het wel een erg dure wissel om hem na drie Pedersen-koersen weer terug erin te wisselen. Iemand hetzelfde dilemma?
https://www.cyclingnews.com/features/he-lifts-the-team-the-tom-pidcock-effect-at-q365-pro-cycling/
DDV eindigt zelden in een sprint vanwege de smalle wegen. Het is erg lastig voor achtervolgende teams om georganiseerd aanvallers terug te halen.
Morgen stevige wind, steviger dan in GW zelfs. Sommige van de wegen zijn zo smal dat een waaier in feite uit 5 of 6 renners bestaat.
Het betekent ook dat het peloton op een lint wordt gespannen bij het klimmen, waardoor het gemakkelijker is om het elastiek te breken.
Vreemd genoeg zijn de beste 3 sprinters ter wereld hier...
Heb nog wel wat moeite met de volgorde van mijn captains bepalen voor DDV :)
Heb nu 1) Pedersen, 2) Philipsen, 3) Van Aert
Egens verwacht ik (zonder echt goede reden, op gevoel) wel een goede Van Aert, en zonder Kooij zal die altijd sprinten voor een goede plek.
Pedersen heeft dat met Milan misschien minder, maar Pedersen is dan weer wél aantoonbaar in topvorm. en zal er wel invliegen en mogelijk solo of in een klein groepje aankomen?
Philipsen is ook in vorm.
Heb ook nog Milan, Merlier, Wellens, Narváez 'op de bank' (maar mogen flink scoren van me haha).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.