Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 44 ... 94 95
Wicked Wout
NielsH97
Ergens wel gehoord/gelezen dat Lidl graag wil proberen om in overtal situaties te creeeren om zo een...

Dat was denk ik in de scorito podcast. Bobbie traksel gaf daarin aan dat dat voor Lidl dé strategie zou moeten zijn.

TourDeFranceUnchained
Nijmos
Er worden hier veel vragen gesteld over het wisselplan met Pidcock. Maar ik ben wel eens benieuwd wa...

Ook in mijn geval optie 2. Denk dat dit voor de meeste mensen geld die de wissel tactiek niet doorvoeren met Merlier/Pidcock (correct me if I am wrong). Ik neem beide gewoon vanaf het begin mee, niet zo zeer omdat ik Merlier kopman wil maken maar puur omdat het budget dit toelaat en ik inderdaad hierdoor 2 wissels overhoud voor de heuvels en 1 voor calamiteiten ofwel een teleurstellende renner ofwel een bonus heuvelrenner (denk aan een Skjelmose of Nys of een andere renner die in vorm blijkt te zijn naast een Evenepoel of Van Gils bijvoorbeeld). En Ja dit zou betekenen dat ik met een Pogi, Pidcock, Evenepoel en Gils in de Ardennen zit maar netzoals dat we bij de Kasseien een reservekopman als Pedersen/DeLie/Laporte willen hebben, wil ik dat ook realiseren in de ardennen en BP, gaat tenslotte over 4/15 ritten... 

Vorig jaar heeft me dit veel punten opgeleverd gezien ik Jorgenson voor DDV erin gefietst had voor de zieke Laporte (werd toen 1e) en Cosenefroy en Pidcock voor de Brabantse pijl en drieluik (beide ook winst erna). Uiteraard ook een beetje geluk natuurlijk dat alle 3 de mannen winst pakte, maar het geeft tevens ook gelijk de mogelijke kracht aan van deze wisseltactiek. 

Ragnar Lolbroek
Nijmos
Er worden hier veel vragen gesteld over het wisselplan met Pidcock. Maar ik ben wel eens benieuwd wa...

Ik denk dat ik Pidcock  gewoon hou tenzij er bevestigd wordt dat Pidcock heuvelraces skipt voor de Giro. Dus geen plan om een Pidcock <->Merlier/De Lie wissel te doen.

Nijmos
TourDeFranceUnchained
Ook in mijn geval optie 2. Denk dat dit voor de meeste mensen geld die de wissel tactiek niet doorvo...

Maar 3 wissels én pogi en pidcock al in je team is toch altijd minder dan optimaal?

RedDevil
Nijmos

Ik neem Pidcock en wil hem in principe het hele spel houden. Als alles volgens plan verloopt, wil ik dan aan het eind 2 extra boys erin klappen voor de heuvels en een extra sprinter voor de Scheldeprijs. Maar mocht dat niet lukken omdat ik een kanon eerder moet wisselen ivm een valpartij, is het ook geen ramp. Ik ga van start met voldoende kopmannen voor iedere koers.

Dus dat is mijn strategie: niet afhankelijk zijn van wissels die ik nu al ga plannen, maar de mogelijkheid hebben om snel te kunnen inspelen op vorm, wijzigende startlijsten, valpartijen of allergiën. Dat bleek vorig jaar geen overbodige luxe. En verloopt alles goed, dan de wissels gebruiken om extra punten binnen te harken in de laatste fase van het spel.

Zitvlees
TourDeFranceUnchained
Ook in mijn geval optie 2. Denk dat dit voor de meeste mensen geld die de wissel tactiek niet doorvo...

volgens mij kan je voor de 4 heuvelklassiekers prima 3 wissels toepassen, aangezien ze allemaal een ander profiel hebben. Veel toprenners passen voor de BP, dus daar kan je heel veel hebben aan een kopman die in de andere 3 niet rijd/ presteert.

En denk aan Evenepoel: in LBL zeker goed, maar gaat ie BP en AGR rijden? kan die uberhaupt mee op de muur van Hoei?

Een puncher als vorig Williams: top voor WP, maar de vraag is of die het ook kunnen in AGR en LBL en of ze starten in BP.

Oftewel, je kan prima al Pogi, Pidcock en van Gils in je team hebben en dan alsnog 3 x willen wisselen voorafgaand aan de heuvels lijkt me.Benieuwd hoe jullie dat zien?

Pim Todcock
Nijmos

Ik ga in principe voor 1, maar dat kan 2 worden. Merlier dus vanaf het begin en drie extra heuvelmannen erin of een paniekwissel als één van de duurdere 11 uitvalt. Het is wat overdreven voor de laatste drie of vier ritten, maar aan de andere kant zijn de laatste drie wel veel overlappend qua kwaliteiten.

Aan de ene kant heb je met de Pidcockwissel een extra dure man, maar aan de andere kant maak je geen gebruik van Merlier bij KBK of Pidcock bij de kasseienritten, mocht hij meedoen. Want ik neem aan dat iedereen met die wissel Merlier van BDP tot SP heeft.

Stel iemand van de andere 5 (Laporte heb ik niet meer) valt uit, dan kan ik altijd nog ergens overwegen Pidcock al eerder te brengen, of als hij geen middendeel doet, iemand als Matthews of Teuns.

TourDeFranceUnchained
Nijmos
Maar 3 wissels én pogi en pidcock al in je team is toch altijd minder dan optimaal?

Heb je helemaal gelijk in dat het niet optimaal is. Zie ook zeker het voordeel in van de Pidcock/Merlier wissel. Feit is dat ik graag 3 absolute kopmannen wil en een reserve kopman die zekerheid biedt (bijvoorbeeld dus nog een Evenepoel en van Gils om maar even de 2 populairste namen te noemen). Ik maak een Evenepoel bijvoorbeeld geen kopman in Waalse Pijl dan maar van Gils en Pidcock wel omdat ik hen als betere puncheurs zie en ik Evenepoel hier ook prima 12e zie worden.

Daarnaast zie je ook weer de afgelopen week behoorlijk wat valpartijen, het seizoen is pas 1 maand onderweg en Van Baarle, Bernal, Rodriguez, Groenewegen en Behrens lagen er al gehavend bij om maar wat namen te noemen. Kans is aanzienlijk dat ook dit jaar ergens weer een van je 2miljoen plus mannen ofwel tegen de grond gaat ofwel ziek is ofwel last heeft van hooikoorts ofwel gewoon teleur stelt. Vandaar dat ik die 3e wissel dan graag overhoud ook al is dit misschien niet optimaal.

MRegter96

Voor wie niet start met Pidcock. Wie cap je dan in het openingsweekend en Strade (achter Pogi)? Pidcock heeft toch vorm laten zien en sprint voor elke plek. Is t.o.v. vorig jaar ook geen gedoe qua teamverhoudingen zoals bij Ineos.

Erik Verhoef

v Gils vorig jaar top, maar de keren dat ie bij mij in mijn team zat niet veel soeps

dus eerder dan de (laatste) ardennen ritten eggie nie

ik heb sowieso 1 wissel over aan het eind, of er moeten er zoveel op hun bek gaan

en in voorgaande ritten gemiddeld 12/13 man aan de start op SB en SP na 

die moeten dan maar ff het verschil maken (ik heb ze gezegd een beetje door te kachelen)

probleem is nu Wellens (van ploeg pogi) of Benoot (ploeg Aerts)

als van Aert goed rijdt heeft Benoot voordeel dat ie de laatste koersen rijdt en pakt Benoot

ook nog teampuntjes

Maar Wellens pakt zeker meer teampunten en scoort vast meer in begin

DieLangevanSummeren

Ik start ook gewoon met Pidcock en laat 'm het hele spel staan. Qua wissels heb ik van Gils, Evenepoel en Madouas in gedachten (i.p.v. sprinters) maar laatstgenoemde alleen als mijn team verder gespaard blijft van ellende. En dat verwacht ik eigenlijk niet. Dat is vooral de reden dat ik denk mijn wissels hard nodig te hebben en daarom niet al 1 of 2 wissels wil opofferen.

MRegter96
DieLangevanSummeren
Ik start ook gewoon met Pidcock en laat 'm het hele spel staan. Qua wissels heb ik van Gils, Evenepo...

Wil je v Gils niet nu al hebben? Zie hem in Strade wel top 5 eindigen en een heel goede cap optie.

MRegter96
Erik Verhoef
v Gils vorig jaar top, maar de keren dat ie bij mij in mijn team zat niet veel soeps dus eerder dan...

Dit klinkt als de wielerorakel podcast wat betreft v Gils. Is dit seizoen nog niet lager geëindigd dan plek 15 en boekt in eendagskoersen toch veelal hoge noteringen

Pim Todcock
MRegter96
Voor wie niet start met Pidcock. Wie cap je dan in het openingsweekend en Strade (achter Pogi)? Pidc...

Voor OHN Magnier, voor SB Madouas en een gokje met Hirschi, die daar nog nooit voor resultaat is gegaan. Maar misschien een laffere keuze met Aranburu.

Grote kans dat SB even behelpen wordt, maar wel de hoop dat ik dat later inloop.

MRegter96
Pim Todcock
Voor OHN Magnier, voor SB Madouas en een gokje met Hirschi, die daar nog nooit voor resultaat is geg...

Maar die namen zijn toch geen kopman materiaal?

Daan van Rooij

Voor degene die 1 wissel inlassen voor calamiteiten. Ik hoop dat jullie meenemen dat je met bijv. de Pidcock, Merlier wissel, de grote namen in de kasseien vrijwel allemaal in je team hebt. Ik neem aan dat je alleen wisselt als een grote naam/cappie uitvalt, dus mocht bijv. een WvA uitvallen kan je hem al opvangen met een Pedersen en is een wissel dus niet persé nodig. Gewoon een extra spinter meenemen voor Schelde en je zit goed. 

DieLangevanSummeren

Nee, vind van Gils te duur voor 2 koersen (SB/MSR). In SB dan Pogi, Pidcock en een verrassende 3e captain. Wellicht een risico als van Gils in SB en/of MSR inderdaad top 5 rijdt maar dat moet dan maar. Wilde toch liever de Lie pakken want die cap ik ook min 2x en rijdt meer koersen.

oli4g

Het is natuurlijk nog vroeg, maar momenteel voorspellen ze een (stevige) ZW-wind voor KBK, wat in het voordeel van vluchters zou zijn.

MRegter96
DieLangevanSummeren
Nee, vind van Gils te duur voor 2 koersen (SB/MSR). In SB dan Pogi, Pidcock en een verrassende 3e ca...

Zit ook wat in. Ik neem de Lie niet, te wispelturig voor mij

Astarloa

Mensen die denken Merlier zondag niet nodig te hebben? 

Pim Todcock
MRegter96

Dat is wellicht waar, maar iemand 3 keer laten rijden (bijvoorbeeld MvG) na PR vind ik meer waard dan factor 2,5. Dat is een soort 3x factor, maar verspreid.

In het geval dus iemand vroeg uitvalt kan dat nog zwaarder uitpakken.

TourDeFranceUnchained
MRegter96

Hoezo niet? Omdat ze 750k en 2,5mil zijn? Als Ivan Garcia in OHN een topvorm laat zien, maak ik die ook liever 3e kopman in Kuurne dan een Merlier waarvan je niet weet of die 5e eindigt of 70e (als die de eerste groepen niet kan volgen) om maar een voorbeeld te geven. Je kan inderdaad zeggen dat het wat meer risico met zich meebrengt maar je wordt niet 1e door hetzelfde te doen als de rest.

Wicked Wout
Astarloa
Mensen die denken Merlier zondag niet nodig te hebben? 

Ja. Net zoals al die anderen met de pidcock-merlier wissel.

Natuurlijk kan het lekker zijn om hem erbij te hebben, maar zo'n enorme zekerheid op punten is het nou ook weer niet voor kuurne

MRegter96
TourDeFranceUnchained
Hoezo niet? Omdat ze 750k en 2,5mil zijn? Als Ivan Garcia in OHN een topvorm laat zien, maak ik die...

Merlier is in kbk ook geen kopman voor mij. Maar Magnier nu al kopman? Madouas in Strade leuk voor erbij, maar dat bespaard je ook maar 500k t.o.v. een v Gils

TourDeFranceUnchained
MRegter96
Merlier is in kbk ook geen kopman voor mij. Maar Magnier nu al kopman? Madouas in Strade leuk voor e...

Ja stel je hebt van aert als 1e en pidcock als 2e kopman. Dan kun je prima MagnieR 3e kopman maken. Ik kijk erna als, er hebben een aantal mannen kans om te winnen vanuit een select groepje vooraan zoals een pidcock of van aert (maar denk ook aan mannen als Jorgenson, Wellens en Stuyven). De vraag is als je nog een van die laatst genoemde mannen zou hebben, je volledig gokt op het feit dat al deze mannen in die 1e groep zitten (als het niet zo is eindigen ze namelijk niet top 20 door slechte sprint) en je dus al die mannen gebruikt als 1/2/3e kopman of dat je je 3e kopman gebruikt als zijnde iemand die achter de kopgroep nog een goede sprint in de benen heeft en voor een top 5/10-20 plek strijdt zoals een Magnier.

1 2 ... 44 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.