Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 65 ... 94 95
Wiwawout
Witte87
Kooij van KbK afgehaald... Nu had ik hem al niet, goed voor WvA pickers dus.

Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de wedstrijd. Kan me voorstellen dat Visma nu de wedstrijd ook echt hard gaat maken en er geen sprint willen. Interessant voor captainkeuzes

Vergane Glorie
Astarloa
Blijkbaar niet want Van Eetvelt is ook maar 1 miljoen.

Hahahha...stil nou...snap er ook helemaal niets van!

dr klaas
Masterw
eigenlijk is dat moritzz toch bloed irritant? Het is toch leuk om zelf een leuk team te maken? Alles...

Dat doen we toch ook op dit forum ? Alleen moet je dan beter zoeken. De tip JB 500k is hier allang voorbij gekomen.  En een simpel klikje op wie er goed waren in 2024 in de heuvels kom je zo bij nog meer goedkopere parels. Ik dacht dat Jelle Berkmoes de tip was in 1e instantie.  

ditisdavid
Vergane Glorie
Hahahha...stil nou...snap er ook helemaal niets van!

Verschil is wel dat Van Eetvelt een veel minder aantrekkelijk programma rijdt dan Van Gils vorig jaar met geen Sanremo, geen Amstel en (in elk geval in het spel) geen Frankfurt. Plafond ligt dus maar half zo hoog, kan natuurlijk nog steeds een hele leuke pick worden maar tenzij hij drie keer podium rijdt niet de absolute musthave die Van Gils vorig jaar was.

JCG
ditisdavid
Verschil is wel dat Van Eetvelt een veel minder aantrekkelijk programma rijdt dan Van Gils vorig jaa...

v Eetvelt staat er toch gewoon op voor de Amstel?

Squender
JCG

Op Sporza niet iig...

KV
JCG

Volgens Sporza programma niet. Maar zou me ook wel verwonderen dat hij dit zou skippen. 

Toch ook wel nog een niveauverschil sowieso tussen MVG en LVE volgens mij. 

JCG
KV
Volgens Sporza programma niet. Maar zou me ook wel verwonderen dat hij dit zou skippen.  Toch ook we...

Ik zie het inderdaad. Op Scorito en PCS wel...

Pim Todcock

Met al die sprinters die afhaken wordt Kristoff steeds interessanter.

ivo001

Ik denk dat Michael van Gerwen best goed is met Amstel, maar inderdaad wel niveau verschil met Van Eetvelt.

Tubbes
hetismewat
Zit nu met 5x500k en 2x750k... Team voelt best goed, maar is toch wel spannend.

Kijk, dat heb ik dus ook..

Enige twijfel is pidcock. Maak die eigenlijk alleen cap in strade. Misschien ruilen voor pedersen en ergens iemand upgraden.. 

KV
Wiwawout
Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de wedstrijd. Kan me voorstellen dat Visma nu de wedstrijd ook...

Toch wel bizar dan dat een half uur geleden Vlab Kooij in opstelling KBK zet op X. 

MRegter96
Tubbes
Kijk, dat heb ik dus ook.. Enige twijfel is pidcock. Maak die eigenlijk alleen cap in strade. Missch...

Pidcock geen cap in de omloop?

TJV94

Iemand die meer over Tim Torn Teutenberg kan vertellen? Staat weinig op z'n programma tot op heden maar zit er op de een of andere manier al vanaf het begin in bij mij, haha!

Guido Maltempi

Voor wie nog een 500K backup sprinter zoekt voor BdP + SP: TotalEnergies rijdt ook beide koersen. Op pcs staan ze er niet op voor SP, maar wel op de site van de organisatie. 

Dan is het nog steeds gokken welke sprinter(s) ze meenemen, maar je hebt in elk geval twee opties die vorig jaar top 10 finishten in BdP 👀

Astarloa

Ik ben nu zelf ook op de hypetrein van Magnier en Vacek gesprongen. Hoewel ze natuurlijk kwaliteit hebben om succesvol te zijn leert de ervaring ons ook dat in de klassiekers weinig ruimte is voor nauwelijks ervaring. Mensen die ze er wel in hebben zonder twijfel? Ze hebben natuurlijk potentie op goed resultaat maar het kan net zo goed verzuipen worden en dan heb je er dus niks aan.

Korovic

Denken jullie dat er dit jaar vaker kleinere groepjes vooruit blijven (met gereduceerde sprint)? Aangezien alle echte toppers dit jaar veel rijden. (En op sprint laten aankomen niet in hun voordeel is op miss Wout na maar dat is ook maar de vraag). En dat daardoor de mohoric en kungs van deze wereld meer kans gaan hebben.

Wat denken jullie van Hirschi dit jaar. Kopman nieuwe ploeg, goed begin, als die Amstel en Brabantse toevoegt lijkt me wel dat die zijn punten van vorig jaar kan evenaren (zonder eschborn dit keer). Ook heb ik fomo naar Scaroni en ben ik met hirschi gedwongen hem te nemen (alternatief is van eetvelt + Gregoire of andere 1 Miller heuvel, maar heb daar minder vertrouwen in). Scaroni is natuurlijk wel een gok. Maar krijg rui costa vibes (2 jaar terug) en die werd 4de toen in Strade, daarbij is Astana gretig naar ereplaatsen en staan ze op startlijst Brabantse en reed die vorig jaar ook ardennen... Alleen wel twijfel of die deze vormpiek (doorbreek jaar?) kan vasthouden..

Bilbao (Blackmore) heb ik overigens al en overige 500k heuvelmannen zoals kwiat zana en barre krijg ik geen goed genoeg gevoel bij in me team.

Vind Hirschi ook extra interessant omdat ik merk dat ik Waalse Pijl lastig vind en ik hem daar wel een kanshebber (oud winnaar) vind met poga en 2 van  Pidcock/Van Gils/Remco/(cosne) (na wissels) Narvaez Benoot Hirschi en Bilbao en hopelijk scaroni dan wel voldoende bezetting.

Laatst gewijzigd
oli4g
Guido Maltempi
Voor wie nog een 500K backup sprinter zoekt voor BdP + SP: TotalEnergies rijdt ook beide koersen. Op...

Reden dan wel allebei geen Scheldeprijs vorig jaar, en idealieter wil je zo'n renner toch ook bij KBK aan de start.

TourDeFranceUnchained
Astarloa
Ik ben nu zelf ook op de hypetrein van Magnier en Vacek gesprongen. Hoewel ze natuurlijk kwaliteit h...

Heb ze beide zonder twijfel erin geklikt. Voor 1 miljoen en 750k maak ik die gok persoonlijk graag en heb die ruimte ook in mijn team omdat ik in de breedte ervoor gekozen heb ervaren renners mee te nemen waarbij ik voor "zekere" punten ga. En ja ik ben het eens met je dat ze jong zijn, maar dat zegt mij eerlijk gezegd niet veel. Als je goed bent, ben je goed toch. Ze zullen maar net een doorbraak als de Lie of Girmay hebben ;)

Vorig jaar onder andere een Zingle en Powless gehad (samen 3 miljoen) die 0 punten hadden opgeleverd aan het einde en toch 95e geworden (gouden beker). Dus ja het kan zijn dat je een gok neemt met bepaalde renners maar als je in de breedte genoeg punten scoort met andere renners die dit eventueel kunnen opvangen, kan alsnog een goede score neergezet worden.

Laatst gewijzigd
KV
Korovic
Denken jullie dat er dit jaar vaker kleinere groepjes vooruit blijven (met gereduceerde sprint)? Aan...

Scaroni gaat zich in principe na Bartali op hoogte gaan voorbereiden voor de Giro en rijdt dus (normaal gezien) geen Ardennen. 

oli4g
Korovic
Denken jullie dat er dit jaar vaker kleinere groepjes vooruit blijven (met gereduceerde sprint)? Aan...

Scaroni zal geen Ardennen rijden.

"Nu is de aandacht alweer gericht op de volgende afspraken. Scaroni blijft in Frankrijk om deel te nemen aan de Faun-Ardèche Classic en de Faun Drome Classic , voordat hij in maart terugkeert naar Italië om deel te nemen aan de Strade Bianche, de Milano-Turino en de Settimana Internazionale di Coppi e Bartali , een van zijn belangrijkste doelen in deze fase van het seizoen. Na deze wedstrijden vliegt hij naar Spanje voor een hoogtetrainingskamp op de Teide, met het oog op zijn tweede grote doel van het jaar: de Giro d'Italia ."

Squender
Astarloa
Ik ben nu zelf ook op de hypetrein van Magnier en Vacek gesprongen. Hoewel ze natuurlijk kwaliteit h...

Ik heb ze ook allebei.

Vacek vooral omdat hij me tijdens de Vuelta vorig jaar heel veel heeft opgeleverd. Dan wordt zo'n renner al gauw speciaal he. 

Zegt natuurlijk niets over het voorjaar. Maar rijdt in ieder geval een mooi aantal koersen. 

Magnier heb ik ver geen onderbouwing voor. Die kan mn team ook zomaar nog verlaten. 

RedDevil
Korovic

Zelf heb ik Hirschi niet overwogen, ik zie betere opties in die prijsklasse en voor de koersen. Maar het is natuurlijk een goede renner, dus Hirschi kan een prima keuze zijn. Hangt beetje af van de rest van je selectie en je kopmannen voor de koersen waarvoor je hem mee zou nemen.

Houtenees

Ik heb bij Vacek wel twijfels omdat hij achter Pedersen, Milan, Stuyven staat en met het uitvallen van Kragh zie ik in hem een dure knecht met optie op teampunten 

dawizz

Weet iemand ook hoeveel punten de winnaar van het spel had vorig jaar, of hoeveel punten er ongeveer nodig zijn voor een gouden bekertje? Ik kom volgens mijn berekening nu uit op ongeveer 5500-5700 punten ( en dan hoeft niet alles mee te zitten, maar ook niet teveel tegen, zoals vorig jaar wel)

Ben benieuwd...

1 2 ... 65 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.