Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 18 ... 36 37
John Bon
Daan van Rooij
Lijkt me een prima samenvatting. KBK werd de laatste jaren door de vlucht gewonnen. Met wat 'sterke'...

Dit laatste wordt vaak vergeten kijk maar naar DDV dat is vaak een solo of een sprint van 3-4 man maar daarna is het bijna altijd een sprint van een peleton 25-30 man waar de spurters zich nog plaatsen in de top 8. 

DennisdeMenniss
Rubik
Welke koerskenner kan mij even toelichten hoe je de koersen labelt? Ik probeer het een beetje inzich...

Als je ze heel simpel wilt onderverdelen:

OHN - Kasseimannen

KBK - Sterke sprinters 

SB - Heuvelmannen

MSR - Sterke sprinters/punchers

BdP - Sprinters

E3 - Kasseimannen

GW - Sterke sprinters (vermoedelijk vanaf p2/3)

DDV - Kasseimannen/sterke sprinters

RVV - Kasseimannen/sterke sprinters

SP - Sprinters

PR - Kasseimannen

BP - Heuvelmannen/sterke sprinters (kasseimannen kan ook nog)

AGR - Heuvelmannen

WP - Punchers 

LBL - Heuvelmannen

Zo heb ik het in ieder geval onderverdeeld..

DennisdeMenniss

De factor, aanwezigheid Pogacar/Poel en in iets mindere mate van Aert, wijzigt in een aantal wedstrijden vermoedelijk wel het koersverloop. Verwacht dat in de meeste wedstrijden waar hun starten er gewoon een solo/kleine kopgroep het uit gaat maken. Daarachter zal waarschijnlijk een grotere groep eindigen. 

Erik Verhoef

Wie kan mij helpen het ideale team te maken?  hahahahahaha

Pogie is wel erg zeker van zijn kunnen, start de klassiekers gewoon in zijn eentje of met 2/3knechten 

wacht toch nog maar ff tot ik echt weet wie er gaan starten

ik hoor niemand over Girmay?

ZK

DennisdeMennis, weet niet waarom jij reageert, er werd toch expliciet gevraagd om een reactie van een koerskenner. 😜

Lijkt mij gepast om te wachten op reactie van Nasibal of Kevin de Legend.

Laatst gewijzigd
KV

Kaarsje van Pogi ging wel verrassend snel uit in die sprint. Denk dat dit toch het jaartje teveel wordt. 

Erik Verhoef
Rubik
Welke koerskenner kan mij even toelichten hoe je de koersen labelt? Ik probeer het een beetje inzich...

je vindt bij je scorito app gewoon overzicht onder kopje koersen geeft aan sprint-heuvels of kasseien

kun je ook top 10 van vorig jaar zien en winnaars afgelopen jaren; kun je ook beetje uit opmaken of het echt sprint/kass etc is

Rubik
ZK
DennisdeMennis, weet niet waarom jij reageert, er werd toch expliciet gevraagd om een reactie van ee...

Als Nasibal even een overzichtje zou geven, zou ik dat zeer waarderen. Dat is nameljik wel de waarheid.

Erik Verhoef
KV
Kaarsje van Pogi ging wel verrassend snel uit in die sprint. Denk dat dit toch het jaartje teveel wo...

gauw Pogi uit team gooien

Rubik
Erik Verhoef
je vindt bij je scorito app gewoon overzicht onder kopje koersen geeft aan sprint-heuvels of kasseie...

Ja dat weet ik maar de indelingen van Scorito kan ik niet altijd iets mee. Net als de sterren die ze aan renners toekennen...

Eddix

Er zitten hier echt wel meer kenners op het forum dan alleen nasibal, just saying. Ik niet hoor, ik ben geen kenner, voordat jullie mij allemaal vragen gaan stellen. Ik denk alleen dat veel posts te ondergewardeerd zijn. Met al deze informatie lukt het mij toch ieder jaar weer om een leuk teampje samen te stellen.

John Bon

Pogi plafonneert in de spurt, WVA wordt er vandaag uitgereden... plots veel budget beschikbaar 😅

Voor iemand me beticht van zandstrooien, i'm just kidding :D

Jasperdewaal11

oei WvA heeft de inhoud nog niet he 😅

ProScoritoManager

En dan is Kooij nog niet eens voorbij gekomen (hier in dit topic bedoel ik dan, niet de finishlijn in UAE...)

BigMig

Vooralsnog kom ik hier op een strategie met 6 van de duurste 7 renners en uiteraard redelijk wat 500k-mannen. Echter lijkt me dit wel de max, waarbij Laporte afvalt voor zijn prijs. Technisch gezien is hij er wel in te puzzelen, maar hij lijkt het niet echt waard voor dit geld. Voordelen zijn natuurlijk dat hij veel koersen rijdt, waarin hij zelf de nodige punten bij elkaar zal rijden, en ook best wat teampunten zal rapen. Maar verder heb je hem nergens echt als kopman nodig. Omloop zou kunnen, maar genoeg concurrentie binnen het eigen team en er zijn ook wel alternatieven voor te vinden. Strade zou kunnen als derde kopman, maar vorig jaar werd hij tiende en dat vond ik al uitzonderlijk knap, ik kan me ook wel scenario's bedenken waar hij hier buiten de top20 rijdt, daarnaast zijn alternatieven makkkelijk en ook goedkoop te vinden. Je hebt met hem in veel koersen een reservekopman achter de hand, maar ook daar heb je er vast al wel een paar van in je team, daarnaast is het lastig te voorspellen wanneer hij gaat scoren, zeker gezien hij binnen de ploeg nog Wout en/of Kooij (en soms Jorgenson) voor zich moet dulden. Het geld wat je aan Laporte zou uitgeven kun je mooi gebruiken om de breedte van je team wat meer te spreiden, waardoor je ook minder bezette koersen voldoende ijzers in het vuur hebt.

Kortom, niet waard voor de prijs lijkt me, of zie ik dingen over het hoofd?

Nijmos
BigMig
Vooralsnog kom ik hier op een strategie met 6 van de duurste 7 renners en uiteraard redelijk wat 500...

De vraag lijkt me met Laporte uiteindelijk of hij overal 'gewoon' de tweede man van Vlab is achter Van Aert. Zo ja, dan krijg je een seizoen als twee jaar geleden (met iets meer teampunten door pogacar) en is hij onmisbaar voor eender welk bedrag. Zo niet, dan is hij inderdaad een dure jongen. Voor beide zijn goede argumenten denk ik..

Pim Todcock
BigMig
Vooralsnog kom ik hier op een strategie met 6 van de duurste 7 renners en uiteraard redelijk wat 500...

Kijk eens naar de resultaten van 2023 en kijk eens hoeveel races hij extra rijdt. Je zou kunnen zeggen dat je juist een goedkope kopman hebt voor 10 ritten plus grote kans op teampunten. Zelfs zonder kopmanschap is hij het overwegen waard. Het openingsweekend is altijd goed en de vlaamse periode ook.

Het wordt ook wel ietwat overschat wat een nadeel het is om een betere teammaat in de koers te hebben. WvA en Kooij zijn de afmakers, maar dan heb je nog altijd minimaal 4 anderen die eerder geofferd worden.

oli4g
Dimitrofiets
Benieuwd naar Bernal vandaag in Clásica Jaén, indien top 5 een mooie 500K pick voor Strade!

Of niet.. sleutelbeen gebroken na val

nasibal

De scorito experience is weer begonnen, ik zat ook bij Bennie Bernallie op het vinkentouw

BigMig
Pim Todcock
Kijk eens naar de resultaten van 2023 en kijk eens hoeveel races hij extra rijdt. Je zou kunnen zegg...

Haha nou dat is dus mijn precies mijn punt: hij is niet goedkoop en kopman is 'ie ook niet. En in die ritten waar hij in 2023 scoorde heeft hij vaak een extra kopman binnen zijn team voor zich.

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
BigMig
Haha nou dat is dus mijn precies mijn punt: hij is niet goedkoop en kopman is 'ie ook niet. En in di...

Er zijn behoorlijk wat voorbeelden te noemen waar die als "niet kopman" een hoge notering neerzet. Vorig jaar 5e en 4e in het openingsweekend als "niet kopman".  En in 2023 samen met Van aert naar winst in Gent Wevelgem waarbij die in 2022 zelfs won en van aert 12e werd om maar een voorbeeld te noemen. Ook is die kopman in Strade en is het nog maar de vraag of een Olav Kooij in wedstrijden als San Remo en Gent Wevelgem is opgewassen tegen het geweld van mannen als Pogacar, MVDP en Pedersen waarbij een Laporte dan uitgespeeld kan worden.... Overigens is het natuurlijk ook de vraag wie je als alternatief of alternatieven in gedachte hebt die als reserve kopman of 3e kopman kunnen dienen in dit soort koersen.

Laatst gewijzigd
Pim Todcock
BigMig
Haha nou dat is dus mijn precies mijn punt: hij is niet goedkoop en kopman is 'ie ook niet. En in di...

Vorig jaar in het openingsweekend werd Laporte ook 4 en 5, waar WvA 1 en 3 werd en teamgenoot Tratnik OHN won. Vandaar ook mijn tweede punt dat het vrij weinig uitmaakt of je nr1, 2 of 3 bent. Het is juist vaak een voordeel als je in groep 2 zit met een maat vooruit dat je niet hoeft te werken.

DennisdeMenniss
Rubik
Als Nasibal even een overzichtje zou geven, zou ik dat zeer waarderen. Dat is nameljik wel de waarhe...

@ZK prima bericht om een echte topper op te laten reageren toch ;)

@Rubik klopt, is ook niet de waarheid dus doe er vooral niets mee :) Misschien dat je eerst eens YouTube open moet klikken en de samenvattingen van de afgelopen 2-3 jaar per koers even moet terug kijken alvorens je hier op het forum naar de bekende weg komt vragen. En even checken welke specialiteiten de renners hebben. Dan hoeven de amateurs niet zo veel op je berichten te reageren :P

Nijmos
BigMig

Een laporte in topvorm is in elke koers waar hij start behalve e3 en de ronde (omdat de grote 3 daar starten) een serieuze optie om te cappen hoor.

Ragnar Lolbroek

En toen zat Ivan García Cortina in mijn team...🤷‍♂️

1 2 ... 18 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.