"Ik zou het net lullig vinden als ik zou zeggen dat ik ga proberen om Dwars door Vlaanderen en de Brabantse Pijl te winnen. Dat ga ik trouwens proberen, maar met het palmares dat ik heb en de mogelijkheden die ik heb, moet ik hoog durven te mikken. En dat zijn dat die twee Monumenten."
Dixit WVA. Interessant.
Heb mijn team zo goed als compleet met nog 1 dilemma: De Lie of Pedersen? Pedersen heeft meer bewezen een zekerheid te zijn, maar De Lie rijdt twee koersen meer (waaronder BP) en heeft vanwege zijn jonge leeftijd de potentie te verassen. Heeft iemand hier nog waardevolle inzichten die mij kunnen helpen de knoop door te hakken?
Ik overweeg MvdP thuis te laten, ja. Ik denk dat ik voor de 6M drie mannen kan selecteren waarmee ik in de 4 koersen die hij wel rijdt de schade beperk (als er al schade is) en in andere koersen winst pak.
Maar de knoop is nog niet definitief doorgehakt.
Ik wil Vansevenant er ook graag in hebben, alleen al om die heerlijk herkenbare manier van fietsen. Ziet er niet uit, maar dat maakt het mooi. Heb dezelfde namen + Eetvelt en Buitrago op de shortlist staan. Blijft een leuke puzzel.
Eens betreft Pedersen. Als ik MvdP er toch in zou zetten, zou dat weer ten koste gaan van Pedersen.
De Lie rijdt wel wat koersen die MvdP en Pogi niet rijden, dus zou best een aanvulling kunnen zijn voor die koersen waar je geen standaard kopmannen hebt.
Wat betreft die koersen die MVDP en Pogi niet rijden, dat geldt dan toch ook voor Pedersen? Naast OHN en BP zit er geen verschil en bij BP heb je nu een WVA, Pidcock en Evenepoel aan de start... Pedersen kun je prima 3e cap maken in San Remo en zelfs 2e in een Gent Wevelgem of DDV. Dat zie ik bij de Lie nog niet voor me...
Maar los van de discussie de Lie of Pedersen, heb ik zowel de top 3 als Pedersen in mijn (concept)team en dit past prima. Zelf voldoende budget over voor nog wat subtoppers...
Vijf kopmannen, allemaal op x2 en eentje op x2.5 ofzo. Maar met Eschborn erbij zou dit wel dramatisch zijn. Het spel krijgt zonder eschborn een heel nieuwe dynamiek. Iedereen voorziet dezelfde kopmannen op een enkele na (derde kopman omloop, strade, schelde).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.