Ja bijzonder is dit he?
Dit jaar merk ik ook weer: Je stopt tijd im het zoeken van doorslaggevende informatie in wat minder bekende bronnen, verzint verschilmakende wissels of overweegt net dat ene misschien nog wél verborgen pareltje.
Binnen een of twee dagen staat het vervolgens overal op het internet. Ook op dit forum. Vaak niet eens als onderdeel van een grotere overweging of context, maar gewoon even als oneliner gedropt. "kijk jongens, kijk mij eens even wat tofs gevonden hebben waar ik wat mee kan! Nu kunnen jullie het allemaal ook!"
Ik omarm deze vorm van altruisme, het bespaart me een hoop tijd :D
Disclaimer: Onder aan de streep is het natuurlijk naief om te denken dat datgene wat jij kan vinden niet ook gewoon door een hele hoop andere fanatiekelingen gevonden wordt. Net zoals ik me verbaas over bovenstaande, verbaas ik me net zo hard over mensen die doen alsof hun "joseph blackmore" echt door de meerderheid over het hoofd gezien zou zijn als hij niet genoemd was.
Wat frustrerend is is dat heel huis tuin en keukenvrouwen scorito nu ook weet wie ze vooral níet thuis moeten laten. Maar laten we eerlijk zijn, die weten ook niet wie ze wél thuis moeten laten 😉
Ik heb Hirschi vanaf het begin erin, maar het karige programma baart me toch zorgen. Misschien zijn Powless of Morgado met hun programma toch een betere pick. Hopelijk krijgt Hirschi er nog wat bij voor de deadline of krijgt Powless SB, hoewel die kans klein is met Carapaz y amigos.
Sowieso heeft Tudor nog niemand staat bij BDP, E3, GW, DDV, RVV, SP en PR. Bij MSR en AGR staat alleen Alaphilippe.
Ik zie 8.671 staan bij een schermprintje dat ik heb gevonden. Dat was goed voor 96,2%.
De winnaar had 9.665 punten.
edit: Dat was natuurlijk met een extra koers. Zonder EF had ik 8.119, waarmee ik ergens laag in de 90 stond.
Soms worden de keuzes ook gemaakt omdat het niet lekker past. Dat is bij Hirschi in mijn geval ook. In principe gewoon net te duur om alvast mee te nemen. En eigenlijk net niet geschikt om hem erin te wisselen aangezien dan andere namen vermoedelijk de voorkeur gaan krijgen. Kortom, op het plekje van Hirschi heb ik budgettechnisch nu ruimte voor een 1 miljoener. Gelukkig zit daar ook voldoende potentie.
De spelers die Morrizz nodig hebben om goede renners te vinden, acht ik niet echt capabel om zelf de juiste caps te selecteren per koers. En uiteindelijk is dat bepalend voor de uitkomst van het spel.
Morrizz zie ik als een platform waarmee Scorito zichzelf promoot en spellen wat laagdrempeliger maakt voor mensen die minder fanatiek zijn. Maar het zijn vooral (inhoudelijk matige) open deuren, waar je het verschil niet mee gaat maken. Zeker niet in dit spel. Want laten we eerlijk zijn: een 500K-pareltje levert je misschien (over het hele spel) 100 punten op. Een cruciale cap missen kost je per koers tussen de 200 en 300 punten...
Helemaal mee eens! Er wordt veel te veel gedaan om de mainstream speler te pleasen. Het leuke van een klassiekerspel is juist om zelf te puzzelen, websites af te struinen, op zoek te gaan naar pareltjes en een eigen tactiek te bepalen. Nu wordt alle informatie voorgekauwd en hoef je amper research te doen. Wat is er nou leuker dan eigen keuzes maken? Kies renners waar je fan van bent, waar je een goed gevoel bij hebt of die goed passen in de tactiek die volgens jou het beste is.
Voor het klassiekerspel vind ik dit overigens nog enigszins meevallen, omdat er honderden keuzes zijn. In de grote rondes zie je de laatste jaren steeds meer teams die voor 80/90% op elkaar lijken. In de Giro, Tour, Vuelta doen er maar +- 180 renners mee en is de vijver om in te vissen veel kleiner. Het voordeel daar is dan weer dat de 'mainstream' uiteindelijk minder scoort omdat je 21 keer een etappeselectie moet maken. In het klassiekerspel is dit maar 15 keer en zijn veel kopmankeuzes vooraf al voor je ingevuld.
Ik heb hetzelfde. Hirschi er vanaf het begin in, want wie moet er anders voor Tudor aan de klassiekers mee gaan doen. Moet Trentin in z'n eentje voor plek 25 rijden?
Maar nu de deadline dichterbij komt en er weinig zeker is wat betreft z'n programma, heb ik Hirschi er toch maar uit gehaald.
Hofstetter staat er nu op voor Kuurne, BDP, GW en PR. Reed vorig jaar ook de SP waar hij 5de werd. Israel rijdt de SP maar heeft daar nog niemand op de startlijst. Iemand een idee/verwachting dat hij daar ook start?
Edit: Dit staat op PCS en Scorito zo. Op Sporza staat bij de Omloop en niet bij KBK
Pidcock/MvdP wissel staat vast kan voor ardennen Gils of Remco als laatste wissel
en voor De Lie gekozen Merlier mogen jullie hebben.... geen dank
Hopen dat v Aert meer laat zien dan de afgelopen weken
Voor al die 'gouden'pareltjes maar een dobbelsteen gepakt, want dat zijn er wel 15 in 500k
en nog wat van 750k
en verder moet iedereen op de been blijven van mijn team
Ik ben redelijk klaar met mijn team. Toch Van Aert, De Lie en Pidcock. Geen Merlier, wel Milan. Mijn enige grote twijfel is nog de keuze tussen Matthews en Girmay voor 2 miljoen. Eigenlijk twijfel ik elk jaar over Matthews omdat ik denk dat hij wel over zijn top is en de competitie heviger is, en elk jaar scoort hij gewoon zijn punten en is breed inzetbaar.
Verder nog wat twijfels over 500k renners natuurlijk. In ieder geval neem ik Simmons en Bilbao mee want die gaan gewoon top 5 rijden in de Strade.
Hirschi blijft er hier in. Rijdt inderdaad weinig koersen, maar is dan wel direct één van de favorieten. Ik hoop dat zijn pickrate laag zal zijn ivm schrale programma. Dan heb je w.m.b. voor 1,5 miljoen een echte verschilmaker in 3 koersen. Het blijft een kopmannenspel.
ja kan... als je Pogi thuis laat
iedereen heeft heus wel 2 van de 3 gedoodverfde caps per koers
dus kost je hooguit 135 punten minus de plek waar jouw extra cappie staat.... dus max 45 punten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.