Ik ben oprecht benieuwd waarom je 7x500k nodig hebt. Ik heb er slechts 1 (denk dat iedereen wel kan raden wie dat dan is) en krijg het alsnog voor elkaar om de duurste 7 in mn team te puzzelen, waardoor kopmanzorgen eigenlijk nergens nodig zijn. Enkel voor Strade en SP heb ik twee specifieke 1M mannen mee, voor de rest heb ik een hele hoop 1M renners met scorend vermogen mee.
Wat ik me dus vooral afvraag is voor welke renner onder de top7 jij het nog nodig acht om zoveel budget vrij te spelen middels die 7x500k besparing?
Ik kom net als Nasibal ook uit op +/- 7x 500k uit. Naast de dure kopmannen is Narvaez bij mij een blinde klik. Ook Benoot met zijn huidige programma klik ik er graag weer in. Daarnaast gaat ook Laporte of Wellens mee bij mij. Allebei kopman potentieel in het openingsweekend + kans op teampunten in overige koersen en kunnen zelf achter een ploegmaat ook alsnog een uitslag rijden. Mocht Wellens wederom BP meepakken is dat nog een heerlijke captain bonus.
Ik ben dus andersom ook wel benieuwd met welke namen jij dit allemaal probeert op te vangen.. ;)
+ Ik zie echt veel goede opties in het 500k segment waardoor dit voor mijn gevoel niet persee slecht is voor mijn team.
Ik ben ook even aan het klikken geweest en met de 7 duurste renners (36M), kom ik uiteindelijk ook uit op 4x 1M, 2x 750K en 5x 500K. Dan heb ik dus 5M over voor 2 renners in het midden segment.
Maar leuk dat iedereen er weer lekker mee bezig is en komende 2 weken gaat er hopelijk wat meer duidelijk worden...
Hoe gaan jullie om met een soort van dubbel kopmanschap? In de schemas kom ik nogal wat dubbelingen tegen...
Wie speelt Visma uit in KBK, waar ze starten met Van Aert, Laporte en Kooij. Van Aert is een relatief zekere kopman (en kan vanuit meerdere scenarios winnen) maar ga je daar niet liever voor een optie die geen teamgenoten bij zich heeft die zich ook kunnen mengen? Merlier?
Naast de Vismas hebben Alpecin en Lidl soortgelijke dillemas...
@nasibal: ik snap heel goed dat je niet alles wil delen, maar misschien wil je een tipje van de sluier geven:
kies je bij 500.000 eerder voor jong talent dat nog niet het heeft bewezen in de klassiekers van het spel of juist voor ervaren rotten? Of juist een combinatie.
Zelf heb ik een stuk of 5 echte jonkies op de rader waar er natuurlijk maar eentje echt wat gaat doen (maximaal), dus ben geneigd hen er allemaal maar in te zetten, dat soort kronkels
Narvaez en Wellens waren in mijn eerste kliksessie ook gegarandeerd van een plekje, maar door hun samenrijden met elkaar (en oa. ook nog Politt) in Omloop en voor de rest bijna altijd met Pogi, zie ik geen kopmanpotentie voor ze. Rijden van BP zou daar eventueel verandering in kunnen brengen.
Benoot eigenlijk zelfde verhaal. Gaat ongetwijfeld zijn punten pakken en korte uitslagen rijden, maar je maakt hem nergens kopman. Laporte is overigens onderdeel van de dure 7, dus die heb ik er ook in ;)
Ik vind zelf overigens in dit budgetsegment Kooij of Milan onmisbaar. Kopman in KBK en Brugge, dus dat kost ook weer budget en een plekje.
Dan wat random namen uit het 1M segment die ik veel scorend vermogen toedicht: Vermeersch, Kirsch, Bettiol, SKA(?) (van deze mannen hoop/verwacht ik nog wel uitbreiding van hun programma), Vacek, Lazkano, Ballerini, Naesen, Abrahamsen, Waerenskjold (rijden allen vrij veel en hebben bewezen uitslagen te kunnen rijden), Welsford, Groves, van Eetvelt, Healy, Gregoire (hier zelfs nog mannen met (derde) kopmanpotentieel in specifieke koersen!). Ik zie ook heus wat leuke namen in het 500k segment hoor, maar afgezien van JB geen één die ik in dit rijtje 1M high potentials durf te plaatsen. Dus om er daar dan 5 van in te ruilen zodat een Narvaez/Wellens mee kan die ik nergens kopman maak zit mij persoonlijk niet lekker. Hoewel ik ook wel besef dat het scorend vermogen van Narvaez/Wellens wel een stuk hoger ligt en bovendien betrouwbaarder is dan van eender wie uit dit rijtje 1M namen. Wat dat betreft is het een beetje met hagel schieten en hopen dat ik de juiste combinatie van 1 miljoeners meeneem om het thuislaten van een extra UAE'er te compenseren.
Haha ja je hebt gelijk, ik weet (en respecteer) dat je geen specifieke namen wilt noemen, maar laat ik mijn vraag dan wat algemener stellen: Investeer jij het budget dat je vrijspeelt met dat leger aan half miljoeners om kopmannen voor specifieke koersen mee te nemen of steek je dat geld in meer algemeen scorend vermogen?
(Ik heb het dan over budget dat je overhoudt na 7x500k + top7 + Kooij/Milan omdat ik ervan uit ga dat je een van die laatste twee sowieso mee hebt als sprintkopman. Ik wel iig in mijn conceptteam mét top7, het budget laat dat nog ruimschoots toe)
Geen specifieke strategie in dat geval. Ruimte om snel te wisselen op ieder moment van het spel in geval van blessures, schrijnend gebrek aan vorm of juist openbaring van grootse vorm bij een renner buiten mijn selectie (hoewel in dat laatste geval wel de vraag is wie er dan uit zou moeten, dus dat is wat makkelijker gezegd dan gedaan). Met Pidcock en Pogi zelfs geen hoge nood aan meerdere wissels voor de Ardennen, maar als ik ze tot die tijd bewaard heb dan kan ik dat vierluik wel aanvliegen met een zwaarbezet team.
Ik heb wat voorgeplande wisselscenario's overwogen, maar ik kom niet tot een scenario waarbij ik gevoelsmatig teveel inlever op kopmanopties of wisselmogelijkheden. Zo is het idee om Pidcock na MSR en voor BP te wisselen best interessant, maar durf ik het zelf niet echt aan om 2 van de 3 wisselmogelijkheden vooraf al vast te leggen. Starten zonder Pidcock zie ik dan weer niet zitten vanwege zijn kopmanwaardigheid in Omloop, MSR en vooral Strade en van de overige renners in de top7 zie ik weinig wisselpotentieel gezien hun programma's. Wat daarbij niet helpt is dat ik voorlopig inzet op sprintkopmannen in Kuurne, waardoor ik bvb Merlier al vanaf het begin in mijn selectie wil hebben. Als obv definitieve startlijsten en weersvoorspellingen deze inzet wijzigt naarmate Kuurne dichterbij komt dan zal ik tegen die tijd nog eens goed naar nieuwe wisselstrategieën moeten kijken.
Op dit moment een team zonder Pedersen, de Lie en Laporte. Vooral Laporte durf ik niet te missen met het aantal koersen dat hij gaat rijden.
Daarnaast twijfel ik enorm over Kooij. Op dit moment mijn grootste twijfelgeval.
Interessante namen bij Lidl met Vacek, Stuyven, T. Nys die heuvel drieluik gaat doen en Skujins. Buiten de 2 kopmannen bij Lidl. Maar durven jullie deze renners aan? Skujins kan interessant zijn, maar lukt hem dit jaar hetzelfde als vorig jaar?
2 mega leuke namen om eens over na te denken - J. Meeus en vooral ook M. Mihkels. Meeus is voor mij wel een grotere kans door koersen die hij gaat rijden.
Erg benieuwd naar het programma van Mozzato, kan een super pick worden voor zijn prijs.
Welke van de 2 B's overwegen jullie van Astana? Ik neig naar Ballerini
Tot slot speel ik met de gedachte om Teuns vanaf het begin mee te nemen, hopen dat hij een top 10 in SB kan rijden. Twijfel hier wel enorm aan, wat denken jullie?
Enkele namen en ideeen gedropt, hopelijk kan dit tot een leuke discussie leiden.
Veel puzzel plezier!
Hier staat Ballerini er ook in. En Laporte. Ik mis momenteel Pidcock voor SB. Mogelijk 2 van Madouas, Mohoric en Milan er dus nog uit voor Pidcock en 1 miljoen sprinter. (Mozzato, Gerben, Welsford,...)
Haha grappig. Voor mijn gevoel zijn Kooij en Milan dus prima op te vangen en dus ook te missen. Uiteraard echt grote klasbakken. Ze rijden volgens mij ook best een vergelijkbaar programma. Maar in BDP zit je met Philipsen en Merlier al aan je eerste 2 kopmannen. Deze kun je makkelijk aanvullen met een goedkopere sprinter die bijvoorbeeld alleen BDP en SP rijdt. Kooij en Milan rijden allebei SP niet. Dus daar moet je sowieso nog een 3de kopman voor in je team nemen. Tuurlijk in Kuurne kun je die jongens overwegen captain te maken. Gent Wevelgem ook maar dat zal ook een bijzondere koers worden met Pogi aan de start. Overige koersen als DDV ook zeker interessant. Maargoed daar betaal je natuurlijk ook voor.
Nu ik het trouwens lees en even naar de prijzen kijk vind ik Kooij nogsteeds niet super interessant voor zijn prijs. Dubbele voornaam daarentegen wel wat meer. Dat is wel echt een indrukwekkende renner. Mensen die hem als kopman materiaal meenemen? En zo ja, in welke koersen durf je dat allemaal aan?
Organisator Scheldeprijs hoopt wel op aanwezigheid van oa Milan, maar is dus idd geen zekerheid. Zou wel veel verschil uitmaken.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250214_94269863?journeybuilder=nopaywall&utm_source=google
Kun je madouas niet downsizen naar Gregoire ? Rijdt wel geen kasseien maar die heb je voldoende waarschijnlijk.
@500k JB ? Ik krijg hier altijd PCSS van, ik zie er namelijk 5!
Leuke met dat zoeken is dat je gewoon een S. Meris tegenkomt en de nederlandse variant van Serge Baguet. A. Stokbro ;).
Zeker waar! Maar het is voor 1M een hele interessante naam mede omdat hij ook top 10 kan rijden in PR. Benieuwd of zijn programma duidelijker gaat worden. Zie van den Berg trouwens niet als een echte sprintkopman in geheel vlakke parcours.
Zijn er spelers die al investeren in heuvelrenners door hun lagere prijzen? Bilbao voor 500k heb ik er zelf opstaan bijvoorbeeld als 3e kopman voor strade. bron
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/hoe-jonathan-milan-middels-italiaanse-term-zijn-ongelofelijke-piekvermogen-niet-wilde-vertellen-maar-toch-deed
Mijn programma is in ieder geval al duidelijk’, vertelt Milan. ‘Ik begin met de Ronde van Valencia en doe vervolgens de UAE Tour. Dan ga ik via Kuurne-Brussel-Kuurne en Tirreno-Adriatico naar Milaan-Sanremo, om vervolgens De Panne, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en Parijs-Roubaix te rijden. Dat betekent dat ik veel kansen ga krijgen, maar het zijn allemaal grote, belangrijke wedstrijden.’
Mocht SP erbij komen lijkt het mij een musthave maar het lijkt er niet op. Kuurne en de Panne ben ik met je eens dat het kopman materiaal is. Wellicht zelfs DDV?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.