Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 68 ... 94 95
Nijmos
RedDevil
De spelers die Morrizz nodig hebben om goede renners te vinden, acht ik niet echt capabel om zelf de...

Morrizz gaat je ook helpen per koers een captain te kiezen. En anders doen de bookies dat wel. Als je echt dom bent of wielrennen intrinsiek verkeerd begrijpt, helpt het je niet, maar als je gewoon een slimme jongen bent die van voetbal houdt, maak je in een uur een team dat van dat van jou en mij waar uren en uren inzit kan winnen als het meezit.

Ecko
nasibal
Ja bijzonder is dit he? Dit jaar merk ik ook weer: Je stopt tijd im het zoeken van doorslaggevende i...

Ik ben zo'n boomer die in de vorige eeuw wielerdata verzamelde door koersuitslagen uit kranten te knippen en netjes in schriften te plakken. Internet bestond nog niet. En dan kon je zomaar drie dagprijzen in het Tourspel van de streekkrant (ik noem geen naam) winnen: één met m'n eigen team, één op naam van m'n fictieve zus en één op naam van mijn kat. Het jaar erop koos ik, iets safer, voor twee vrienden. Werd een gezellig dagje toen we de prijzen gingen afhalen. 
Ik bedoel: het is niet alleen Morizz, dat hebben wij kenners hier niet nodig. Maar zonder PCS en al die uitslagen online, zonder al die koersen op tv? Dat zorgde ook voor veel meer concurrentie. 
De tijden veranderen, mensen. Wen er maar aan. 

sprintgeit
Nijmos
Morrizz gaat je ook helpen per koers een captain te kiezen. En anders doen de bookies dat wel. Als j...

En wat is precies het verschil tussen Morrizz en dit forum? ;)

RedDevil
Ecko
Ik ben zo'n boomer die in de vorige eeuw wielerdata verzamelde door koersuitslagen uit kranten te kn...

😂😂 Schitterend verhaal!

Frits
Astarloa
Matthews gaat zijn punten zeker wel halen maar de concurrentie voor de wedstrijden waarin hij die mo...

Pakken jullie dan uberhaupt iemand van 2m?

sprintgeit
sprintgeit

Overigens wel eens. Ik baalde toch behoorlijk dat Fretin die etappe won, en daarna wordt ie ook nog in 10 podcasts genoemd. Ik kan me nog wel de tijden herinneren dat Fabio Aru als 500k renner voor de Giro op te pikken was en een pickrate van 2% had, dat is tegenwoordig wel gedaan.

Toch denk ik dat als je de koers volgt, je nog steeds wel marge hebt op "voetbal scorito figuren". Er zijn in mijn team zeker wel 1 a 2 namen, die ik eigenlijk nergens hoor, maar waarvan ik zelf wel denk dat het verschilmakers zijn die je als je de koers volgt zou kunnen zien aankomen. En eerlijk is eerlijk, zonder de informatie op dit forum en de discussies in zo'n scorito podcast zou ik zelf ook echt slechter scoren. 

Nijmos
sprintgeit

Niet zoveel. De inspanning is wat groter en er zijn hier meer verschillende meningen, denk ik. Je waant je hier wat meer onder gelijken die allemaal die extra inspanning doen, maar ook dan is het irritant als iemand hier dat artikel over Florian deelt dat je letterlijk als 2e hit vindt als je zoekt op "Florian Vermeersch 2025", maar dat nog niet was opgepikt door PCS (tot dan toe). Niet gek dat sommige fanatiekelingen zich naar discord hebben verplaatst.

RedDevil
Frits

Nee

RedDevil
Nijmos
Niet zoveel. De inspanning is wat groter en er zijn hier meer verschillende meningen, denk ik. Je wa...

Ik snap jullie punt wel, maar we moeten het bereik van dit forum, de podcast en Morizz ook weer niet overschatten. Bij Topcoach was de keeper van Go Ahead een pareltje waarover hetzelfde geroepen werd: zonde dat iedereen dit hier leest, want nu neemt 'iedereen' hem. Maar de halve wereld zit niet op dit forum he. Die keeper is uiteindelijk nog geen 30% gekozen. Het overgrote deel van de spelers zit niet op dit forum, heeft nog nooit van Morrizz gehoord en denkt dat Stijn Kling trompetter van de lokale carnavalsband is. 

Erik Verhoef
Ecko
Ik ben zo'n boomer die in de vorige eeuw wielerdata verzamelde door koersuitslagen uit kranten te kn...

Dat waren nog eens tijden....  zelf je lijstje brengen en danje uitslag berekenen en kijken of je in de krant stond

Won toen ook nog wel eens...

freddy Maertens - Abdoezjaparov - cippolini(iets later)  Blijlevens etc

ben nu tevreden met bronzen bekertje....   gewoon in de subsubtop... linkerrijtje huh

sprintgeit

Teunissen ook bijgeschreven in Kuurne. Dat begint daar bij die Kazakhen steeds meer "Italiaanse PT team Giro Kamikaze taktiek" vibes te krijgen met Ballerini, Bol, Teunissen én Kanter aan de start. Neem niet aan dat ze daar een deftige sprinttrein van gaan maken 😅 

Laatst gewijzigd
Nijmos
RedDevil
Ik snap jullie punt wel, maar we moeten het bereik van dit forum, de podcast en Morizz ook weer niet...

30% is toch enorm veel? Dat zijn de spelers waarmee je het verschil moet maken, want de rest is een muntje opgooien. Die heeft dan 30%. Fretin zal ook wel zo'n pickrate krijgen. Daarbinnen kan iedereen van iedereen winnen op basis van geluk

Nijmos
Frits

Ik had Girmay maar nu niet meer..kung en matthews vind ik te overwegen keuzes

sprintgeit

Eens wat betreft Kung. Heeft zich vorig (olympisch) jaar op tijdritten gefocust, maar vergeet niet dat de beste man in '22 gewoon 5e werd in de Ronde van Zwitserland, en in die jaren ook altijd in het voorjaar een pak punten bij elkaar reed. Geen must have natuurlijk, maar prima opvuller/back up captain voor de kasseien ritten en door vorig jaar ook 500k goedkoper dan de categorie Stuyven, Politt, Mohoric waar hij normaal altijd op geprijsd werd. 

Frits
sprintgeit
Eens wat betreft Kung. Heeft zich vorig (olympisch) jaar op tijdritten gefocust, maar vergeet niet d...

Heb nu als gok Madouas erin geklikt, niemand meer van 2m. 

zomaareens

ik zoek nog een sprinter van 1 miljoen die het liefst alles rijdt:)

Frits
zomaareens
ik zoek nog een sprinter van 1 miljoen die het liefst alles rijdt:)

Zeg je het als je het gevonden hebt? Ik zoek ook nog iemand van 500k die alles rijdt, het liefst ook nog kopmanwaardig in BdP en SP. En dan ook nog in SB en BP en af en toe wat teampunten pakt.

HaagseHaas
Astarloa
Matthews gaat zijn punten zeker wel halen maar de concurrentie voor de wedstrijden waarin hij die mo...

Maar dat denk ik dus elk jaar, waarom ik hem dus nooit neem, en toch is hij elk jaar eigenlijk wel zijn geld waard. Maar ja, ook dit jaar sla ik hem over, en Girmay ook, dus back to the drawing board.

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
Nijmos
30% is toch enorm veel? Dat zijn de spelers waarmee je het verschil moet maken, want de rest is een...

Heb het idee dat de mate waarin pareltjes het verschil maken in het klassiekerspel behoorlijk wordt overschat door velen. Tuurlijk, het is fijn als je net diegene hebt die 95% niet heeft en veel punten binnen haalt. Maar we hebben het vaak over 1miljoen of 500k mannen die toch geen 250 punten voor je gaan binnen halen, op een uitzondering na zoals een Skuijns.

Uit een printscreentje van vorig jaar zag ik bij bijvoorbeeld een Kuurne dat de kopman percentages voor van Aert als volgt waren: 1e captain 43%, 2e captain 31e en 3e captain 9%. Na van Aert was Philipsen het meest gekozen met 42%, 24% en 10%. Het verschil tussen een van Aert 1e en 3e captain maken als die wint is al 100 punten, meer dan de meeste 500k mannen je uberhaupt zullen opleveren. Daarnaast haalt Philipsen helemaal geen punten, dus het deel van de 24% die niet Philipsen als captain had maar wel iemand anders die top 20 kan op die manier ook een behoorlijke slag slaan. Natuurlijk zijn er ook de nodige koersen waar iedereen de grote 3 aanklikt maar er zijn er ook genoeg zoals het openingsweekend, strade, gent, ddv, schelde, en de brabantse pijl waar je op die manier flink wat aantal punten kunt sprokkelen t.o.v. anderen.

Nijmos
TourDeFranceUnchained
Heb het idee dat de mate waarin pareltjes het verschil maken in het klassiekerspel behoorlijk wordt...

Ja, maar mijn punt is dat juist die dingen die al verschil maken heel veel variantie en weinig kunde zijn. De parels maken weinig verschil, maar zijn wél te beredeneren, itt of madouas of mohoric meer punten haalt en of benoot of wellens een betere keuze is. Die laatste dingen maken veel verschil, maar zijn een coinflip. Fretin is een marginal gain maar zonder podcast wél een kwestie van kunde.

oli4g

Ik vermoed dat dit jaar de kleintjes net wel het verschil gaan maken omdat de gekozen kopmannen zo hard op elkaar gaan lijken. Ik merk toch dat mijn puzzel dit jaar vooral rond de 3e kopman draait.

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Ik ben vooral naar dat screenshotje van de chat tussen @tourdefranceunchained en Matej

Tubbes
zomaareens
ik zit nou hele tijde te dubben tussen Milan+v Eetvelt... en   Madouas+Welsford.. wat zouden jullie...

2de 

TourDeFranceUnchained
Pom titcock
Ik ben vooral naar dat screenshotje van de chat tussen @tourdefranceunchained en Matej

Het lukt me niet om de printscreen toe te voegen. Als ik de afbeelding toe voeg en plaats, komt er een leeg bericht... weet niet of het via pb wel gaat, dan stuur ik het je graag ;)

Pom titcock
TourDeFranceUnchained
Het lukt me niet om de printscreen toe te voegen. Als ik de afbeelding toe voeg en plaats, komt er e...

Ik heb je PB gestuurd amigo

1 2 ... 68 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.