Dat zou een een voordeel voor de mensen zijn die pidcock hebben en de wissel niet doen.
Maar als ik die wissel zou doen, zou ik de vier duurste mannen ook hebben. Dus zou pidcock geen kopman zijn. Met de strategie speel je een 4miljoen vrij om jezelf in de breedte te versterken.
Wil je anders de 4 duurste mannen + pidcock/Merlier houden je opties daarna snel op en zit je met een 6+ 500/750k mannen. Waar genoeg leuke namen inzitten overigens.
Je moet je wissels toch ergens gebruiken, en 3x wisselen voor de heuvels is niet nodig als je Poga/benoot al hebt. Met die wissel kan je er voor de ardennen pidcock/Remco in wisselen en heb je je kopmannen. Mocht je toch genoodzaakt zijn eerder te wisselen val je terug op benoot of een goedkope man die je hebt als 3e kopman. En wissel je enkel remco in (of een vGils/Pidcock.
Natuurlijk is het lekker om Pidcock al te hebben en tegen dit tijd een Remco/vGils en stel je voor een Roglic die opeens zegt te gaan rijden voor de giro ;)
Er worden hier veel vragen gesteld over het wisselplan met Pidcock. Maar ik ben wel eens benieuwd wat het wisselplan is van degene die NIET op dat plan zitten. Ik kan een paar dingen bedenken.
1 gewoon sparen en alles erin klappen voor de heuvels
2 twee wissels voor de heuvels bewaren (waarbij al dan niet pidcock al in je team zit) en 1 wissel voor een calamiteit
3 pidcock gaat eruit voor iemand die goed en onmisbaar lijkt, dus wel een pidcock plan, maar niet voor merlier.
4 pidcock en de lie gaan allebei mee en afhankelijk van de vorm van de lie wissel ik hem of pidcock voor merlier
5 wva out mvdp/pogi in na het openingsweekend.
Zijn er uitgesproken voorkeuren? Waar zijn die op gebaseerd? En mis ik misschien nog leuke alternatieve plannen?
Je moet niet alleen kijken naar de prijs die Scorito eraan hangt maar ook naar welke potentie een renner heeft in een specifieke koers. Als voorbeeld, waarom zou een van Eetvelt die aanzienlijk goedkoper is dan van Gils niet een betere pick zijn? M.a.w. wil ik zeggen dat de dure renners in Scorito niet per definitie ook de beste renners in koers gaan zijn.
ik heb 2,5 in kas op dit moment (moet eigenlijk naar 3,0) om te spelen met Pid/vAert/MvdP/DeLie/Merlier
ik start met vAert/DeLie/Pid
gokje??? maar ach hoe moet je anders een Bamibal worden
Weet natuurlijk nog niet of ik het echt aandurf, maar voorlopig sta ik er achter
??????????
Ja, velen met jou. De vraag is alleen hoe je calamiteiten opvangt als je alle renners van die prijs al hebt. Ik vond dat vorig jaar erg lastig. Ook omdat er veel onduidelijk blijft over de aard van blessures etc
Als je mijn mening vraagt inzake mijn wisselstrategie met het team wat ik nu heb. 1 wissel voor de heuvels / 1 voor calamiteiten / 1 bonus wissel daar waar nodig toe te passen
Uiteraard zal de wisselstrategie afhankelijk zijn van het team wat je hebt.
Mijn tip, zorg voor een gebalanceerd team.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.