Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 25 ... 36 37
Jan Janssens

Van Eetvelt vs Gregoire

Vergelijkbare renners voor klassiekers. Ik wil 1 van de 2 meenemen (ik denk dat er meerdere mer deze zitten).

Qua programma: gelijk enkel Gregoire + MSR en Van Eetvelt + RVV --> msr vind ik een betere koers passende bij deze 2 renners dus vind qua programma Gregoire iets interessanter.

Vorm/kunnen, kijkende naar vorige seizoen en begin dit seizoen is Van Eetvelt wel de betere. Vooral vorig seizoen dan want Gregoire nog maar eerste rit vandaag. Gregoire staat echter al even aangeschreven als de nieuwe alaphilippe dus het moet er ooit wel eens uitkomen toch? 

Voor mezelf zou de gekozen renner 3de kopman zijn in strade en evt in WP (achter Pogi en Pidcock). Als ik REV erin wissel zelfs geen derde kopman nodig eigenlijk in ardennen. Ik heb momenteel Gregoire maar begin meer en meer toch te neigen naar van Eetvelt. Zie hem toch hoger eindigen in strade. Alleen mis ik dan een extra mannetje in msr..

Wie zouden jullie nemen en waarom? Of beide kan ook maar vind ze qua profiel vrij gelijk dus denk niet dat combi vaal zal voorkomen..

Basementman
Jan Janssens
Van Eetvelt vs Gregoire Vergelijkbare renners voor klassiekers. Ik wil 1 van de 2 meenemen (ik denk...

Het liefste neem ik ze allebei mee, maar wat je zegt klopt: zelfde types en zie weinig grote verschillen in punten potentie. Kijk even aan hoe Gregoire deze week presteert.

In de categorie 1 miljoen sowieso veel interessante namen: Abrahamsen, Lazkano, Vermeersch en inmiddels ook Groves. Nu Philipsen geen KBK lijkt te gaan rijden en Groves wel, wordt ie steeds interessanter. Daarnaast ook teampunten potentie bij MSR, RVV en Roubaix. Plus mogelijke captain in DDV en BP. Wie heeft een tegenargument mbt Groves?

Pim Todcock
Basementman
Het liefste neem ik ze allebei mee, maar wat je zegt klopt: zelfde types en zie weinig grote verschi...

Vorig seizoen was Groves een grote tegenvaller. Maar dat moeten we maar even vergeten.

KV
Jan Janssens
Van Eetvelt vs Gregoire Vergelijkbare renners voor klassiekers. Ik wil 1 van de 2 meenemen (ik denk...

Op de sporza programma's staat bij Lennert wel geen AGR. Daarnaast heeft Gregoire vandaag in de Algarve blijkbaar ook de goede afslag genomen wat voor mij wel een grote pro is. 

Dampe hin

Van Eetvelt reedt een prima uitslag vandaag volgens mij. Maar als hij AGR niet rijdt is dat wel een aderlating t.o.v. Gregoire. Is Sporza doorgaans de meest betrouwbare qua programma's? En welke van deze twee schatten julllie hoger in voor SB?

Daarnaast zit ik nog met van Gils, reedt vandaag ook een goede uitslag. Verwachten jullie hem (buiten Pogacar) als een van de favorieten voor plek 2 in SB? Dus neem je hem mee vanaf het begin, of wissel je hem erin voor de Ardennen?

Vergane Glorie
Dampe hin
Van Eetvelt reedt een prima uitslag vandaag volgens mij. Maar als hij AGR niet rijdt is dat wel een...

Op PSC staat van eetveld nog wel erop voor AGR. Het wordt dus afwachten. 

ik neem ze waarschijnlijk allebei. In SB kunnen ze allebei wel wat. Vorig jaar reed Van Eetveld in dienst van Van Gils toch nog naar plek 11.

Als van gils ook MSR had gereden had ik hem sterk overwogen (ipv Pidcock). Nu vind ik hem voor vier koersen echt net te duur. Dit kan nog veranderen als pidcock zijn programma weer aanpast hoor. Maar de twee die je noemt kosten samen minder dan van Gils en hebben de potentie om dat verschil in prijs best klein te houden. 

wel voelt van Gils voor SB als een zekerder captain...en dat is ook wel wat waard

Jan Janssens

Ik had inderdaad in mijn hoofd dat van eetvelt AGR zou rijden. Als echt niet gaat hij toch afvallen.

@Dampe hin ik verwacht wel meer van Van Eetvelt dan Gregoire in SB

Imbatido

Sporza doet navraag bij de ploegen voor de programma's van alle renners dus daar hoef je in principe niet aan te twijfelen.

- Philipsen rijdt gewoon Omloop + Kuurne
- Girmay rijdt geen Openingsweekend
- Narvaez rijdt geen Strade
- Van Eetvelt rijdt geen Amstel

Kan altijd wat veranderen natuurlijk maar een betere bron is er niet.

DennisdeMenniss
KV
Op de sporza programma's staat bij Lennert wel geen AGR. Daarnaast heeft Gregoire vandaag in de Alga...

@KV geniale reactie wat betreft Gregoire. Stikte zowat in mn koffie 😂😂

Basementman
DennisdeMenniss
@KV geniale reactie wat betreft Gregoire. Stikte zowat in mn koffie 😂😂

Influencers geven aan geen cafeïne meer te nuttigen na 4 uur in de middag

Keunn

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb eens wat grove berekeningen gemaakt over verwachte punten en dan komen Benoot en Wellens aardig dicht bij elkaar in de buurt, ook rekening houdend met wat geschatte teampunten (Wellens 4x overlap met Pogacar en Benoot heeft vanuit TVL natuurlijk bijna overal wel kans op wat teampunten, maar kan ook zomaar tegenvallen). De aantallen wedstrijden die ze rijden is 9 voor Benoot en 8 voor Wellens afgaande op PCS. Ik zie op Sporza dat Benoot daar nog 1 wedstrijd meer rijdt, maar het programma van Wellens staat er nog niet op. 

Beide renners in principe weinig tot geen kopmannen, waarbij Benoot richting het einde van het voorjaar nog wedstrijden, wat nog wel een voordeeltje kan zijn met eventuele wissels die niet volgens plan kunnen gaan. In hoeverre verwachten jullie van Wellens prestaties van ongeveer hetzelfde niveau als vorig jaar (of toch meer wegcijferen voor Pogacar)?

Wie heeft jullie voorkeur in deze c.q. van wie wordt het meeste verwacht?

DennisdeMenniss
Basementman
Influencers geven aan geen cafeïne meer te nuttigen na 4 uur in de middag

Klopt, maar die hebben ook geen echt werk en spelen geen wielerspellen 😂😂

Nijmos
Keunn
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb eens wat grove berekeningen gemaakt over verwachte punten...

Ik vind dit ook een lastige afweging. Ik denk dat hun verwachte puntenaantallen redelijk dicht bij elkaar liggen en dus meer de vraag is wat heb je nodig en wie kan eventueel meer/waarschijnlijker flink tegenvallen.

Voor Benoot ligt zijn programma volledig vast. Voor Wellens zijn Strade en BP nog een vraagteken.

DennisdeMenniss
Keunn
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb eens wat grove berekeningen gemaakt over verwachte punten...

Allebei niet 😂

Maar als je dan moet kiezen verwacht ik meer van Wellens. Kan zelf aardig peddelen en schat de kopman van UAE toch net wat zekerder in dan die van Visma

DennisdeMenniss
Keunn

Allebei niet 😂

Maar als je dan moet kiezen verwacht ik meer van Wellens. Kan zelf aardig peddelen en schat de kopman van UAE toch net wat zekerder in dan die van Visma

Keunn
DennisdeMenniss
Allebei niet 😂 Maar als je dan moet kiezen verwacht ik meer van Wellens. Kan zelf aardig peddelen e...

Dan ben ik wel erg benieuwd wie je dan als alternatief op het oog hebt voor deze mannen? Op basis van hun prestaties in de afgelopen jaren en het feit dat de sleek er nog niet helemaal op zit, lijkt het me dat deze gasten toch aardig wat (team)punten gaan binnen slepen.

PS: sterke koffie heb je met die dubbele berichten 🤪

Laatst gewijzigd
PowerPiet

Over wissels gesproken. Belangrijkst blijft natuurlijk van iets achter de hand te hebben voor noodgevallen. Maar ik durf toch een 2 tal wissel plannen :-). Hierbij moet een Ardennen renner voor mij > 2M kosten om hem als geplande wissel te overwegen. (Lees Remco).  

Nu ben ik een tactisch wissel in het begin aan 't overwegen.  Hoeveel punten zou zo'n tactische wissel voor jullie minstens moeten opleveren om rendabel te zijn ?  (ik schat dat deze wissel me zo'n 125pt zou opbrengen)

Laatst gewijzigd
Cold Palmer
Keunn

Zou je een van deze 2 willen hebben boven Narvaez is voor mij de afweging. Die rijdt als het goed is 6 koersen met Pogi en kan zelf ook wel wat, maar Benoot en Wellens hebben wel bewezen zelf ook veel punten op te leveren.. 

Dimitrofiets

Dat gevoel dat je verliefd op je eigen team geworden bent, maar dat je de relatie morgen waarschijnlijk alweer zat bent hahahahaha

PowerPiet
Dimitrofiets
Dat gevoel dat je verliefd op je eigen team geworden bent, maar dat je de relatie morgen waarschijnl...

Heb ik zelden voor, dat gevoel dat een ploeg klaar is. Maar 10 minuten voor mijn Post : vlinders in de buik.  Voelde raar, dus rap iets gezocht om bij te schaven :-)

Fietsopa

Iemand die de raket van Slowakije overweegt?

PowerPiet
Fietsopa
Iemand die de raket van Slowakije overweegt?

Sagan ? Weet niet wie je bedoelt :-( Kubis zou wel eens kunnen verrassen

Laatst gewijzigd
martijncr

Ik lees al weer een aantal dagen mee, maar vanwege een verbouwing nauwelijks tijd om enigszins waardevolle input te geven. Plots bedacht ik me: maar onze subleague! 

In 2024 geintroduceerd en volgens mij leuk om te continueren: dé subleague voor de fanatiekelingen hier actief op het forum. 

https://www.scorito.com/subleague/948287/klassiekerspel-2025/flitsforum/6ab06c8f-15ba-41d2-b883-47abb05bff36?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Dampe hin
Keunn

Bij mij hangt het af van het definitieve programma. Mocht Wellens SB nog gaan rijden dan probeer ik hem erin te klikken.

Heb je naast de overweging over deze twee mannen Laporte ook al in je team staan?

Nijmos

Kan iemand zich van vorig jaar herinneren of er een volledige (voorlopige) startlijst van Strade verschijnt voor de start van de Omloop?

1 2 ... 25 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.