Welke zijn betere kopman opties voor SB ? Van gils, van Eetvelt, Gregoire zijn gokjes. Mohoric stabieler maar eerder voor 5de plaats. Persoonlijk verwacht ik Pidcock op t podium
Dat zou hij zeker kunnen doen hoor, maar de vorige keer dat hij won ging hij op een km of 30 in de aanval en had hij het echt wel moeilijk. Zeker is een vroege aanval logisch, maar de concurrentie is met een Van Gils en Evenepoel (op papier) een stuk sterker. Enfin, we gaan het wel zien, maar ik vind de wijziging echt wel onnodig. Vond het nieuwe parkoers echt een stuk spannender.
Pidcock heeft toch gewoon deftige uitslagen gereden in de omloop en strade. Natuurlijk gaan normaliter Wout en Poga die koersen winnen, maar daarachter zie ik weinig zekerheden.
Verder was hij vorig jaar bij de top 5 over de poggio en zou hebben gewonnen als MVP niet vol was gaan rijden voor Philipsen. Dus lijkt me dat hij achter MVP en Poga normaliter in de groep daarachter zal zitten. En ja, dan verliest hij de sprint van een pedersen, matthews etc. Maar top 10 is geen gekke gedachte.
Maar ik hoef je natuurlijk niet te overtuigen en neem aan dat je Van Gils dan hebt voor SB, want welke andere renner kan je met zekerheid captain maken>?
SB is buiten winst van Pogacar toch gewoon behoorlijk onvoorspelbaar? Pidcock is stabiel in de Strade maar is geen klassen beter dan de rest dus er is echt geen enkele garantie dat hij zomaar even 2e wordt. Je kan zelfs Bilbao en Simmons 2e en 3e kopman maken voor 500k elk. Als je dan nog wat renners als Eetveld, Gregoire, Zana, Teuns, Aranburu etc hebt haal je je Strade punten wel. Met die 4 miljoen van Pidcock neem ik dan Pedersen + een subtopper erbij en kan ik Pidcock altijd nog er inwisselen voor de heuvels.
Van Gils neem ik ook niet. :-) Ik neem gewoon waarschijnlijk wat klein verlies op de onzekere SB zodat ik 4 miljoen over hou om elders zekerder punten te kunnen pakken en nog geen wissels te hoeven verspelen.
Bilbao rijdt Strade én Ardennenklassiekers. Geen probleem, heren.
Pello Bilbao: "Nem hiszem, hogy az UAE dominanciája jót tesz a kerékpársportnak" - Eurosport
Ik heb alle genoemde renners die je 'mist' ook niet. Maar wel ook pogi wva vdp, merlier en pidcock en ipv V gils, Madouas, Milan, Narvaez en meeus en kom eigenlijk in elke race wel tot deftige 3 kopmannen behoudens Brabantse Pijl waar ik er 1 mis met wellicht nog 3 wissels en een nog uitblijvende startlijst.
Ik ben er ook nog niet uit hoor, maar Pidcock staat er bij mij gewoon vanaf het begin in. Hoef ik niet na te denken en geen wissel toe te passen voor de heuvels.
Hierdoor zit ik wat mager in de breedte met de kasseiklassiekers, maar dan maar de wissels gebruiken (ik bewaar er sowieso eentje voor Van Gils of Evenepoel) als er iemand mag uitvallen. Heb met Poga, Pidcock, Gregoire, Teuns, buitrago en Benoot best al wat opties als captain. Mocht pedersen opeens in topvorm blijken dan kan ik hem altijd nog wisselen (had hem vorig jaar ook enkel voor PR uiteindelijk en dat was ook prima).
Maar goed, morgen kan het opeens anders zijn..veel zal afhangen van de programma's van UAE. Rijdt wellens toch opeens de strade dan wil ik hem toch wel hebben.
Narvaez is mijn FOMO ook hoor, maar weet het gewoon niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.