Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 17 ... 37 38
Dimitrofiets

Op PCS is Philipsen weggehaald bij KBK, waardoor Groves daar voor eigen kans mag gaan? Zou Groves een interessant pick zijn? Eigen punten? Teampunten?

Philipsen staat ook nog bij DDV op PCS en Scorito, maar Groves heeft al aangegeven dat zowel JP als MVDP daar niet starten en hij daar zelf als kopman zal starten.

Laatst gewijzigd
John Bon

op PCS is Milan er bijgekomen nu voor Depanne en ook Girmay heeft nu Kuurne mee op zijn lijst staan

Thomberg
Basementman
U hebt gelijk, De Lie inmiddels uit alle teams. Zat toen ineens met 7 keer 500k ala nasibal. Iets te...

Los van dat de Lie uit je team halen altijd slim is, zou ik niet te bang zijn voor veel 500K mannen.

Het grootste gevaar in dit spel is om echte toppers er uit te halen voor allemaal middenmoters die voor hun top 10 plek letterlijk 30 vergelijkbare renners hebben als concurrent. 

Thomberg
ProScoritoManager
Ik ben oprecht benieuwd waarom je 7x500k nodig hebt. Ik heb er slechts 1 (denk dat iedereen wel kan...

Dit hing dus eigenlijk samen met mijn vorige punt.

Welke dure renners (met de veel grotere zekerheid op punten) denk jij allemaal niet nodig te hebben / kunnen gebruiken om op die manier allemaal middenmoters toe te kunnen voegen? 

Edit: ik zie dat je daar later al antwoord op geeft. Je noemt zelf echter al 20 namen van die prijscategorie. Wat mijn punt meteen bevestigt dat de concurrentie in die categorie zo enorm is dat het onmogelijk is om diegene te kiezen die dan elke keer 7de zou worden. Zal veel vaker stuiver wisselen zijn. Voor mij geef je in jouw antwoord dus precies aan waarom je beter dure kleppers kan hebben.

Laatst gewijzigd
Nijmos
John Bon
op PCS is Milan er bijgekomen nu voor Depanne en ook Girmay heeft nu Kuurne mee op zijn lijst staan

Van Kuurne is een startlijst gepubliceerd. Dat zijn vaak alweer verouderde startlijsten. Zo verwacht ik Philipsen gewoon aan de start.

Nijmos
John Bon

Van Kuurne is een startlijst gepubliceerd. Dat zijn vaak alweer verouderde startlijsten. Zo verwacht ik Philipsen gewoon aan de start.

ProScoritoManager

Ik vraag me vooral af wie Lidl anders meeneemt als sprinter van dienst naar Schelde? Vorig jaar Theuns als best geklasseerde renner op plek 21. TTT en Vacek waren er ook bij als eventuele rappe mannen, waarbij laatstgenoemde overigens op ruim een minuut binnenkwam. Staat op PCS momenteel nog niemand van Lidl ingeschreven voor SP én Milan heeft de Ronde niet op zijn programma staan dus ruimte voor SP is er zeker. Vandaar mijn hoop dat Milan daar nog op komt te staan, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Lidl SP gewoon niet zo serieus neemt en een 'B-team' daarheen stuurt.

Dimitrofiets

Mozzato vorig jaar natuurlijk interessant, maar lijkt alsof hij dit jaar punten ter voorkoming van degradatie moet gaan binnenhengelen in minder aangeschreven koersen.

https://www.procyclingstats.com/rider/luca-mozzato/calendar/calendar

Date Race Class
2025-03-02  Kuurne - Brussel - Kuurne 1.Pro
2025-03-04  Ename Samyn Classic 1.1
2025-03-08  Grand Prix Criquielion 1.1
2025-03-09  Grote prijs Jean - Pierre Monseré 1.1
2025-03-20  Grand Prix de Denain - Porte du Hainaut 1.Pro
2025-03-21  Bredene Koksijde Classic 1.Pro
2025-04-02  Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre 1.UWT

Ragnar Lolbroek

Mozzato lijkt me zo eerder een naam voor de Sporza Wielermanager dan Scorito.

oli4g
Ragnar Lolbroek
Mozzato lijkt me zo eerder een naam voor de Sporza Wielermanager dan Scorito.

Waar hij evenveel kost als Narvaez/Stuyven/Matthews

ZK
oli4g
Waar hij evenveel kost als Narvaez/Stuyven/Matthews

Logisch dat hij daar gelijk geprijsd is aangezien ze bij dat spel meer B koersen hebben waar hij start, en narvaez Matthews etc niet.

Nijmos

Bij Sporza is het kopmanschap ook minder van belang. Bij scorito is iemand die je 1x een zekere x3 captian maakt in een verder onvoorspelbare wedstrijd (merlier of pidcock bijvoorbeeld, maar je zou dat ook van Bling kunnen zeggen in MSR) veel waard tov gasten waarvan je denkt dat ze 7x 8e gaan worden maar geen idee waar precies (mozzato bijvoorbeeld).

ProScoritoManager
Thomberg
Dit hing dus eigenlijk samen met mijn vorige punt. Welke dure renners (met de veel grotere zekerheid...

Ik noem er idd een hoop, maar dat was vooral in het kader 'niet mijn gehele team prijsgeven'. Zelf heb ik er wel al een aardige filtering in gemaakt wie ik wel en niet de moeite vind. Ik ben met je eens dat het onbegonnen werk is om daar precies degene uit te pikken die voor die prijs een wonderseizoen rijdt en de top10 notering aan elkaar rijgt. Sterker nog, ik denk niet dat één individuele renner dat zal doen, ik zie eerder gebeuren dat ze die top10 noteringen verdelen binnen die groep. Door mijn spreekwoordelijke schot met hagel (ik heb in mijn huidige conceptteam 8(!) renners van 1M) hoop ik juist wel (bijna) iedere uitschieter van een renner uit die prijscategorie mee te pakken. Om plaats te maken voor een duurdere renner met hogere garantie op punten (type Narvaez/Wellens/Benoot denk ik dan aan) moet ik dan 4 of 5 1 miljoeners offeren. Ik vraag me dus stevig af of die ene duurdere renner meer punten oplevert dan 4-5 man uit dat 1M segment. (Kopmanpunten tel ik niet mee want daar ben ik al in voorzien en ik ga er ook van uit dat het scorend vermogen van de 500k mannen die er voor in de plaats komen nihil is)

oli4g
ZK
Logisch dat hij daar gelijk geprijsd is aangezien ze bij dat spel meer B koersen hebben waar hij sta...

Die B-koersen leveren dan ook weer een pak minder punten op.

Nijmos
oli4g
Die B-koersen leveren dan ook weer een pak minder punten op.

Winnen wel, maar vanaf plaats 7 of 8 valt dat wel mee.

Nijmos
ProScoritoManager
Ik noem er idd een hoop, maar dat was vooral in het kader 'niet mijn gehele team prijsgeven'. Zelf h...

Ik vraag me af of dit ooit de juiste tactiek kan zijn. Zijn ze als ze elkaar afwisselen het gewoon allemaal niet niet-waard?

oli4g

Image

Definitieve programma nu ook door de ploeg gecommuniceerd.

Pom titcock

Wie kan mij helpen wat de ideale mix is van aantal sprinters/ heuvelmannen/ kasseivreters? En wat voor tactiek dan toe te passen mbt wisselbeleid?

Nijmos
Pom titcock
Wie kan mij helpen wat de ideale mix is van aantal sprinters/ heuvelmannen/ kasseivreters? En wat vo...

Dit vraagt iedereen zich af. Het is raadzaam om net zo lang te puzzelen tot je overal 3 goede captains hebt. Het liefst de topfavoriet (dit jaar is dat makkelijk omdat dat vrijwel overal 1 van de duurste 4 renners is, doordat pogacar zoveel rijdt), en 2 goede kanshebbers voor het podium. Een 4e man is aan te bevelen, omdat er altijd iets kan zijn met een van je renners waardoor hij toch niet start. 

Vermoedelijk heb je om dit te bewerkstelligen 4 heuvelrenners (programma: sb, agr, wp, lbl) en 4 sprinters (programma: kbk, bdp, sp) ongeveer nodig. Misschien zie je dan nog een gaatje in je opstellingen, bijvoorbeeld in een wat specifieke koers die ertussenvalt als bp. Dan neem je daar nog iemand voor. De rest pak je renners die zo vaak mogelijk koersen rijden waar ze kunnen scoren. Dat zijn veelal vooral kasseienrenners. 12-4-4 is niet ongehoord, denk ik. Maar helemaal te verdelen valt het ook niet. Renners als mohoric en benoot (heuvels en kasseien) of milan (sprint en kasseien) vallen ertussenin.

De wissels geven een nieuw element. Je kunt die bewaren en inzetten voor bp begint. Dat is de eenvoudige tactiek. Dan hoef je in het begin nog iets minder heuvelmannen mee te nemen. Het is de vraag of je je mogelijkheden dan optimaal benut, maar daar zijn de meesten denk ik nog niet uit.

Pim Todcock

Madouas ipv Pidcock bij SB lijkt me steeds meer een goed alternatief. Het levert waarschijnlijk minder op, maar kost ook veel minder. Als je er van uitgaat dat Pogacar toch gaat winnen en Laporte T20 gaat rijden is het gat makkelijk te dichten met het vrijgekomen geld.

De wissels tot minimaal BP bewaren is nu toch weer mijn plan A.

Edit: Milan is een lastige. Je zou zeggen dat hij topsprinter is met een mooi programma, maar de resultaten in eendagswedstrijden zijn nog niet top.

Laatst gewijzigd
Byesikkel

Wat verwachten we van de kansen voor Vacek en Teutenberg naast de kansen van Pedersen, Stuyven en Milan?

Nijmos
Byesikkel
Wat verwachten we van de kansen voor Vacek en Teutenberg naast de kansen van Pedersen, Stuyven en Mi...

Weinig

Dimitrofiets

Benieuwd naar Bernal vandaag in Clásica Jaén, indien top 5 een mooie 500K pick voor Strade!

Rubik

Welke koerskenner kan mij even toelichten hoe je de koersen labelt? Ik probeer het een beetje inzichtelijk te krijgen, en dan kom ik tot:

OHN, E3, DDV, RVV en Roubaix zijn het echte kasseienwerk, waar RVV ook nog wat hoogtemeters kent.

BDP en SP zijn voor de sprinters.

KBK en GW hebben kasseien maar staan ook te boek als sprintkoers. Maar maakt de deelname van Pogi in GW het minder een sprintersbal?

SB, BP, AGR, WP en LBL zijn het heuvelwerk, waarbij BP en WP meer punchy zijn.

MSR heeft aan het eind wat heuvels, maar daar scoren sterke sprinters ook nog wel goed.

Vooral KBK, GW en DDV vind ik lastig te voorspellen merk ik... Hoe klinkt deze verdeling? Of sla ik ergens de plank finaal mis?

Daan van Rooij
Rubik
Welke koerskenner kan mij even toelichten hoe je de koersen labelt? Ik probeer het een beetje inzich...

Lijkt me een prima samenvatting. KBK werd de laatste jaren door de vlucht gewonnen. Met wat 'sterke' sprinters die top 20 noteringen behaalden. Dit jaar wordt het een stuk lastiger te voorspellen door het grote aantal sprinters die hun zinnen op de koers hebben gezet. Ik verwacht daarom eigenlijk een sprint voor de overwinning. GW wordt ook dit jaar weer gewonnen door een vlucht (MVDP, Van Aert, Pogi of Pedersen). Maar een goede sprinter cappen daar levert ook wel punten op, door de sprint voor plek 5 ongeveer.

1 2 ... 17 ... 37 38

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.