Ik weet niet hoe erg je een sprinter "moet" hebben voor morgen.
Veel teams missen een goeie 2e/3e captain, zoals gepost door @oli4g hier: https://forum.wielerflits.nl/t/1816-scorito-klassiekerspel-2025/p/497359
Pedersen eruit zou ik niet doen, is een top 4/5 kandidaat voor PR en kan hem zomaar winnen. Ja Merlier kan winnen morgen, maar je bent er netto dan niet veel mee opgeschoten maar wel een wissel kwijt voor de heuvels.
Eerlijk gezegd zou ik dat allebei niet doen. Pedersen eruit halen is echt zonde en ook Milan kan nog best wat scoren in Roubaix. Heb je niet een renner van een miljoen die je kan wisselen voor een Bittner of Welsford oid?
Nou ja, bedankt voor het advies. Hier zat ik ook een beetje aan te denken, maar die gedachtengang mocht geloof ik niet meer van Ralf86😳. Zo van "hoop stiekem dat ze vallen" (dat hoop ik uiteraard niet hoor).
Laat ik dan maar hopen dat ze de verkeerde afslag nemen of zo.
Maar dan moeten er morgen wel heul veul verkeerd rijden, heb morgen nl. alleen Philipsen, Fretin en Marit...
Dank. Dat zou ook nog kunnen, heb nog 5 ton op de bank, haal ik Livyns er bv uit, en Welsford erin.
Dan wordt de afweging echter wel; haalt Welsford meer punten als captain in SP dan een tweede wissel (v Gils - geen captain) in de heuvels ?
Zelf heb ik morgen ook niet de meest geweldige opties ik heb nu Phil, Kanter, Fretin in die volgorde gecapt en ga gewoon mijn verlies pakken hier. Ik sta nu op 97.9% maar verwacht wel wat te gaan dalen morgen en hoop dit dan nog goed te gaan maken in de heuvels waar ik nog 1 wissel voor heb.
Dit nadat ik voor de E3 De Lie en Pidcock heb gewisseld voor VdP en Powless wat toch lekker heeft uitgepakt.
Voor de heuvels ben ik er nog niet helemaal uit wie de laatste wissel wordt ik zit self nog te twijfelen tussen de volgende namen waar voor allen wat te zeggen valt.
Pidcock: al twijfel ik over hem het meest aangezien hij nog wel eens laat lopen als het even niet mee zit. Anderzijds is deze twijfel misschie. Wel onterecht als je zijn resultaten bekijkt van de voorbije jaren in de Ardennen. Het positieve is dan wel dat hij ze alle 4 rijdt.
Evenepoel: rijdt ze natuurlijk alle 4 maar welke Remco krijgen we na zijn blessure en is deze goed genoeg om te winnen.
Van Gils: klinkt als de meest stabiele maar volgens mij gaat iedereen hiervoor wat niet perse een voor of nadeel is maar een verschilmaker zal het niet zijn.
Thibau Nys: was indrukwekkend in GP Indurain en heeft een hoog plafond maar zit wel met Skjelmose in de ploeg dus hoevaak mag hij zelf.
Skjelmose: zoals net genoemd ook wel een te verwachten naam in de klassiekers ook al viel vorig jaar tegen.
Een darkhorse die ik toch nog wel even wil noemen aangezien hij dit seizoen redelijk goed in vorm is en dat gisteren in de tijdrit in het Baskenland ook weer liet zien is Schachmann. En ook al is het alweer een paar jaar geleden heeft hij toch mooie resultaten neergezet in d enog aankomende koersen. Mocht Remco toch niet goed genoeg zijn dan zal het me niet verbazen als zijn kaart gespeeld gaat worden maar het is wel een groot risico. Dit zie ik zelf niet perse als een wissel maar ik vind het toch het benoemen waard.
Buiten deze namen is er verder niemand die ik echt overweeg maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien dus wees zeker niet schuw om kritisch te zijn en misschien nog een mooie suggestie toe te voegen aan de hierboven genoemde namen.
Ben Healy is misschien ook nog wel interessant als ie vorm toont in Baskenland.
EDIT: In het nadeel van Schachmann is dat ze ook nog Vansevenant hebben om uit te spelen in de Ardennen.
Ik denk dat iedereen wel een beetje met deze namen zit. Ik zou niet al te hoge verwachtingen hebben van het stijgen met 1 wissel, want veel spelers hebben nog 2 of 3 wissels over.
Philipsen (en een 500k renner) voor MSR ingewisseld voor Pedersen en Ganna. Daardoor momenteel op plek 5 van scorito. Maar door het wisselen van Philipsen en het niet-starten van Meeus (en Milan) kom ik nu in de problemen met de Scheldeprijs. Alleen Merlier en Fretin rijden en op dit moment dus nog geen 3e renner (en kopman). Grote vraag: ga ik mijn laatste wissel gebruiken voor een 3e cap in SP? Of de laatste wissel bewaren voor Evenepoel?
Heuvelteam is met pogi, pidcock, benoot, narvaez, van eetvelt, gregoire, Bilbao en zana wel al redelijk gevuld, maar voelt niet compleet zonder Evenepoel.
Waarschijnlijk twijfelen tot morgen 12 uur.
Hier in hetzelfde schuitje; alleen nog met 2 wissels ipv 1 (en geen 5e in Scorito haha). Maar ook 2 kopmannen voor morgen. Echter nog twee wissels te gaan.. ook in dubio. Merlier erin kost meteen twee wissels, niet wisselen ook een optie en beide voor heuvels gebruiken. Of bv een Moschetti erin. Maar goed, dat is dan slechts voor 1 koersje.. de heuvel mannen zijn voor 3-4 koersen.
Dilemma's 😁
Herkenbaar, heb alleen Philipsen en Fretin
zag Merlier vallen destijds en heb gelijk Benoot gebracht , terwijl ik Merlier voor Pidcock had gebracht , maar dacht die rijdt niet meer , had beter moeten weten met sprinters , overigens heeft Benoot gelijk 2 X punten opgeleverd .
maar om nu een sprinter erbij te gooien met het risico dat die valt of onder presteert en het is maar voor 1 koers , mijn laatste wissel voor heuvel team is voor 3 of 4 etappes , gaat tussen Pidcock , Evenepoel en van Gils . Denk nu dat ik ga voor Pidcock er weer in .
denk dat Pidcock meer punten gaat opleveren dan een sprinter die ik puur voor Scheldeprijs erin zet .
Dat is ineens wel verdomd interessant om te vergelijken allemaal nu we richting het einde gaan
Ik sta zelf bv op iets meer dan 5100 punten, en je lijkt een ontzettend grote voorsprong op mij te hebben (heb je ook gewoon). Maar toch, 600 punt verschil..
Dit zeker niet om te zeggen hoe goed het allemaal wel met mijn team gaat, maar wel om toch nog stiekem op een bekertje te mogen hopen.
Ik heb 3 sprinters morgen, Philipsen x3, en 2 opvullers.
En nog 2 wissels.
Zet ik Merlier of Groenewegen erin, kans om tussen de 150 en 350 punten in te lopen. En dan wissel ik uiteindelijk Remco nog.
Of ik wissel niet morgen, en dan komen Remco en bv Van Gils er nog in.
Plus ik heb van Aert, Teuns en Wellens nog. Jij hebt dan weer Narvaez en Eetvelt.
Wat het uiteindelijk wordt, zien we dan wel, maar wel een mooie case om mee te nemen naar volgend jaar.
Vorig jaar bv te weinig mannen voor de heuvels, en op 82 % gekomen, dit jaar beter.
Ik wens je uiteraard een mooie gouden beker en een topklassering toe 👍💪
Fretin of welsford morgen 3e kopman.. wie helpt de knoop doorhakken.
Fretin door 50% gekozen en wellicht vaak als 2e of 3e kopman morgen. Goede flow dit jaar, wel wat valpartijen gehad, maar volgens zijn Strava toch in orde precies. Heeft ook wel wat concurrentie binnen de ploeg, maar in principe sprinten ze daar allemaal voor de punten. Top 5 moet wel haalbaar zijn.
Welsford kan op een goede dag morgen podium rijden, maar liet nog niet veel zien dit jaar. Is wel kopman mét trein.
Met Welsford kopman kan ik meer het verschil maken omdat hij maar 5% gekozen is. Fretin kopman is uiteraard veiliger tov de andere spelers.
Als ik het zo uitschrijf ga ik precies toch maar gewoon voor Fretin 3e kopman.
Klopt helemaal , heb Narvaez en Mohoric en dit lijken nu miskopen maar kunnen als nog zorgen door wat resultaten dat ze alsnog leveren , Teuns staat ook nog op nul , maar daar verwacht ik ook wel wat punten van in de heuveklassiekers .
dit had in mijn team dus ook Merlier , Ganna en Bilbao kunnen zijn en dan had ik nog een renner kunnen upgraden .
probleem bij Ganna en Bilbao is dat programma pas bekend werd na dat je je team moest inleveren stonden er op voor 3 en 1 race in het begin .
maar dat waren dan voornamelijk punten geweest voor de heuvelklassiekers waar de 3 die ik nu heb wel wat punten moeten sprokkelen in de heuvel klassiekers en Mohoric misschien al in Parijs Roubaix - hij was RVV al weer wat beter ,
Wel lekker dat Philipsen in bdp Gent Wevelgem en ddv niet scoort, en Merlier wel gewoon 2e wordt na zijn val. Dat geluk moet je hebben om zo hoog te eindigen, Prima team verder hoor, Interessant die inzichten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.