Vraag: ik ben vrij zeker dat ik het programma van Pidcock op Sporza heb gezien, waarbij vermeld was dat volgens de ploeg het wellicht aangepast zou worden als ze een wildcard voor de Giro zouden krijgen. Ik kan de pagina echter niet meer terugvinden. Heeft iemand anders dat ook daar gelezen?
Pidcock, Wellens, De Lie?
WVA gaat KBK ook niet winnen denk met aanwezigheid van Merlier, Philipsen en Milan
Verder E3, RRV ook niet per se als cap nodig met Pogi, MVDP en Pedersen
in Roubaix kan Philipsen die 3e cap wel warmhouden.
Toch veel die 6mio maja toch ook FOMO
Hij is echt lang geblesseerd geweest hè. Daar pak je een achterstand door terwijl de rest doorgegroeid is. Wout thuislaten is wel onnodig met dit budget overigens.
Leuk die fretin vandaag, maar in Schelde is in principe aniolkowski wel de kopman natuurlijk
Als je niet overtuigd bent van Wout, begrijp ik zeker het plan om hem na het openingsweekend te wisselen voor VdP. Maar: wat doe je dan als Wout 'gewoon' weer ijzersterk is in de Omloop en Kuurne? Dan moet je flinke cojones hebben om hem alsnog eruit te bonjouren...
Vraag me eigen oprecht af waarom mensen überhaupt overwegen om van Aert thuis te laten.. uiteraard hoop ik dat velen het gaan doen.. scheelt wat plaatsen in de ranking. Ook de Pidcock eruit voor Merlier wisselstrategie snap ik niet helemaal. Waarom zou je dat willen als je ze gewoon beide vanaf het begin mee kunt nemen?
Wout van Aert staat bij mij met De Lie en Philipsen net onder Pogacar op het lijstje zekerheidjes. Bij de rest van de dure 7 heb ik kanttekeningen, qua programma en kwaliteit in combinatie met prijs. Dan is de keuze voor een veel goedkopere Girmay, Narvaez of Madouas snel gemaakt.
Laporte heb ik echter niet helemaal afgeschreven met 7 ipv 10 wedstrijden. Tussen SB en MSR zit wel wat tijd.
Dus Wout van Aert die op dit moment niet echt in topvorm verkeerd en maar de vraag is of die dat volgend weekend wel doet (daarna nog maar 4 ritten waarvan 2/3 pogi/mvdp ook rijden), noem je een zekerheidje maar een Mathieu van der Poel die zeker 4 en misschien 5 ritten rijdt en al de hele winter heeft laten zien + vorig jaar dat die oppermachtig is, is geen zekerheidje? Die snap ik niet helemaal.
Ja, VD Poel gaat geen DDV rijden aangezien Groves zei daar enige kopman te zijn. GW zal hij wel rijden. GW, RVV, MSR en E3 heb ik al Pogacar als kopman. Dan blijft PR over. Het veldseizoen zegt me weinig over de weg. Daarnaast is altijd het risico dat hij bij een gereduceerde sprint voor Philipsen rijdt.
OHN is WvA op zeker 1e kopman. KBK won hij vorig jaar, maar cap ik ws Philipsen. Merlier is sneller, maar minder zeker dat hij de sprint haalt. De rest van de races is hij na Pogacar en Vd Poel nr 3 kopman. Dat Pedersen top 4 of MvdP top 2 rijdt rijdt vind ik toch veel minder zeker dan dat WvA top 3 rijdt.
Een sprint na een makkelijke etappe is anders dan een sprint na 200km oorlog.
En Kuurne wordt voor de sprinters (voor Visma Kooij) dit jaar. Ik heb Wout ook overal als 3e captain en Pedersen vaak nog daarachter, dus inderdaad geen gek idee om Wout te vervangen voor Arnaud en met restant team te upgraden met mannen als Benoot en Wellens, die ik nu niet heb.
Wout z'n trackrecord is inderdaad onberispelijk, maar hij lijkt toch wel minder te zijn dan normaal, plus dat ie niet super veel rijdt en dus veel tegen Pogi, Poel, Pedersen en in die zin te vervangen is als kopman. Voor 6 miljoen in ieder geval te overwegen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.