Ben het helemaal eens hoor dat het parcours zoals deze de laatste jaren was een stuk spannender was dan voorgaande jaren en de aanpassing dus onnodig is.
Echter zie je de laatste 2/3 jaar een verandering in koers gedrag door een sterk blok als Visma of door individuen als Evenepoel, Pogi en Matje die steeds gekkere solo's doen. Zou zomaar kunnen dat dit het "nieuwe" wielrennen is en men niet meer wacht tot die laatste beklimming of kasseistrook. We gaan het zien, laten we in ieder geval hopen op een mooie koers hier in Nederland.
Dat laatste ben ik volledig met je eens. Had het zelf nooit echt op de finish op de cauberg en de jaren met de finish 2km na de top ook niet. Begon met dit nieuwe parkoers meer te houden van deze koers. Daarbij helpt natuurlijk volledig het jaar van MVP....wat een finale was dat.
Leuke keuze. Zou zomaar goed uit kunnen pakken.
Ben sowieso wel erg benieuwd naar het bora collectief, met pithie,lazkano,Tratnik, V Gils en eventueel de goedkope van dijke broeders zal er sowieso wel 1 flink pieken die ik dan weer net niet heb.
Met hoeveel UAE'ers en Visma's gaan jullie beginnen? Op dit moment heb ik 3 UAE'ers en 2 Visma's. Ik vraag me af of een 4e UAE'er en een 3e Visma het waard is erin te knutselen. Ik heb wel het gevoel dat mijn team verder goed uitgebalanceerd is maar denk nog even terug aan afgelopen giro waar ik 3 UAE'ers had ipv 4 en daardoor net een gouden bekertje ben misgelopen.
Ik heb 3 UAE (1x 750k, Pog, Narvaez) en WvA als Visma. Giro natuurlijk wel een heel ander spel. Pog rijdt niet in een roze/jongerentrui, zal niet alles winnen. Plus dat je nog aan de voorwaarde moer voldoen dat je renner start.
Krijgt nog steeds kippenvel als je dit terug kijkt: https://youtu.be/g8KWA834AhA?si=jGWS_bqZa3EHv5hW
Zou toch een mooie zijn als die dit jaar start. Van Aert, Evenepoel, Pogacar en Mathieu. Wat wil je nog meer.
Ik hoop ook dat hij beter gaat presteren! Het is echt niet gek om hem te nemen. Geen gekke 3e captain in SB en in het heuvelwerk gewoon steady. Wel mist hij gewoon de punten die een Wellens en Benoot sowieso gaan opleveren. Daarom hebben zij bij mij de voorkeur. Maar als het zou kunnen fiets ik hem er nog in.
viel natuurlijk ook iets tegen vorig jaar..
Meeus na zijn ritwinst:
'De doelen blijven hetzelfde. Volgende week is Kuurne-Brussel-Kuurne een groot doel en dan doe ik een hoogtestage richting de klassiekers. De twee andere koersen waar ik dan op focus, zijn Gent-Wevelgem en Parijs-Roubaix.' In de Classic Brugge-De Panne en Scheldeprijs is het aan Welsford, dus de kansen worden eerlijk verdeeld bij Red Bull-BORA-hansgrohe.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.