Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 153 ... 158 159
TimTornTeut

Even vooruitblikken op Schelde. Wielerflits meldt dat BORA twee pionnen naar voren schuift (Welsford en Meeus) en Indeleiderstrui spreekt van een hele sterke trein voor Welsford. Wat denken jullie? 

iMrChris

Gisteren mooi dag voor mijn Scorito ploeg. Nu in de top 15, met Scheldeprijs maar 3 mannen, Philpsen, Meeus en Fretin even doorkomen ging bij Brugge de Panne ook goed :). Dan Parijs Roubiax met een volle ploeg. (nu nog 14 man). 

Dan maar is gaan wisselen voor de heuvels, dat gaat nog wel puzzelen worden. (buiten Evenepoel om)

Iemand anders al zekerheidjes voor de goudenwissels?

CyclingDonkey
TimTornTeut
Even vooruitblikken op Schelde. Wielerflits meldt dat BORA twee pionnen naar voren schuift (Welsford...

welsford

mocht die toch het wiel verliezen (of vallen oid), dan meeus

meeus als cap is erg tricky 

Edit. Ik zou eerder voor TTT gaan, die je wrs wel zal hebben aan je naam te zien ;)

Laatst gewijzigd
oli4g

Meeus staat niet op de deelnemerslijst

CyclingDonkey
oli4g
Meeus staat niet op de deelnemerslijst

Wel nog op pcs

Maar ik vermoed inderdaad dat die daar ook nog wel verdwijnt. Hij heeft duidelijk aangeven vooraf dat BDP en SP voor Welsford zijn dit jaar. Focus van Meeus ligt dit voorjaar op PR

nasibal
CyclingDonkey
Wel nog op pcs Maar ik vermoed inderdaad dat die daar ook nog wel verdwijnt. Hij heeft duidelijk aan...

edit: nvm ;) 

Laatst gewijzigd
KV
CyclingDonkey
Wel nog op pcs Maar ik vermoed inderdaad dat die daar ook nog wel verdwijnt. Hij heeft duidelijk aan...

Tuurlijk rijdt Jordi geen SP. Die gaat eventjes PR gaan winnen. 

Berend

Gaat sowieso pijn doen zondag: Ik moet Pogacar, Van Aert óf Pedersen op de 'captain-bank' zetten, want Van Der Poel krijgt sowieso een Captain-plekje.

En Philipsen, maar die heb ik eigenlijk al tot #5 bestempeld, alhoewel die natuurlijk prima weer top 3 kan rijden...

Het is niet de ideale koers voor Pogacar, te weinig klimmen en het is ook nog eens zijn debuut. Maar ja, het is een speciale ;-)

Pedersen misschien toch net de meeste logische voor #4, hij heeft ook nog Milan in zijn team en misschien al wat veel kruid verschoten? Van Aert lijkt juist aan de beterende hand en Vd Poel zie ik ook nog wel verbeteren na zijn "mindere" RVV (mede door val en ziekte).

Dus met die logica ga ik vooralsnog voor:

1. Van Der Poel
  2. Van Aert
  3. Pogacar

Op de bank: Pedersen & Philipsen.

Wie overtuigt me dat ik het mis heb? ;-)

Daan van Rooij

Voor degene die een gecalculeerd gokje willen wagen is philipsen cappie ook wel interessant. De voorbije jaren viel Mathieu constant aan en was het niet aan Philipsen om te volgen uiteraard, dit jaar is het een ander verhaal. Ik denk niet dat Mathieu Pogi eraf rijd en dan moet Philipsen Pogi wel volgen natuurlijk (Als dat lukt uiteraard). Geen ondenkbaar scenario dit omdat Philipsen vorige 2 jaar echt heel sterk was in Roubaix. Mocht dit zover komen en blijft er een elitegroepje vooraan gaat Mathieu voor Philipsen rijden en wint hij hoogstwaarschijnlijk de sprint. 

Daan van Rooij

Voor degene die een gecalculeerd gokje willen wagen is philipsen cappie ook wel interessant. De voorbije jaren viel Mathieu constant aan en was het niet aan Philipsen om te volgen uiteraard, dit jaar is het een ander verhaal. Ik denk niet dat Mathieu Pogi eraf rijd en dan moet Philipsen Pogi wel volgen natuurlijk (Als dat lukt uiteraard). Geen ondenkbaar scenario dit omdat Philipsen vorige 2 jaar echt heel sterk was in Roubaix. Mocht dit zover komen en blijft er een elitegroepje vooraan gaat Mathieu voor Philipsen rijden en wint hij hoogstwaarschijnlijk de sprint. 

Geel truitje

Meeus van de lijst voor Schelde ai 

das jammer als je 4e betaald staat en zoals ik niet denk dat fretin hier een goed resultaat rijd 🥹🥹

NOAD1912
Geel truitje
Meeus van de lijst voor Schelde ai  das jammer als je 4e betaald staat en zoals ik niet denk dat fre...

Ja is kut, maar zat er wel aan te komen.. nog maar 3 man over.. Merlier, Phillipsen en Fretin.. een gedegen podium in dit kopmannenspel.. vraag me af hoe degenen zonder Merlier en eventueel Fretin hun kopmannen vullen woensdag? Er zullen lijkt me toch ook spelers zijn die maar 2 man bij hebben?

ProScoritoManager

Twijfel twijfel, Fretin of Welsford derde kopman?

HZ57

Hier zo iemand die maar 2 man over heeft.

ditisdavid

Ben op dit moment wel blij dat ik Kanter nog als extra optie heb bovenop de obvious drie, zou ook heel goed mijn derde captain kunnen worden morgen gezien Fretin waarschijnlijk nog last zal hebben van zijn twee valpartijen.

RedDevil

Toch blijf ik het wonderlijk vinden dat mensen maar 2 mensen hebben voor de Scheldeprijs. Je weet toch van tevoren dat deze koers in het spel zit en voor Scorito even belangrijk is als de Ronde van Vlaanderen of Milaan-Sanremo. En ja, niet het hele deelnemersveld was vooraf bekend. Maar er waren toch echt goedkope picks waarvan je 95% zekerheid had dat ze zouden rijden en top-10 kunnen halen.

Zitvlees
RedDevil
Toch blijf ik het wonderlijk vinden dat mensen maar 2 mensen hebben voor de Scheldeprijs. Je weet to...

Maar die kunnen net zo goed 2 x 18e worden. Wil je daar dan je geld in stoppen?

ProScoritoManager
Zitvlees

Iets zegt mij dat heel veel van die centen nu zijn gaan zitten in de Naesens en Abrahamsen van deze wereld. Maar iedereen hier weet toch ook dat het niet vaak genoeg benadrukt kan worden dat we een kopmannenspel aan het spelen zijn? Kan iedereen hier lacherig doen over Welsford (Thijssen/Dainese/Moschetti) omdat hij maar in 1-2 koersen in de punten rijdt (en er compleet doorheen zakt zodra er een verkeersdrempel overwonnen moet worden), maar als hij dat doet als derde kopman terwijl sommigen niet eens een derde kopman kunnen aanwijzen gaat hij net iets meer verschil maken dan dat gegrossier in top30 plekken van good ol' Naesen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
Zitvlees

Je had er helemaal geel geld in hoeven stoppen, nog los van Fretin zat opties voor 500k die je vooraf kon opschrijven. Dainese (blessure van De Kleijn was vooraf al bekend), Bol had zichzelf en Kanter al aangekondigd, Moschetti was de enige echte optie bij zijn ploeg, en desnoods nog een Bomboi die ook vooraf bekend was. En volgens mij hadden de meesten van ons zat plek voor budgetopties...

Nijmos

Wat is de stand van zaken mbt de blessures van Fretin?

oli4g

Ik ben even door de top 100 van het algemene klassement gegaan, hou je klaar..

29 van de 100 teams hebben minstens 3 beschikbare kopmannen, waarvan 19 van de 29 Merlier én Philipsen, en maar 2 ploegen meer dan 3 beschikbare kopmannen hebben.

57 van de 100 teams hebben maar 2 beschikbare kopmannen, waarvan maar 34 van deze 57 Merlier én Philipsen hebben.

14 van de 100 teams hebben maar 1 mogelijke kopman op te stellen morgen.

Laatst gewijzigd
dr klaas

Jullie overschatten echt het deelnemersveld.   3/4 van mijn poule klikt de laatste dagen wat namen in en kijkt niet eens of ze er 3 overal in hebben. Of nemen dat op de koop toe. Wees blij die mensen zorgen indirect voor jullie bekertjes. Vier man aan de start 3 sprinters. 

Thanks oli4g ;)

Laatst gewijzigd
Nijmos
oli4g
Ik ben even door de top 100 van het algemene klassement gegaan, hou je klaar..29 van de 100 teams he...

Dit is niet zo raar. Tot nu toe was het hebben van Merlier eerder een nadeel dan een voordeel. De 90 punten uit gw lekken ruimschoots weg aan het kopmanschap in kuurne en de panne. En dan hebben we het niet over zijn prijskaartje van 4m.

RedDevil
oli4g
Ik ben even door de top 100 van het algemene klassement gegaan, hou je klaar..29 van de 100 teams he...

Haha, wow. Leuk dat je dit uitgezocht hebt!

Conclusie: als er een 'gewone' sprint komt, gaat het hele klassement op zijn kop.

oli4g

Bij een gewoon scanerio, waarbij Merlier en Philipsen top 5 eindigen, en de Fretins, Kanters en Welsfords top 10, gaan er inderdaad heel wat verschuivingen gebeuren.

Ik zie redelijk wat ploegen die Pedersen hebben moeten brengen, vaak ten koste van Pidcock, Merlier of De Lie. Ergens ook logisch want met het budget moest je hier keuzes in maken. Hierdoor hebben ook veel spelers Pidcock -> Merlier wissel niet toegepast. 

De spelers die morgen Merlier en Philipsen kunnen opstellen, en daarnaast nog een logische 3 cap, kunnen echt een goede zaak doen. Dus hopen op een normaal koersverloop voor hen!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 153 ... 158 159

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.