Enige wat ik kan vinden over Mohoric en de Strade is een bericht van een Mohoric fan/wachter op twitter (X). Hier staat inderdaad Strade op het programma. Ook heeft die een oudere video geplaatst van Bilbao en Mohoric samen met de tekst erbij dat ze weer naar Strade gaan.
Gaat hier om Matejnews. Heeft een relatief grote aanhang met o.a. een La Flamme Rouge. Iemand van jullie die weet of dit een betrouwbare bron is?
https://x.com/matejnews/status/1894326909900603457
Zelfde hier, staat er vanaf het begin in, maar nergens captain. Eigenlijk alleen als opvuller en teampunten. Zit qua sprinters aardig gied, en wil eigenlijk nog een renner erbij voor SB. Heb overigens ook Welsford, die vooralsnog t.o.v. Groves de voorkeur krijgt, maar alleen om SP. Verwacht iemand nog wat van Lapeira in SB ?
Ja ben het hiermee eens. Mocht Pidcock naar de Giro gaan, wordt het geen vroegtijdige wissel en gaat Merlier vanaf het begin mee. Zo niet, breng ik Merlier later in en begin ik met Pedersen/De Lie.
Hij zou zeker een mooie uitslag kunnen rijden, maar voor hetzelfde geld heb je vauqelin, johannessen of goedkoper een bilbao.. Oftewel, kan leuk zijn, maar in de categorie 750.000 zie ik leukere renners.
Vorig jaar was Groves één van de dramatische keuzes waardoor ik net een procentje tekort kwam voor een beker. Desondanks vind ik hem met teampunten plus eigen kansen in maar liefst 8 wedstrijden zeer de prijs waard.
Dillier is ook een miljoen en haalde vorig jaar alleen maar teampunten tot de 160!
Ik overweeg het omdat ik anders gewoon niet uit kom met mijn team. Maar het is een kopmannenspel en je hebt Merlier denk ik wel nodig in Brugge en Schelde. Als hij 2x wint met je hoge kopmanfactor is het 600 punten aftikken. De overigen kan je het denk ik ook wel met een alternatief af.
Ik denk dat je niet de enige bent, maar bij mij gaan Philipsen, Merlier en Milan mee. Ik zie die alle drie goed presteren en het zijn in principe zekere punten. Ik heb dan helaas geen Pedersen, maar die maak ik op PR na geen captain. Dus zie Merlier en 500k t.o.v. Pedersen en een 1miljoen (welsford bijvoorbeeld). Ik weet dat het geen exacte wetenschap is, maar bij Merlier kan ik hem gewoon 2x captain maken en zal hij 1 en 2 worden. Verder geloof ik ook dat hij in KBK en GW punten gaat pakken. Ja, het is veel geld voor 4 koersen, maar in die twee sprintkoersen heb je verder gewoon geen zekerheid. Stel er zijn waaiers, dan kan Merlier normaliter mee en ligt Welsford er snel af.
Enfin, misschien verander ik nog hoor, maar het past ook met alle drie. Dus vraag is, wie neem je mee op een ander terrein voor het vrijgekomen geld?
Denk dat je keuzes vooral gericht moeten zijn op kopman keuzes en de goedkope renners degene zijn die veel rijden of ergens specifiek nog kunnen knallen , heb 6 renners van 500 en ook nog 4 van een miljoen waar keuzes op gevoel gaan .
dus wat verwacht je van Merlier en waar en wie zijn je alternatieven en waar investeer je dan in , denk dat je dan van Gils al pakt voor Strade .
Heb nu WVA, Milan, Philipsen,Wellens, groves, narvaez als opties. Dat durf ik wel aan.
Natuurlijk is pedersen meer zekerheid, maar meestal eindigt een aardige groep achter de kopgroep. Dus dan lever ik iets in van een plek 2 voor een pedersen tov van een plek 7/8 voor Milan bijvoorbeeld. Maar dat maak ik dan goed met een eerste plek voor merlier in de SP. Dit is natuurlijk wensdenken!;)
Weet niet helemaal of ik de reactie snap. Maar ik ga juist voor die kopmankeuze. Hierdoor alleen maar een narvaez en Milan uit middensegment maar die maak ik juist weer kopman.
wel daardoor best magere selecties voor de kasseien maar dan nu vol voor geen blessures en de kopmannen.:)
Aan de ene kant omdat ik dan net moet schuiven met die 500.000 maar aan de andere kant omdat ik hoop dat Wellens ook nog strade rijdt en mogelijk nog BP en dan daar veel punten nog kan scoren en natuurlijk alle teampunten. Maar is wel een minder zekere captain. Dus mogelijk probeer ik nog te wisselen.
Ah juist. Wacht je dan nog op nieuws voor de deadline of gok je erop dat hij aan die wedstrijden meedoet? Ik overweeg ook beide renners wel. Na mijn eerdere twijfels over Laporte bedacht ik me mede door de discussie hier op het forum dat hij eigenlijk een ideale renner is die in veel koersen extra betrouwbaarheid biedt. Kan fungeren als reserve- en soms derde kopman en je weet relatief zeker dat hij levert. Ik denk er nu over om Pedersen op die plek te zetten. Laporte had natuurlijk het voordeel van Omloop + Strade, maar dat valt weg. Pedersen is ook fijn voor MSR erbij. Voor de Omloop is het dan een creatieve oplossing vinden, maar dat lukt wel. Wellens valt er voor nu buiten omdat ik hem toch nergens kopman kan maken. Samen met Benoot (en in mindere mate Madouas) zitten zij in een categorie van renners die erg aantrekkelijk is, maar eigenlijk net niet goed in te passen voor hun prijs, zeker gezien je ze waarschijnlijk geen kopman maakt (op Strade na). Maar dat is mijn gevoel erbij.
Edit: Daarnaast ben ik ook gewoon best wel fan van Meds.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.