Welsford heeft een aardig hoog plafond. Hij wil nog wel eens fouten maken in de finale (slechte positionering of zelf volledig de verkeerde bocht nemen), maar Fretin komt dan ook net terug van een blessure. In het verleden deelde die de sprints met Renard. Ik geef het nog wel een kansje dat het dit keer voor Renard zal zijn ivm die blessure van Fretin. Bij Welsford weet je zeker dat die kopman is nu Meeus er zeker niet bij is
Wauw wat een uitzoekwerk oli4g, respect! Mijn eerste reactie was dat heel veel van die teams wellicht nog een wissel in te zetten hebben voor deze koers, maar uit je tweede reactie lijk ik op te maken dat je ook dat enigszins geïnventariseerd hebt. Maar zoals Nijmos ook al aangaf is het ook wel weer logisch dat de teams zonder sterke sprintkern op dit moment meer komen bovendrijven, gezien het atypische verloop van die koersen tot nu toe.
Met Merlier, Philipsen, Welsford én Fretin en nu op een zilveren bekertje durf ik voorzichtig te hopen op 2x top3 + 2x top10 en dus een enorme sprong. Maar Murphy's Law zal er wel voor zorgen dat ik precies de verkeerde cap van Welsford/Fretin en dat ik daardoor júíst punten verlies op degenen die die keuze niet hoefden te maken lol. Obv topsnelheid en leadout wil ik voor Welsford gaan, obv consistentie en pickrate wil ik bijna voor Fretin gaan maar ben ook bang dat dat te defensief/negatief gedacht is.
Morgen met Merlier en Philipsen twee degelijke kopmannen. De derde kopman Meeus is helaas weer afwezig. Laatste in het team die rijdt is TTT, maar om daar nou een kopman van te maken...
Nu het dilemma: iemand erin wisselen? Met drie wissels achter de hand zou dat kunnen. Ik mis in het deelnemersveld echter een duidelijke derde kopman, dat had de keuze makkelijker gemaakt. Voor mijn gevoel kunnen de Welsfords en Daineses van de wereld allemaal derde worden, maar ook twaalfde. Heeft het dan niet meer zin om m'n wissels te bewaren voor de heuvels, zoals eigenlijk het plan was?
Wat is wijsheid? Keuzes, keuzes...
Puur toeval hoor, ik zit ook op een zilveren beker met dezelfde namen als jij. Ik dacht, ik ga eens kijken wat de rest heeft. En toen ik opmerkte dat de nummer 8 bijvoorbeeld énkel Fretin heeft, wekte dat mijn nieuwsgierigheid op naar de rest 😀
Ik zou hiervoor zeker geen wissel verspillen. Kans is groot dat meerdere van Fretin, Kanter, Dainese of Welsford (wat bij de meesten hun 3de kopman is) ergens achteraan de top 10-15 eindigen. Kies maar eens jouw juiste 3de kopman dan.
Morgen zal voor mij blijken of de Pedersen > Merlier wissel goed uitpakt.
Dat Pedersen erin een goede keuze was, staat vast. Voor de E3 erin gebracht, 4/4 keer top 5 en met captainbonus veel punten opgebracht.
Merlier eruit was een gokje, voor de E3 was nog niet duidelijk hoe geblesseerd hij was. Dat hij er met Gent-Wevelgem al zou staan had ik niet verwacht, daarom hem opgeofferd. Pogi, VDP, Van Aert, Philipsen of Pidcock waren de enige alternatieven die voldoende geld opbrachten, of ik moest er al gelijk een dubbele wissel van maken (en dan moest al snel Narváez of Milan eraan geloven). Dus Merlier was de meest logische wissel.
Voor de Scheldeprijs staan we suboptimaal aan de start nu met Philipsen, Welsford, Kristoff, Mayrhofer (God zegene de greep) en Fretin (is die al fit?). Een Merlier erbij was hier toch lekker geweest.
Ah, helder. Hier vooralsnog 5 man aan de start: Philipsen, Merlier, Fretin, Kristoff en Kanter. Nog even dubben over de 3e cap en dan hopelijk weer flink wat procentjes stijgen, want zonder Pedersen ben ik na De Panne van 99 naar een matige 71% gezakt...
Sta momenteel 15e, ga het gewoon gokken met 2 sprinters. (Jasper en Frentin)
Om Merlier te wisselen heeft geen zin, dan zou ik gelijke en dubbele wissel moeten doen.
Merlier is in mijn oog de enige wissel wat je voor morgen zou kunnen doen. (top 5 minimaal)
Gebruikt mijn 3 wissels voor de laaste 4 wedstrijden.
Ben benieuwd hoeveel morgen te zakken.
Dat weet ik toch niet zo zeker; er vanuit gaande dat je zoals iedereen voor Pidcock en Remco gaat; is het Merlier vs Nys/Van Gils/renner naar keuze, die je normaal enkel in Waalse Pijl kopman maakt.
Als hij dubbel moet wisselen om Merlier er in te krijgen dan gaat Pidcock én Remco al niet meer lukken (er vanuit gaande dat hij ze op dit moment niet heeft) of er moet met zo'n dure renner gewisseld worden dat je MvdP nu voor Roubaix gaat uitwisselen, ook niet helemaal de bedoeling lijkt me. Dan is het opeens Merlier in 1 koers versus Pidcock/Remco in 4 koersen. Denk dat niet wisselen dan idd de juiste keuze is. (de complete rekensom heeft nog wat extra schakels, maar in grote lijnen komt het hier op neer vermoed ik)
Ik heb nog 2 wissels voor de heuvels en heb in principe zelfs genoeg (schaduw)kopmannen voor BP. Ik denk dat ik Pidcock er wel vast inwissel tegen die tijd en mijn gevoel zegt dat ik Remco zijn vorm het liefst even een koers aankijk.
Aan de andere kant weet ik niet zo goed welk scenario ik precies wil aankijken. Als hij in orde is dan verlies ik flink op spelers die Remco er wel gelijk in hebben gezet. Maar als hij (nog) niet in orde is dan is dat ook niet gelijk reden om hem er daarna niet in te wisselen. Remco heeft voor mijn gevoel door de jaren heen vaker laten zien dat hij na een herstelperiode 1-2 koersjes nodig heeft om er daarna volledig te staan. Dan wil je hem waarschijnlijk alsnog hebben in ieder geval in Luik.
Daarmee ga je morgen dus "gewoon" stijgen :)
Zelfs met alleen Merlier, Philipsen en Fretin (in mijn geval) is dat mogelijk. Maar ja, er kunnen gekke dingen gebeuren haha.
Hier nog 2 wissels over dus ik blijf daar maar braaf vanaf tot na Roubaix. Daar heb ik sowieso een sterk team.
Het is momenteel vooral pompen, om het verzuipen enigszins uit te stellen.
Iemand zin om mij te helpen een knoop door te hakken ?
Na de 1e wissel Merlier -> Pedersen moet voor morgen een sprinter erin.
Twijfel tussen Pedersen-> Merlier of Milan -> Groenewegen.
In het eerste geval mis ik uiteraard Mads in PR, maar wel een goede cap naast Philipsen (en Fretin). In het tweede geval Groenewegen als cap 2 en hopelijk nog op wat punten in PR voor Mads.
Neig zelf naar optie 2, in de hoop dat Mads in PR ergens bij de eerste 6-8 zit.
Mijn dank is groot.
Dit sluit aan bij mijn gedachtengang, dank!
Ik had bij m'n teamselectie inderdaad de hoop dat TTT een rol zou krijgen in de sprints. Waarschijnlijk was dat een verkeerde inschatting, helaas...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.