Meeus heeft niets gezegd over rolverdeling met Welsford in de 2 sprintkoersen. Dit is invulling van de redacteur. Die zin is namelijk geen quote.
Meeus in zijn huidige vorm kan in mijn ogen zomaar eens voor eigen kans mogen sprinten...
Niet de minste, maar toch een klasse minder dan de huidige wereldtoppers.
Gewoon makkelijk om te denken dat Meeus zomaar eventjes die wel zou geklopt hebben. Vorm is uiteraard uitstekend op dit moment maar ben in het verleden al te vaak ontgoocheld geweest in Jordi (ook soms na een goed seizoensbegin).
Wie zegt dat Meeus sneller is dan Philipsen, Merlier, Kooij en Milan? Dat hoeft toch ook helemaal niet voor 1,5m? Ging er meer om wat zijn rol zou zijn in de sprintritten. Als hij voor eigen kans mag sprinten zal het voor plek 5-10 zijn, prima toch. Ook acceptabel als 3e cap (hoewel bij mij niet nodig)
@KV Hij lijkt deze winter toch wel weer een stap vooruit te hebben gezet. Dus misschien toch nog een keer het vertrouwen (her)vinden.
En puur scoritotechnisch dan (want daarvoor zijn we hier). Een Meeus of Welsford zou ik als 3de cap gebruiken in SP (vermoedelijk niet persé nodig in BDP ; Meeus zou ik trouwens ook niet cappen in zijn andere "doelen"). Cappen jullie dan (ook al was die zin een invulling van de IDL reporter) met evenveel gemoedsrust Meeus dan Welsford? Akkoord dat Meeus misschien een iets veiligere kaart is in BDP (afhankelijk van het weer) maar volgens mij toch niet in SP...
Meeus is als captain in sp wat mij betreft op voorhand totaal niet geschikt. Wereldsprinter of niet, je wil iemand die zeker meesprint en dat is hij gewoon niet.. dan cap ik nog liever de parel van 500k die iedereen op de radar heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.