Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 42 ... 94 95
Gruttepi3r

Betreffende de vragen over wva thuislaten. Dat kan je het best voor jezelf berekenen. Pak een notieblok, schrijf de verwachte (kopman)punten van wva + 1mil renner en vergelijk de verwachte punten van pedersen + De lie. 

Ik verwacht dat wva zijn ding zal doen, Pedersen zal ook zijn ding doen. En de Lie is afwachten wat die gaat doen, dat is een mogelijke verschilmaker. Als je vertrouwen hebt in de Lie of juist niet in Wva dan zal dat uit je berekening blijken. 

Heb het zelf niet overwogen, ben vorig jaar zonder mvp begonnen en had de slechtse score in de afgelopen 14 wielerspellen. Dus ben gelijk genezen van dat soort praktijken. Maar ik kan begrijpen dat er dit jaar dergelijke keuzes gemaakt worden.

TourDeFranceUnchained
Gruttepi3r
Vind dat toch wel een opvallende lijst.  Vacek op 6?? Zeker een leuke renner die het overwegen waard...

Die lijst is vooral gebaseerd op potentiële winnaars. Die bookies gaan natuurlijk niet dit soort jonge mannen als Morgado of Vacek een quotering geven van 100 omdat niemand echt weet van hun potentieel is. Ze hoeven maar 1x door te breken en dat zou ze dan veel geld kosten aangezien veel mensen het gokje wel aandurven bij hogere quoteringen. Staar je dus niet blind op dit soort quoteringen. De quotering voor een top 10 klassering zegt bijvoorbeeld meer (als deze beschikbaar zijn).

Mats17

Heeft er iemand iets gelezen over het programma van Vauquelin? Kunnen we er blind vanuit gaan dat hij de heuvelkoersen rijdt?

John Bon

Niet vergeten bij betting ods dat ook meespeelt waar ze verwachten mensen zullen op gokken, niet enkel op wie is favoriet. De bets worden ook aangepast als bv veel mensen betten op degene die top 15 staat, bv Vakoc dan zullen de ods van Vakoc aangepast worden en omhoog schuiven in de ranking. 

Laatst gewijzigd
Daan van Rooij
Harderijder
Heb je Merlier ook niet nodig in KBK?

dat moet ik voor lief nemen, maar kan ik opvangen met andere renners. Door die wissel kan ik pedersen wel meenemen in m'n team dus voor mij een no-brainer

Daan van Rooij
John Bon
Niet vergeten bij betting ods dat ook meespeelt waar ze verwachten mensen zullen op gokken, niet enk...

en wat mensen vaak vergeten is dat odds ook veel kunnen verschillen bij het winnen van een koers of in de top 5 of top 10 eindigen (wat voor scorito belangrijker is). De kans dat Wellens wint is niet groot omdat hij een sprintje van een man of 3/4 nooit wint. maar dat de kans dat hij in dat groepje zit is wel groot. 

tol100

Ballerini mee of niet mee

tol100

Zit te kijken in 1 en 1.5 mil klasse denk zeker dat ik er 6 man mee neem omdat ook al weet ik dat ik waarschijnlijk toch beter voor Narvaez had moeten gaan

TourDeFranceUnchained

Bedoeling is dat Wout zowel Brabantse Pijl als Amstel gaat rijden! Uit interview met Heijboer in de WielerOrakel podcast.

oli4g
TourDeFranceUnchained
Bedoeling is dat Wout zowel Brabantse Pijl als Amstel gaat rijden! Uit interview met Heijboer in de...

nu DAT is een goeie tip, bedankt!

Frits
TourDeFranceUnchained
Bedoeling is dat Wout zowel Brabantse Pijl als Amstel gaat rijden! Uit interview met Heijboer in de...

Zit er over na te denken of ik Benoot dan nog de moeite waard vind. Rijdt alleen in GW (waar die niet goed is), WP en LBL zonder Van Aert. 

TourDeFranceUnchained
Frits
Zit er over na te denken of ik Benoot dan nog de moeite waard vind. Rijdt alleen in GW (waar die nie...

Notitie is wel dat het de bedoeling is en dus nog NIET vast staat. Definitieve beslissing zal pas na Roubaix plaatsvinden helaas. Zou ik wel meenemen in deze keuze.

BigMig

Voor de mensen die van plan zijn 7 van de duurste renners mee te nemen en de Pidcock-wissel na Sanremo plannen (o.a. Frits en Daan): vertrouw je dan voor de heuvels op wat goedkopere opties? Want je bouwt op deze manier wel veel 'zekerheid'/betrouwbaarheid in voor de kasseien, maar je neemt ook het risico dat het allemaal maar net goed moet vallen voor de heuvels. In theorie kan dat, met Pogi al in je team en nog twee wissels over, maar als het even tegenzit kun je ook goed nat gaan op het eind. Heb je dan genoeg vertrouwen in die back-up van max. 1 miljoen als reservekopman? Of geef je iemand als Dylan Teuns een sleutelpositie in je team? Je kunt natuurlijk ook voor een dure renner minder gaan voor de kasseien en een gast als Benoot of Madouas meenemen, maar dat voelt voor mij ook een beetje als een optie die wel relatieve zekerheid op een ereplaatsje biedt, maar weinig zekerheid op een echte topnotering.

Dit zijn mijn overdenkingen rondom die strategie, die ik absoluut overweeg. Daarnaast heb je dan nog het feit dat de Brabantse Pijl net weer uit de toon valt qua bezetting t.o.v. de koersen daarna, maar als Wout daar inderdaad gaat rijden scheelt dat alweer een hoop. Aan de andere kant: met je eerste kopman ga je dan in die koers het verschil ook niet maken, dus dan worden je tweede en derde weer relevanter om daar verschil te maken....

Frits
BigMig
Voor de mensen die van plan zijn 7 van de duurste renners mee te nemen en de Pidcock-wissel na Sanre...

Ik pak de duurste 6 en ga ook voor de Pidcock wissel. Echter zorg ik er wel voor, dat ik genoeg renners heb dat ik het met 1 wissel zou kunnen doen voor de heuvels. Heb er momenteel voor BP 5, daar heb ik een wissel voor nodig. De overige heuvels zit ik al goed met AGR 10, WP 9 en LBL 8. Idealiter pak ik Pidcock en Evenepoel, maar het zou in het ergste geval met een van de twee kunnen. Dan zit ik in BP bijvoorbeeld met Van Aert, Evenepoel en Teuns. Het kan ook zijn dat ik met de Pidcock wissel De Lie inbreng, die ook BP rijdt. 

Laatst gewijzigd
tol100
Frits
Ik pak de duurste 6 en ga ook voor de Pidcock wissel. Echter zorg ik er wel voor, dat ik genoeg renn...

Nu ben ik heel nieuwsgierig naar je team, sla je het hele middensegment over?

Frits
tol100
Nu ben ik heel nieuwsgierig naar je team, sla je het hele middensegment over?  

Wil hem zaterdagmidden wel met je delen ;)

Middensegment als in Benoot, Narvaez, Milan? Jazeker, die gaan ook mee. Daaronder wordt het vrij karig met een renner van 1,5 en de rest daaronder. Overal wel keuze uit kopmannen. 

BigMig
Dante
Nr 1 x3 Nr 2 en 3 x 2.5 en Nr 4 en 5 x2  

Ik weet niet of dit het spel zo veel zou veranderen. Wat je dan voornamelijk krijgt is dat een duurder type als Merlier die een absolute topper is voor 2 of 3 koersen minder aantrekkelijk wordt en een type als Meeus die van wat lager niveau is maar veel koersen rijdt juist meer aantrekkelijk wordt. Om al je koersen goed gevuld te krijgen heb je dan mogelijk ook meer dan twintig renners nodig. Ik snap dat het aantrekkelijker wordt voor mensen met een bredere wielerkennis en dat de gekozen teams meer uiteenlopend zouden worden, maar dat kun je volgens mij ook bereiken door in het huidige spel het budget krapper te maken. Het lijkt me een bewuste keuze van Scorito om dat niet te doen (aantrekkelijker voor een bredere doelgroep?).

Nijmos
BigMig
Voor de mensen die van plan zijn 7 van de duurste renners mee te nemen en de Pidcock-wissel na Sanre...

Ik zie je probleem met die heuvels niet zo. Met de pidcockwissel (pidcock out) heb je toch nog 2 wissels voor de heuvels? En pogacar rijdt al alles. Heb je vast nog iemand als benoot of narvaez bij. Ten minste eentje voor bp. En verder dus 2 wissels, terwijl je pogi al hebt. Je kunt er ook prima voor kiezen nog 1 of 2 backup captains mee te nemen, want ook die heb je in strade wellicht al nodig. Maar daar zit het budget niet in. Categorie Teuns en lager, denk ook aan buitrago, vauquelin, gregoire, van eetvelt.

BigMig
Frits
Ik pak de duurste 6 en ga ook voor de Pidcock wissel. Echter zorg ik er wel voor, dat ik genoeg renn...

Zo dat is al een aardige bezetting voor de heuvelkoersen ja! Wat ik zelf uit eerdere edities heb meegenomen (wat eerder ook al genoemd is door iemand anders hier), is dat programma's om allerlei redenen nog al eens veranderen gedurende het seizoen, en dat vooral goedkope opties die van tevoren aantrekkelijk lijken voor de deadline van De Omloop, uiteindelijk erg kunnen tegenvallen tegen de tijd dat de heuvelkoersen beginnen. Maar goed, ergens moet je winst kunnen maken natuurlijk, en veel zal ook afhangen van hoeveel vertrouwen je persoonlijk in bepaalde renners hebt. Ik moet het allemaal nog eens goed nakijken, hopelijk komt er in de komende week nog voldoende nieuwe info vrij om het nog wat helderder te krijgen.

bdebouwer

WVA is toch echt onmisbaar met dit programma. Verder denk ik dat je VDP ook niet kan overslaan gezien het feit dat de 4 koersen waarschijnlijk 6 koersen gaan worden. Gaan dan toch veel dezelfde teams uit komen met wat geknutsel in de marge.

Laatst gewijzigd
Frits
BigMig
Zo dat is al een aardige bezetting voor de heuvelkoersen ja! Wat ik zelf uit eerdere edities heb mee...

Ik zit in de heuvelkoersen inderdaad al vrij fors. Om die reden pak ik nog wel een Laporte, De Lie of Pedersen voor Pidcock voor het middenstuk. 

bdebouwer

Sporza meldt ondertussen dit: 

"Maar in de podcast van WielerOrakel laat Mathieu Heijboer - head of performance bij Visma-Lease a Bike - vallen dat Van Aert er ook nog de Brabantse Pijl en Amstel Gold Race bijneemt.

Wanneer we dit checken bij de Nederlandse ploeg blijkt dat ze toch nog een slag om de arm houden. "We hakken de knoop over Brabantse Pijl en Amstel pas door na Roubaix", klinkt het. "

John Bon

IS niks anders dan vorig jaar. Toen zeiden ze dat ook. 

ditisdavid

Van Aert heeft zelf ook al de Brabantse Pijl met naam en toenaam genoemd. Dus lijkt me dat het dit jaar plan A is om door te trekken, maar dat hiervan afgeweken kan worden als Van Aert vermoeider dan verwacht uit Roubaix komt. Dat vind ik wel wezenlijk anders dan als men zou zeggen dat Amstel en BP nog toegevoegd kunnen worden.

KV
Nijmos
Ik zie je probleem met die heuvels niet zo. Met de pidcockwissel (pidcock out) heb je toch nog 2 wis...

Buitrago verwacht ik geen strade. Hij staat gepland voor Parijs-Nice. 

1 2 ... 42 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.