Magnier rijdt voorlopig ook geen KBK. Is wel een leuke joker om het verschil mee te maken in de Omloop want de meeste zullen wel veilige captain keuzes neerzetten. Denk dat we na de Omloop veel meer weten. Hoe zien jullie Wout voor KBK? Misschien is zijn tank wel leeg en zetten ze alles op een sprint met Kooij.
Jaa tuurlijk. Uiteraard is Magnier misschien wat risicovoller maar je doet op die manier wel wat anders dan de rest of in ieder geval een groot deel. Kan beide kanten opvallen. Maar met een 3e captain durf ik zelf wel een gokje te nemen voor zover het een gokje is gezien je iemand captain maakt die gewoon in vorm is en het bijvoorbeeld vorig jaar in de bretagne classic ook al heeft laten zien dat die het kan.
Ik wil er iig 1 gebruiken voor na Roubaix en voor de heuvelklassiekers, dat zal ws Evenepoel worden.
De andere twee wissels ben ik nog niet over uit. Maar ik ben geneigd ze niet in te plannen. Zodat ik ze vrijelijk kan gebruiken om een blessuregeval er uit te halen en/of iemand in hoogvorm binnen te halen.
Met dit budget en prijsstellingen verwacht ik dat alles heel dicht bij elkaar gaat zitten. Kan me niet herinneren dat het me eerder gelukt is bij een wielerspel alle dure mannen mee te nemen en dan alsnog aan te kunnen vullen met subtoppers en beloftevolle goedkopere renners.
Hoorde in de podcast dat Martijn zei dat als ze Pogacar bijvoorbeeld 12 miljoen hadden gemaakt je dan een echte tweedeling krijgt of zoiets en dat was dan niet wenselijk, want dan zouden degenen die Pogi niet nemen vrijwel alle andere toppers er in kunnen klikken, maar dat was beter geweest dan dit scenario. Waarin Pogi onrealistisch laag geprijsd is. Normaal gesproken haalt hij veel meer van 7/6 van het aantal punten van Mathieu bijvoorbeeld. Jammer. En ook nu kan je gemakkelijk de duurste 5 heuvel/kasseien renners en 2 topsprinters meenemen.
Erg tevreden met mijn ploeg, maar ik schat in dat 80+% waarschijnlijk een overlap van zo'n 15 renners zal hebben. Hierdoor zijn niet alleen die goodkope pareltjes meer beslissend (dat is niet per definitie erg), maar ook de blessures/geluksfactor.
Ik denk dat dit erg mee gaat vallen. Natuurlijk zijn de verschillen niet gigantisch, maar dat ligt niet aan pogi. Het spel is nu eenmaal zo opgebouwd dat goede kopmannen goud waard zijn. Dit jaar is het vinden van die kopmannen helaas erg makkelijk. Dat komt door (1) het wegvallen van eschborn, (2) de mate waarin ppgacar en ook mvdp en wva erbovenuitsteken (3) het feit dat pogacar zo veel rijdt. 12m voor pogi had niks uitgemaakt. Waar ik kritischer op ben is dat ze merlier pidcock en philipsen niet wat duurder hebben gemaakt ten opzichte van de minder kopmanwaardige alternatieven. Ze hadden er best voor kunnen kiezen het budget krapper te zetten en onder de 3.5m categorie een gat te laten vallen. 3x mohoric of 1x merlier is een dilemma, dit niet.
Kooij had een griepje, die gaat er staan zondag.
Jorgenson en WVA uitgesproken kopman voor zaterdag.
Laporte een grote trainingsachterstand, gaan we niet direct terug zien.
Kooij kopman voor MSR, maar koersverloop gaat moeten meezitten.
Ik zit in hetzelfde kamp.
Voorlopig heb ik overal (naar mijn bescheiden mening) 3 stevige kopmannen staan en verder nog een goeie bezetting. (Behalve strade, die -buiten kopmannen- wat magertjes is.
In mijn team staat wel zeer weinig middenveld. Ik moet t dus vooral doen met kleppers (behalve Pedersen, want die paste budgetbewijs niet meer, maar ik mis hem eigenlijk nergens) en "kleintjes" waar ik toch ook wel verwachtingen bij heb, want de mand met goedkope renners is wel heel mooi gevuld dit keer.
Behoudens bepaalde tegenslagen (lees: blessure of ziekte van een kopman, ...) zal ik dan wss alle wissels doorvoeren net na Parijs-Roubaix.
Is het de beste manier? Geen idee. Vorig jaar net op 98% geëindigd met toch redelijk wat middenveld en daardoor niet altijd de "goeie" kopmannen, dus deze keer hopelijk beter.
AGR wordt nu wel een totaal andere race ben ik bang. Natuurlijk rijdt Poga deze en kan hij eerder aanvallen, maar waarom zou hij? Als hij vanaf de voet van de Cauberg gaat, rijdt hij iedereen eraf en daarna nog 2km brommeren. Denk aan een Gilbert in zijn goede dagen. Maakt de kans voor de puncheurs weer groter dan voor de types benoot, madouas volgens mij. Iedereen gaat gewoon weer wachten...jammer.
Leo bang dat ie zich anders niet kan inhouden als lead-out voor Poga?
Ben benieuwd wie je dan wel hebt...:) heb van dat groepje wel de ruimte om er twee te nemen...Het is vooral bij mij voorkomen dat ik ipv benoot en wellens (met 500k) inwissel voor 6x 1 miljoen renners....Dat is leuker juichen, maar heeft me nooit heel ver gebracht.:)
Ben groot fan van Madouas, maar denk wel dat Gregoire in rangorde hem voorbij is. Dus zou zelf alleen maar madouas nemen in combinatie met een Gregoire. Madouas is het type renner als wellens en benoot, maar dan zonder "vaste" teampunten.
Met Pogacar aan de start zou ik daar niet zo bang voor zijn, je zegt het eigenlijk al zelf. In de Strade kan die ook net zo goed wachten tot in Siena om daar iedereen eraf te rijden maar daar vond die het een leuk idee om 81km voor de streep te gaan haha. Juist een Benoot en Madouas weten dat ze niet van Pogi kunnen winnen in de sprint dus zullen ze wel iets anders moeten proberen, een vroege vlucht bijvoorbeeld? Is maar net hoe je het bekijkt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.