Stel... De 3 rappe mannen van Bora rijden in de sprintkoersen nog bij elkaar in de finale.
Mogen/gaan ze dan alle 3 of vormen ze eerder een treintje, maar voor wie zou dat dan zijn?
Ik speel namelijk met de gedachte op Merlier thuis te laten en Milan te nemen, maar dan kom ik dus iemand te kort in SP.
In TDU was het Pithie->vPoppel->Welsford. Vorig jaar in BDP was het Meeus->vPoppel->Welsford.
Ik vermoed dat vPoppel er nog wel bijkomt, en gebaseerd op het interview van Meeus zou ik denken Meeus->Pithie->vPoppel->Welsford.
Haha , machtig, en zeer herkenbaar.
Deed iets soortgelijks met het Sallands Dagblad. En als kers op de taart dankzij deze krant ergens in Juli voor wel 25 gulden een dagretour met de bus naar Parijs om held Sean Kelly in het groen zien aankomen. Baguetje kaas en een paar blikken warm bier, was je de hele dag klaar voor 40 gulden.
Op Eurosport zijn ook de scorito 'parels' neergezet. Hier word Scaroni benoemd en gezegd dat die de Ardennen wel rijd.. maar dat is wel tegenstrijdig met eerdere berichtgeving. Maar Eurosport zou wel goed geïnformeerd zijn zou je denken... Overigens ben ik het ermee eens dat er door Morizz etc nu meer parels bij de mainstream komen, maar ik heb bijvoorbeeld een 500ker al een tijd in me team die ik niet benoemd heb zien worden hier en ik verwacht dat die wel eens de kassei verrassing kan worden onder de 500k. Maar dat blijft ook een gok en is leuk voor erbij. Mijn laatste plekje is vacek of groves waar ik toch naar groves neig mede door deelname bp en agr, gezegd ddv te mogen gaan en meer teampunt potentieel. Dus indien die tegenvalt hogere bodem. Vind Vacek wel erg gehyped worden wat me wel wat fomo geeft maar los van misschien omloop is het toch gewoon een knecht.. of zie ik dat fout. En verwacht minder teampunten dit jaar.
Ik had eerst best wat plekken voor talenten zoals Vacek blackmore mihkels, maar twijfel toch te veel aan koershardheid van die mannen. Bij alle drie verwacht ik in paar jaar wel aantal stappen, maar denk dat ze nu nog net tekort komen en dan zijn er voor die prijs toch alternatieven die (net) wat meer bewezen hebben. Desondanks toch nog wel 2 begin 20-ers meegenomen. (Die beide op hele forum nog niet aan bod zijn gekomen waarbij ik me dan steeds meer afvraag of het goede keuzes zijn)
Bij Blackmore vind ik dat risico wel wat minder omdat die 500k is, de goede lijn qua resultaten doorzet en ook klassiekers rijd die bij zijn capaciteiten passen. 2* top 20 (top 10 Brabantse) moet zeker kunnen en (denk) misschien wel meer.
Dat ze niet zijn langs gekomen hoeft niet iets slechts te zijn. Denk dat bepaalde parels ook niet door iedereen gevonden en zeker niet benoemd worden.
Nou team staat benieuwd weer naar hoe het loopt.
Uren puzzelen, 1 valpartij en de wereld ziet er weer een stuk anders uit 😅.
de enige twijfel zit hem nog in zana of blackmore.
beide genomen voor strade opvulling en evt heuvelreeks later.
beide best wat potentie, muntje rolt nu net iets meer naar zana.
heeft zich al iets meer bewezen in met name strade.
Dat verschilt per type koers. Een SP of BDP krijgt 3 rassprinters uiteraard, bij een GW oid wil het nog wel eens een mix worden.
Maar meestal op gevoel/vertrouwen en recente vorm.
En dan beslis ik de ochtend van de dag zelf pas wie het worden.
Dit geldt voor iedereen en komt volledig door het verwijderen van eschborn, de vele koersen en dominantie van pogacar/vdp/vanaert/philipsen/merlier en door het wegvallen van laporte als serieuze optie.
Zo m'n team staat dankzij vannacht drie uur wakker gelegen en een alternatieve wisselstrategie bedacht welke een enorme verschilmaker kan worden tov alle andere deelnemers. Niemand heeft namelijk Jorgenson. Terecht, want rijdt te weinig.
maar als je nu alleen in het openingsweekend de Omloop wint? En de wedstrijd met Van Aert in KBK zo hard maakt dat toch een klein groepje vooruit blijft? Dat levert veel cappie punten op.
Dus ik ga voor de Jorgenson - Poel wissel na KBK en start met 2.500.000 budget over aan de Omloop om deze mogelijk te maken.
voordeel tov Pidcock-Merlier of Pidcock-Pedersen wissel is dat Jorgenson niet terug hoeft.
voor de rest allemaal captains direct in het team en dus een sloot 500 mannen (6) die ws hooguit sprokkelen, maar is als alles goed valt geen probleem..
Eens. Doordachte alternatieve plannen die misschien niet het meest waarschijnlijke scenario spelen maar speculeren op iets dat goed denkbaar is zijn zeer welkom.
Wie denkt trouwens Merlier thuis te laten en óók niet in te wisselen voor De Panne? Ik speel wel vrij serieus met dat idee.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.