Je vraagt het nt aan mij maar toch my 2 cents
Niet. Zelfs als hij in Algarve opnieuw wat ondermaats presteert. (wat relatief is)
Hij rijd koersen waar hij de enige van de grote 3 is. Sinds PR 2022 is zijn slechtste reultaat 4de (!) in de klassiekers en sinds 2021 heeft hij de volle 2 keer (!) nt in de top10 gefinished en zelfs dat was 11de en 12e (behalve zijn valpartij vorig jaar).
Als we al aan renners twijfelen zoals hem... Als je een tactische keuze maakt om hem nt te nemen omdat je overtuigd bent dat je zijn punten kunt goedmaken met combinatie van andere renners das een ander verhaal maar hem nt nemen omdat je aan hem twijfelt lijkt me vreemd.
Hebben jullie gisteren de wedstrijd wel gezien? WVA zat opgesloten achter een valparij in het begin van de eerste gravel strook, wat meteen ook een hele zware strook was. Ondertussen werd de koers vooraan opengebroken. Hij heeft heel het peloton voorbij moeten knallen om terug tot vooraan te komen.
Wellicht is zijn uithoudingsvermogen nog niet top en was dit momenteel een (te) zware inspanning voor hem.
Maar als ik de comments hier lees, wordt en precies enkel geconcludeerd op basis van zijn PCS uitslag.
Bovendien gaat hij vol focussen op de periode tussen E3 en PR, hij moet nu niet 100% zijn.
Verschil is wel dat vorig jaar hij lek reed op verkeerde moment en dan gewoon mee met de grote groep binnenliep.
Maar ik volg je helemaal. En bv vorig jaar in de Omloop was hij ook nog niet top want daar had hij moeite om Skuijns te volgen maar dag erna reed hij het dan wel alles kapot.
Dat weet ik nog zo niet. Pogi en Vdp zijn wmb echt wel de grote 2. Ben er gewoon niet meer zo zeker van dat "de grote 3" nog bestaat. De beste Wva zal nooit meer terugkomen volgens mij terwijl die andere 2 nooit beter zijn geweest. Dus of hij nog steeds een klasse beter zal zijn dan de subtop wordt afwachten.
Eindelijk mogen we weer, wat mij betreft een van de leukste wielerspellen van het jaar.
De afgelopen edities telkens het gouden bekertje weten te halen, met vorig jaar als hoogtepunt een top 50 posititie, met dank aan van Gils als cap in Eschborn... Gelukkig schrappen ze Eschborn dit jaar waardoor de loterij iets minder is, maar jammer dat er geen aanvullende koers wordt toegevoegd om het dilemma wat te vergroten.
Leuk om te lezen dat het forum weer zoveel wordt gebruikt om te discussiëren over de verschillende denkwijzes.
Om ook eens een bijdrage te leveren, wil ik allereerst het de werkwijze met jullie delen, welke ik met elk wielerspel hanteer om in mijn ogen tot juiste en evenwichtige keuzes te komen. Het bestaat uit een tweetal uitwerkingen. 1: een koersoverzicht zodat je een inschatting kan maken wat de hoeveelheid renners is per type. 2: is een overzicht waarop je de selectie kan invullen, hiermee kan je eenvoudig zien of je in elke koers voldoende bent vertegenwoordig + je kan je kopmankeuzes ook op voorhand verwerken, zodat je kan zien of je selectie voldoende in evenwicht is. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Daarnaast probeer ik op voorhand mijn wissels al te bepalen, natuurlijk kan er veel veranderen koersgerelateerd (valpartijen etc.), maar zelf pluk ik jaarlijks de vruchten ervan door dit op voorhand al uit te werken. Tot nu toe ben ik telkens gegaan voor het bewaren van de wissels na PR, maar dit jaar ben ik er nog niet volledig overuit.
Het kantelpunt voor Van Aert gaat echt wel een keer komen en kan zomaar dit seizoen zijn. Denk dat Lidl Trek en UAE sterker voor de dag gaan komen dan Visma in de meeste koersen. Zie het ook wel gebeuren dat Visma achter de feiten aan moet rijden om vervolgens te kort te gaan komen in de finale. Ik vind het bedenken om Van Aert een keer thuis te laten de moeite wel waard. Moet je wel heel goed uitzoeken waar je het mogelijke verlies kan afdekken en waar je je winst denkt te behalen.
Ik ben er zelf niet één van, maar voor de mensen die denken dat Wout in het openingsweekend nog niet top gaat zijn, heb ik de vraag of je denkt dat hij bijna een maand later in E3 wel op niveau zal zijn? Ik neem toch aan van wel en dan komen er gewoon nog 4 koersen aan waar hij gedoodverfde kopman is. Inwisselen wordt gezien zijn prijskaartje al een hele opgave en een Wout op niveau in die 4 koersen opvangen met andere kopmannen wens ik zelfs mijn vriendenpoule-genoten niet toe.
Je kan die vraag natuurlijk ook met Nee beantwoorden, maar dan glijden we van beredeneerd gokken af naar puur gokken. Als je gelijk hebt ben je briljant en heb je een grote voorsprong op 95% van je medespelers. Als je geen gelijk hebt ben je de rest van het spel je best aan het doen om boven de 30% score uit te komen en had je je deelnamegeld net zo goed in de muts van de panfluiter voor de Jumbo kunnen deponeren.
@Nijmos PB terug :)
Jep, imo nu zeggen dat WVA nt meer de oude gaat worden of zijn kantelpunt zal hebben, hier heb je 0 aanwijzingen voor dat dit zal gebeuren. Hierop gokken is exact dit, gokken. Als het uitkomt heeft dat imo niks te maken met koerskennis maar puur met geluk.
Hij zal vast top zijn, maar ik vraag me sterk af of dat nog veel beter is dan de betere subtop in die wedstrijden. Ik vind het niet zo'n zekerheid dat hij nog top 3 gaat rijden in zijn wedstrijden terwijl hij wel nog zo geprijsd is. Ik heb mijn keuze zeker nog niet gemaakt hoor maar ik wil wel even goed uitzoeken of ik zonder hem kan om vervolgens in andere wedstrijden beter te scoren. Al is dat 2e stukje lastig omdat voor de heuvels beginnen iedereen de optie heeft om de duurste heuvelmannen erin te zetten.
Hier sla je inderdaad de nagel op de kop. Met het budget en 3 transfers kan je Wva "gewoon" vrij makkelijk meenemen zonder teveel concessies te moeten doen voor kopmannen in de andere koersen. Waarom zou je hem dan inderdaad thuislaten...
Oh ik sta open voor nieuwe gedachten. Ik heb al een scorito jaar gehad waar ik WVA niet meenam.
En opnieuw hem nt meenemen omdat je denkt het tactisch anders op te lossen is zeker het verdedigen waard. Maar zeggen dat hij niet zo goed meer zal zijn terwijl er daar 0 aanwijzing voor is gewoon een pure gok.
Mwa, hij gaat veel op zijn muil wat ik een grote factor vind en de suprematie van Visma lijkt ook voorbij te zijn. Zijn veldritwinter vond ik ook weinig overtuigend. Een minder voorjaar lijkt steeds dichterbij te komen. Maar zoals KV al uit mijn bericht haalt is het niet per se nodig om hem te skippen aangezien je vrijgespeelde budget naar de breedte gaat en niet naar de top. Grote kans dat ik hem gewoon wel neem omdat het kan. Maar ik probeer te bedenken waar ik wat verschil kan maken i.p.v. gewoon de dure jongens te pakken en uiteindelijk weer op 97% te eindigen.
Ok als je ruimer trekt en rekent op een zwakker Jumbo en sterkere andere ploegen kan ik het plaatsen.
En snap je daarom had ik er MVDP ook lang niet instaan omdat het zo saai om gewone alle toppers erin te klikken. Liever een alternatieve strategie die heel hard kan in mijn gezicht ontploffen maar als het werkt wel enorm hard kan werken.
Zoals ze in de koers zeggen, Koersen om te winnen niet om niet te verliezen :D
Altijd leuker om te supporteren voor een Lazkano die top 3 rijd dan een MVDP die wint voor mij Scorito ploeg :D Kan ik me lekker superieur voelen om dan een koers later zwaar afgestraft te worden.
Waarom zou ik Pidcock meenemen voor 3 van de eerste 4 wedstrijden en daarna risico lopen dat hij niet alle heuvelklassiekers gaat rijden vanwege Giro deelname?
Ook voor 4 mio heb je Laporte, die dezelfde wedstrijden rijdt als Pidcock (zelfs 1 meer) en daarna nog eens 6 wedstrijden gaat rijden met kans op eigen punten én teampunten.
Zou Pidcock alleen cappen in OHN en strade. MSR niet eens. Laporte kan je ook cappen in OHN, kan punten pakken in KBK, valt ook te cappen in Strade en gaat er ook bij zitten na de Poggio schat ik in.
Mocht Pidcock toch alles rijden wissel je Laporte in voor Pidcock tegen die tijd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.