Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 21 ... 36 37
Pim Todcock

Mijn ranglijst voor de dure 7 is op dit moment:

Pogacar

Van Aert

Philipsen*

Laporte

Vd Poel*

Merlier

Pidcock*

*Aangezien ik uitga van de PCS lijsten zijn die drie ondergewaardeerd. Pidcock staat op de nominatie voor een entree na PR.

Vreemd genoeg hoor ik weinig discussie over Merlier. Ik snap uiteraard dat het een garantie is op punten in massasprints, maar vorig jaar maar 242 en weinig kansen op beter, behalve KBK. Met Kooij en Milan wordt de concurrentie juist heviger. Eigenlijk heeft hij 4 races met reële kansen; KBK, BDP,  GW en SP. GW wordt sws een andere race met Pogi. Voor SP wordt het dan zoeken naar een goed alternatief, maar verder is er keuze te over. Hij is ook wat ouder vergeleken met zijn grootste rivalen.

ZK

Bij merlier weet je dat hij doorgaans steady top 3 sprint, bij de meeste sprinters is dat veel meer een loterij. Je betaald dus inderdaad wat "teveel", maar daar krijg je veel zekere 2/3x zijn punten voor terug. Gevalletje punten kosten munten. Philipsen van verkrijgbaar niveau, maar wordt regelmatig gediskwalificeerd, dus eerder een 3e kopman. Dan naast die twee nog 1 plekje, voor bijv Milan. 

Als ze merlier goedkoper hadden gemaakt was het voor iedereen een blinde klik, dus eigenlijk wel mooi gesprijsd.

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
Pim Todcock
Mijn ranglijst voor de dure 7 is op dit moment: Pogacar Van Aert Philipsen* Laporte Vd Poel* Merlier...

Voorlopig staat Merlier er hier nog in omdat ik hem toch wel 3 keer kopman kan maken. Desalniettemin twijfel ik wel heel hard.

Zoals gezegd is de concurrentie groter in "zijn" koersen en gaat hij het minder makkelijk waarmaken dan vorig jaar (waar hij in de rangschikking toch ook niet opperbest voor de dag komt). Milan kan een goeie vervanger zijn en zie ik in sommige wedstrijden (zijnde bvb Paris-Roubaix) ook gewoon beter scoren. En plus spaar je er nog eens wat centen mee uit ook. 

Over de vroegere "discussie" hoeveel 500k? Momenteel staan er ook 6 in mn team. + Nog eens 2x750k. Maw: het middenveld is zeer karig.

Poule d'Or

Als je Pidcock niet meeneemt vanaf het begin, wie cap je dan 2e en 3e in OHN en SB? Met name in de laatste is hij toch wel een zekere top5.

Maar zijn onzekerheid of hij uberhaupt wel start in de heuvelklassiekers is ook erg vervelend.

Pim Todcock
Poule d'Or
Als je Pidcock niet meeneemt vanaf het begin, wie cap je dan 2e en 3e in OHN en SB? Met name in de l...

Laporte, Skujins, Formolo, Mohoric, Valter en Madouas hebben ook een groen rijtje bij SB. Bij OHN Laporte, De Lie.

DylanNeymarSantos
Poule d'Or
Als je Pidcock niet meeneemt vanaf het begin, wie cap je dan 2e en 3e in OHN en SB? Met name in de l...

Het openingsweekend kom ik nog wel door zonder Pidcock. Keuzes genoeg (WvA, De Lie, Stuyven, Laporte, Philipsen, Milan, Narvaez, Wellens). Voor Strade inderdaad een groter probleem. Heb daar nu Laporte als tweede cap en als derde cap een goedkopere verrassing. Blijf strade sowieso een lastige koers vinden. 

Overigens ben ik het met mensen eens dat het puzzelen bovenin lastig blijft. Ik ben er toch wel van overtuigd dat je niet zonder Pogi, MvdP en WvA kan. Eigenlijk vind ik Philipsen ook een zekere klik. Dan moet je daarna dus gaan snijden, eerste concept is dus zonder Pidcock, Pedersen en Merlier. Zeker omdat ik Wellens, Narvaez en Vermeersch ook must have vind, ja ik denk dat de wereldkampioen (heel) veel gaat winnen en kans op eigen punten. De sprintkoersen worden dan wel wat tricky met Philipsen als zekere cap. Heb op dit moment 4x 500k en 4x 750k(vooral heuvel en SB mannen) in de ploeg. Meer mensen die denken er over nadenken om Merlier, Pidcock en Pedersen thuis te laten??

Nijmos

Waar heeft pidcock gezegd de ardennen over te slaan als hij de giro rijdt? Of zuigen jullie dat uit je duim?

Nijmos
Dimitrofiets
Waarom zou ik Pidcock meenemen voor 3 van de eerste 4 wedstrijden en daarna risico lopen dat hij nie...

Omdat 1) hij in strade vrij zeker top 5 rijdt en zijn alternatief zeer waarschijnlijk niet. Dat scheelt je zo richting de 200 punten; 2) hij een van de beste captainopties is in omloop; 3) hij een goede outsider is voor milaan san remo; 4) je een wissel bespaart voor de ardennen; en 5) laporte én pidcock een prima optie is en je dus er nog niet bent door enkel te beargumenteren dat je liever Laporte hebt.

RedDevil
DylanNeymarSantos
Het openingsweekend kom ik nog wel door zonder Pidcock. Keuzes genoeg (WvA, De Lie, Stuyven, Laporte...

Van de drie die je noemt (Merlier, Pidcock en Pedersen), zou ik Pedersen als eerste thuislaten. Niet omdat hij geen goede renner is, maar vooral omdat hij veel koersen rijdt waarin ik al andere kleppers kan cappen (Pogi, VDP, Van Aert, Philipsen).

Houtenees

Hoi allen, ik ben nieuw op dit forum maar lees al wel een tijd lang mee (en dat is genieten!). 

Ik vind het interessant dat Jorgenson niet besproken wordt. Jorgenson heeft deze winter nog een extra stap gezet (en was vorig jaar ook al op een erg hoog niveau).. Ik zie in hem zowel in de E3, DDV en de RVV als kopmanmateriaal. Daarnaast rijdt hij het openingsweekend en leek hij vorig jaar op in eerste instantie wel op weg om de Omloop te gaan winnen. 

Hoe kijken jullie aan tegen Jorgenson?

ProScoritoManager
Houtenees
Hoi allen, ik ben nieuw op dit forum maar lees al wel een tijd lang mee (en dat is genieten!).  Ik v...

Als je budget zo ruim is dat je Pogi, vdP én Wout zonder een centje pijn mee kan nemen, waarom zou je Jorgenson dan kopman willen maken in E3 en de Ronde? En hij was idd sterk in de Omloop vorig jaar (op weg naar winst gaat me wat ver als er in zijn groep van 6 al 4 rappere mannen bij zaten), maar dat heeft zich nou niet echt vertaald naar een mooie score. En dat is wel wat je wilt van een kopman: grote kans op een korte uitslag in meerdere scenarios. Blijft Dwars over waar hij goed kan scoren, maar ook 2 ploeggenoten voor zich heeft in de rangorde én waar je volgens mij ook totaal geen tekort aan potentiële kopmannen hoeft te hebben. Blijft over een renner van 3,5 miljoen die 4 koersen rijdt waar hij kort kán eindigen, maar waar dat verre van een zekerheid is. En nog wat teampunten. Mij niet gezien.

berggie1987

Iedereen heeft het vooral over de team punten van UAE, maar zijn de team punten van Alpecin (vdpoel+Philipsen) niet minstens net zoveel waard? 

Basementman
Houtenees
Hoi allen, ik ben nieuw op dit forum maar lees al wel een tijd lang mee (en dat is genieten!).  Ik v...

Probleem met Jorgenson is dat hij bijna alles met Laporte en Van Aert rijdt, dus wss maar 1 keer zelf voor de prijzen mag rijden. Daarnaast zie ik niet in waarom je hem bij E3 zou cappen, waar Poel, van Aert en Pogi starten. En zoals je al wel ziet bij veel spelers: iedereen is al aan het twijfelen tussen 1 van de 3 4 miljoeners thuis te laten: Laporte, Merlier en Pidcock. Dan heb je niet vaak budget over voor een wat mij betreft te dure Jorgenson

TourDeFranceUnchained
berggie1987
Iedereen heeft het vooral over de team punten van UAE, maar zijn de team punten van Alpecin (vdpoel+...

Het vervelende bij Alpecin is dat de teampunten hier voornamelijk komen van mannen die zelf geen enkele top 20 notering neerzetten op een Gianni Vermeesch na die nog wel eens goed wil rijden in PR.... De "gok" die je hier neemt is dus volledig afhankelijk van het behalen van teampunten waar een UAE naam als Politt, Narvaez of Vermeesch zelf ook nog een grote kans hebben op enkele top 20 noteringen.

hetismewat

Pidcock mee voor OHN, Strade en MSR en dan wisselen voor Merlier. Als hij de heuvelklassiekers rijdt wissel je hem weer terug, zo niet, dan niet.

Grote nadeel is dat je dan maar 1 wissel over hebt (voor Evenepoel) en je bij pechgevallen wel flink omhoog zit, maar wat mij betreft is het de gok wel waard. Zeker omdat het budget best ruim is en je al een paar goede kopmannen voor de heuvelkoersen in je eerste selctie kan opnemen. 

Helpt ook dat je geen noodwissel voor Eschborn - Frankfurt hoeft over te houden.

TourDeFranceUnchained

Na een aantal dagen jullie goede input te lezen, denk ik zo maar eens dat het al dan niet selecteren van Pidcock een grote invloed heeft of de vorming van het team. Bij het selecteren van Pidcock zie ik 2 mogelijke dingen gebeuren namelijk. 1. Doordat je een extra topper meeneemt naast mannen als mvdp aert pogi philipsen merlier en laporte, zal je dus minder mannen of zelfs geen uit de categorie 2.5 - 3.5 miljoen kunnen meenemen en zoals ik al vaker gelezen heb dus met een 6 (of meer) tal mannen van 500k komen te zitten. 2. Een andere mogelijkheid is dat je bijvoorbeeld een Laporte of Merlier thuis laat waarbij de dubbele wissel tactiek voor Merlier ook vaker is benoemd. 

Ik heb het idee dat het al dan niet selecteren van Pidcock gelijk aan het begin zomaar eens het verschil tussen een zilveren en gouden beker kan betekenen. Any thoughts on this?

ditisdavid

De programma's bij Sporza lopen ook wel echt over van de sprinters die wel De Panne, maar geen Scheldeprijs doen. Kooij en De Lie (en Milan, maar die staat daar nog niet bij) wisten we al, maar met types als Ackermann, Hofstetter en De Kleijn vallen er ook de nodige budgetopties weg. Nog even en ik kom echt weer uit bij opa Kristoff :p

Laatst gewijzigd
KV
ditisdavid
De programma's bij Sporza lopen ook wel echt over van de sprinters die wel De Panne, maar geen Schel...

Vraag me wel af wie Tudor anders naar SP zal sturen?

ProScoritoManager

Dat vroeg ik me ook af en sindsdien zit ik te duimen dat ze Dainese voor 500k sturen.

Nijmos

Ik denk niet dat hirschi en alaphilipe niets meer rijden na san remo respectievelijk e3. Kortom: tudor heeft een programma tot eind maart bekend gemaakt (misschien mede door wildcardonzekerheid voor giro)

Laatst gewijzigd
John Bon

Ik denk dat we nu allemaal wel een concept team in hebben staan. Nu is het afwachten tot eind volgende week als hopenlijk nog meer plaatsjes ingevuld raken 

Byesikkel

Om even in te haken op het tot nog toe zuinige deelnemersveld van SP, zie ik op PCS dat RB Bora met Pithie, Welsford en Meeus start. Ik zie hen sowieso veel samen aan de start staan. Enig idee wie er daar de sprintkopman gaat zijn?

DieLangevanSummeren

Hallo allemaal,

Hier ook nog 2 onduidelijkheden:

• Moet een renner daadwerkelijk starten aan een koers om teampunten te behalen?
  • Wie is de laatste man voor Milan? Theuns of Consonni?

Heerlijk topic verder, mijn voorlopige team staat maar die wordt natuurlijk nog 621x aangepast..

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ja starten is vereist, uitrijden niet. 'De laatste man' is in klassiekers niet zo duidelijk. Er kan zo veel gebeuren en ze rijden niet eens alle dagen met dezelfde trein. Ook scoritotechnisch anders dan bij rondes wat mij betreft totaal niet interessant.

DieLangevanSummeren

Bedankt voor je antwoord. Ik pak toch liever de laatste man in de sprinttrein dan de eennalaatste, aangezien de top 20 punten krijgt. Het sprokkelen kan soms net het verschil maken..

1 2 ... 21 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.