Van meeus, Fretin en Kristoff zegt er vast eentje bij de start te gaan sprinten ;) zou Kristoff zin hebben in een scheldeprijs om daar de sprint aan te trekken voor brilka of wie dan ook?
Mensen die Narvaez cappen in de omloop?
Zit hier met 2 dilemma's van vergelijkbare renners.
Stuyven of Politt
Mohoric of Madouas
In mijn beleving kunnen ze allemaal ongeveer evenveel eigen punten halen.
Stuyven en Politt nog weinig bekend over hun programma.. geven jullie de voorkeur boven eventuele zekere teampunten van Pogi of het blok Lidl-Trek waar Stuyven een goede pion in kan zijn?
Mohoric en Madouas rijden een beetje dezelfde koersen. Kwalitatief is Madouas beter in de koersen die hij start tov Mohoric. Geven jullie de voorkeur aan de kwaliteit van Madouas of de kwantiteit (aantal races) van Mohoric?
@dennis: ik neem ze alle 4 niet. Goede renners, maar ik wil voor dat geld alleen kopmannen (of een benoot of wellens waarvan je zeker weet dat de punten ergens komen).
Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt ook. Stuyven vind ik wel een captain in de omloop. Madouas in Strade. Mohoric in msr. Politt in Roubaix.
Lees net een interview van Paul Magnier dat zijn programma kan wijzigen als zijn conditie en uitslagen dat toe laat maar ook dat ze rustig aan doen vanwege deelname giro.
Wie neemt hem zeker voor de 4 koersen waar hij er nu op staat en wat verwacht je van hem?
Talent is duidelijk aanwezig maar weeg ik hem af tegenover een 750k renner als Teunissen die 3x top 20 rijdt, haalt die dan meer punten in minder wedstrijden zonder het bewezen te hebben
Is maar net hoe je team eruit ziet. Heb je al mannen als Teunissen die je voor een laag budget meeneemt voor veel ritten en voor meerdere mogelijke top 15-20 noteringen. Mis je nog mannen in ritten als Gent of OHN? Heb je voldoende mannen voor de Ardennen (Buitrago en Vauquelin zijn ook 750k).
Daarnaast is het natuurlijk moeilijk te zeggen wat je verwacht. Het aantrekkelijke van Magnier meenemen is voor mij zijn mogelijke maar onbekende punten potentieel. Kan 3x 35e eindigen maar zou zomaar eens in topvorm ook 3x top 10 kunnen eindigen. Dat is de gok die je dan neemt. Maar dan moet je teamselectie het wel toelaten om zo een renner mee te nemen.
Mijn indruk is dat doorbreken in de vlaamse koersen van het voorjaar misschien nog wel het moeilijkst is om heel jong al te doen. Taaiheid is daar wel belangrijk. Je ziet daardoor weinig jong toptalent al op 22 jarige leeftijd podiums rijden in kasseiklassiekers als ik me niet vergis. Misschien was dat vroeger anders, maar ook een De Lie betaalt wel leergeld. Dat houdt me een beetje tegen bij Magnier. Maar ja, volgend jaar kun je er misschien 3m voor lappen.
Hoeveel renners nemen jullie mee voor de ardennen (inclusief wissels).
Statistisch gezien is tussen de 4 en 8 renners logisch (4 als.je alleen lbl, agr, wp, 8 met BP sb en msr), maar merk dat ik er al snel meer meeneem wat misschien juist niet handig is. Vind het een moeilijke balans om te maken.
Madouas, Ballerini en Stuyven eruit gefietst om Pidcock toch weer in mijn team te krijgen. Heb het gevoel dat ik in de E3 en DDV nog niet heel goed bezet ben. Korte opsomming van mijn selectie, waardoor ik mede twijfel om een 1M heuvelrenner die SB en heuvel drieluik gaat doen te wisselen voor een klassieke renner (mogelijk Ballerini er weer in)
OHN 11 renners, KbK 11 renners, SB 7 renners, MsR 8 renners, BdP 5 renners, E3 7 renners, GW 9 renners DDV 7 renners, RVV 11 renners, SP 4 renners, PR 8 renners, BP 5 renners, AGR 8 renners, WP 7 renners en LBL 7 renners.
Voor nu reken ik erop om 3 wissels toe te passen na PR. Bovenstaande is op voorlopige deelname volgens Scorito. Bilbao staat nog op geen enkele koers als voorbeeld.
Wat is jullie verdeling obv voorlopige deelname? Sprintkoersen zijn bij de meeste wel onderbezet maar voor mijn gevoel zijn ook E3 en DDV niet heel goed bezet. Hoe zien jullie dit?
Note: mijn team staat alles behalve vast, dit is een concept team wat wel aanschuurt tegen mijn definitieve team.
Aantal renners ziet er niet gek uit in mijn ogen, verschilt niet heel veel van mijn conceptteam. Hier en daar een +1 of -2 om het maar zo te zeggen.
Echter zeggen aantallen mij niet zoveel. Tuurlijk het is mooi meegenomen maar je kunt met 11 man aan de start staan en daarvan eindigen 3 in de top 20 of je kunt met 6 man aan de start staan en ze eindigen allemaal top 20. Je hebt misschien maar 7 renners bij E3 (ik ook) maar als daar Pogi, Aert, MVDP en renners als bijvoorbeeld een Laporte of Wellens of Kung of Pedersen nog aan toegevoegd worden. Dan heb je 7 renners die allemaal top 10 kunnen en zegt het aantal vrij weinig.
Ben ik met je eens. Heb geprobeerd om renners te selecteren die ik wel top 20 zie eindigen. Daarnaast heb ik om maar een renner te noemen Mihkel in mijn concept team staan. Nog niet veel bekend buiten zijn openingsweekend en die zal niet overal top 20 rijden maar in potentie een leuke renner voor het voorjaar met een goede eindspurt.
Was vooral bang dat ik al teveel gefocust was op de heuvelklassiekers. Al kan je daar natuurlijk ook veel goedmaken!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.