Consonni rijdt doorgaans "achter" Milan om hem te beschermen / het gat te laten vallen. Dat is mij in de Giro toch heel vaak opgevallen. Hoe het in de klassiekers zal zijn daar kan ik helaas geen antwoord op geven.
Leadouts meenemen in het klassieker spel is een nieuwe voor mij, wens je veel succes. Zolang het een 500k man is, kan het niet veel kwaad, alhoewel ik met behulp van dit medium zelfs in die categorie een pareltje of 5 heb gevonden.
Komende dagen worden interessant om te volgen, veel man in actie.
UAE tour: focus op sprinters (Merlier, Philipsen, Milan, Welsford) en 2 bergjes (Pogi, Eetvelt, Bilbao).
Algarve: van alles wat met Van Aert, De Lie, Politt, Stuyven, Vacek, Schachmann, Lazkano, Meeus, Gregoire, Teuns, Alaflip en Girmay.
Ruta del Sol: heuvelmannen met Pidcock, Van Gils, Wellens, Laurence, Johannesen.
Denk zelf dat de juiste 500k mannen echt het verschil kunnen maken. Ga je voor iets meer zekerheid (zoals een lead-out man of teamgenoot die sprokkelt) of ga je voor een weinig gespeelde gok die plots podium rijdt. Voorlopig kost het me vooral moeite om die hele waslijst serieus door te scrollen want ook onderin de lijst vind je genoeg pareltjes..
Op sporza konden we het programma bekijken van verschillende renners. IK vond het vreemd dat bepaalde
renners zo weinig aan de start staan. Bv Girmay zou maar aan 5 wedstrijden deelnemen. Staat er niet op
voor de omloop en kuurne? Staat wel op de startlijst. Dat zijn al 2 wedstrijden meer. Klopt dus niet of wordt
niet aangepast.
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoeveel punten houden jullie aan die een renner van 500K moet halen die je nergens kopman maakt?
Is er misschien iemand die de scores en prijzen van vorig jaar heeft bewaard en daar een idee van kan geven hoeveel de 10-20 beste 500K-renners doorgaans scoren (liefst zonder Eschborn)?
Zeker! De beste 500k renners van vorig jaar waren: Skujins (258), Naesen (186), Mozzato (186), Abrahamsen (13), Vansevenant (130) en Kirsch en Lamperti (122), allen geen punten gescoord in EF. Die eerste 3 zaten ook in het "beste" team zoals je dat achteraf kunt berekenen. Dit jaar is Skujins een stuk duurder en rijdt Mozzato minder wedstrijden.
Kijk aan, dankje. Ja die renners zijn natuurlijk allemaal opgewaardeerd voor dit jaar, maar geeft wel een goede indicatie. Ook vooral renners die het op eigen kracht deden en weinig teampunten pakten. Maar toch best lastig te voorspellen wie dat dit jaar gaan zijn.
Ik kwam zelf op basis van de scores in de app van vorig jaar op zoiets uit:
500k: 125 punten (misschien is 100 dan realistischer)
750k: 150 punten
1M: 175 punten
Maar dan moet je al wel 3x of 4x goed in de punten rijden.
Dergelijke renners (Naesen , Mozzato , Abrahamsen) had ik vorig jaar op mijn short list staan - Vansevenant en Lamperti had ik wel, samen men een aantal slijkparels :-(. Is er een andere manier dan op gevoel ?
Heb het vooral lastig met inschatten van programma's. Hopen op duidelijkheid kan wel, maar vorig jaar waren tegen de start nog niet alle programma's uitgeklaard.
k heb een bijvoorbeeld nu een nu goed gevoel bij renner X, maar zijn ploeg heeft per wedstrijd slechts beperkt namen op PCS en hij staat er niet bij. Ook nog niks anders op 't programma. Tja ...
Merlier doet toch helemaal niet mee aan OHN? Of heb ik iets gemist? Maar gaat daar waarschijnlijk ook niet meer punten opleveren dan Pidcock denk ik hoor.
Je hebt een extra berg met zand gevonden, dus het strooien is begonnen. ;)
Gevoel plus redeneren: waar zou hij meer kunnen starten, wat zijn de belangen van de ploeg, heeft hij veel concurrentie in de eigen ploeg, wat reed hij vorig jaar, wat is zijn leeftijd, kwam hij vorig jaar dingen tegen waardoor het er niet uitkwam, kan hij zijn eigen potentieel aanvullen met teampunten. En vervolgens kies ik heel beredeneerd vier totaal waardeloze 500k-ers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.