Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 70 ... 94 95
Nijmos
bdebouwer
In de podcast stipten ze aan dat mvdp inwisselbaar is voor pedersen. Hoe denken jullie hierover? Op...

Is al besproken. Als je denkt dat Pedersen steeds 4e wordt, kun je mathieu prima missen. Maar Milan kan een factor zijn.

Gruttepi3r
Nijmos
Eens. Doordachte alternatieve plannen die misschien niet het meest waarschijnlijke scenario spelen m...

Daar speel ik zeker mee, heb momenteel een team waarbij ik hem er in kan wisselen maar niet perse hoeft. Mede doordat pidcock mogelijk vlaamse ritten toe gaat voegen als Q geen wildcard voor de giro krijgt. 

Vergane Glorie
Nijmos
Eens. Doordachte alternatieve plannen die misschien niet het meest waarschijnlijke scenario spelen m...

Ik durf dat echt niet aan. Op een of andere manier zou ik nog eerder Philipsen eruit halen (niet dat ik dat doe). Vorig jaar in de drie sprintklassiekers 8,2,1...Dan nu nog KBK....Wel snap ik het dat als je hem niet van het begin af meeneemt, dat je niet zo'n vroege wissel doet. 

Wat is jouw argumentatie om hem thuis te laten? Los van Budget, want dat kan je laten passen. 

Maar goed, ik zit zelf met MVP als vraag (wel of niet meenemen)..Wil vanavond die knoop doorhakken, zodat de laatste puzzelstukjes gelegd kunnen worden. 

Vergane Glorie

Verder hoop ik dat Wellens gewoon morgen even bevestigt dat hij SB gaat rijden. Dan gaat MVP er wel uit en komen pedersen en wellens erin.

Pim Todcock
floda
Ik had eerst best wat plekken voor talenten zoals Vacek blackmore mihkels, maar twijfel toch te veel...

Dat heb ik ook inderdaad. Daardoor kunnen de "parels" ook een valkuil zijn voor noobs. Je kan Pogi en 19 verrassingen erin zetten, maar dan heb je grote kans dat er meerdere mensen 0 punten halen. Een gevestigde naam die om wat voor reden dan ook scherp geprijsd is kan veel waardevoller zijn dan een talentje.

Zelfs een Milan heeft nog nooit een podiumplek in een klassieker gehaald, ondanks zijn overmacht in sprints na een vlakke etappe in een etappekoers.

Keunn
bdebouwer
In de podcast stipten ze aan dat mvdp inwisselbaar is voor pedersen. Hoe denken jullie hierover? Op...

In de Scorito podcast?

Vergane Glorie
Pim Todcock
Dat heb ik ook inderdaad. Daardoor kunnen de "parels" ook een valkuil zijn voor noobs. Je kan Pogi e...

Dit laatste is natuurlijk volledig waar. Het is een aanname. Wel weet ik nog van DDV (natuurlijk niet geheel representatief) dat hij zeer indrukwekkend klom en echt van ver uit de achtergrond kwam.

En dat hij op zo'n klim (in Spanje) achter Buitrago tweede wordt, geeft in mijn ogen wel aan dat hij een stap heeft gezet. Ik neem hem vooral voor KBK, GW, BDP. Daar zal hij altijd of de eerste sprinter zijn, of in het groepje achter Pedersen sprinten voor een plek. Hoe hij de sprint in GW nog derde wordt na al dat beulswerk in het midden geeft wel zijn inhoud weer.

Dan zou een ereplek in MSR, PR leuk zijn, maar niet essentieel voor 2.5 miljoen.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Van de Poel toch echt een gradatie beter , maar hangt er meer af als je m maakt , wat je dan met resterende geld doet .

maar op namen ingaan heeft niet zoveel nut , belangrijker is je balans goed , hoeveel renners wil je voor BDP en Sp hebben en hoeveel renners wil je al voor de heuvel klassiekers hebben en in welke klassieker durf je outsider als derde kopman te zetten ( zeg maar een onder de 1,5 miljoen renner ) .

zelf puzzelen is toch leuker 

Vergane Glorie
Keunn
In de Scorito podcast?

Ja daar kwam dat naar voren. 

Thomberg
Erik Verhoef
Dat waren nog eens tijden....  zelf je lijstje brengen en danje uitslag berekenen en kijken of je in...

Heb zelf eens een dagklassement van de Tour in 2002 gewonnen omdat ik Patrice Halgand (die goedkope opvuller was) mee had genomen. De reden was dat ik op teletekst had gelezen dat hij op een heuvelachtig Frans NK bijna had gewonnen. 

Vervolgens had ik hem kopman gemaakt in de meest heuvelachtige etappe die in een aanval kon eindigen waarbij het routeprofiel uit de krant kwam en eigenlijk onmogelijk goed te analyseren. Mooie tijden! 

Thomberg
Astarloa
Bloemkool

Wel met een lekker roomsausje er over 

Peleton

Vraagje: hoeveel 500k en 750k rijders nemen julllie mee. Ik zit nu op 5 van 500k maar ik heb geen idee of dit teveel is.

Nijmos
Vergane Glorie
Ik durf dat echt niet aan. Op een of andere manier zou ik nog eerder Philipsen eruit halen (niet dat...

Merlier komt het slechtste de heuvels over en is dus in kbk en gw voor mij geen aanvaardbare kopman. Hij is duur voor die drie a vier koersen waarin hij kan scoren. En ik vind de alternatieven logischer én stukken goedkoper dan de alternatieven voor bijvoorbeeld Van der Poel. In Brugge de Panne heb ik met Philipsen, Milan en De Lie al drie hele logische alternatieven in mijn team. In kbk maak ik ook philipsen, milan en van aert liever kopman.

Koekebakkert

Nog mensen nagedacht over Abrahamsen in hun team?

Dante
Koekebakkert
Nog mensen nagedacht over Abrahamsen in hun team?

Niet lang. 

Harderijder

Zouden jullie zonder Merlier durven in Kuurne? Ik overweeg hem later in te brengen maar vind dit wel een gevaarlijke om hem niet te hebben. 

Ah wordt ook al deels besproken hierboven

Laatst gewijzigd
Titivoeckler
Peleton
Vraagje: hoeveel 500k en 750k rijders nemen julllie mee. Ik zit nu op 5 van 500k maar ik heb geen id...

Ik zit zelf op 6 500k en 2 750k. 

Harderijder

Verwachten jullie dat Van Gils ook MSR gaat doen?

Haasrodestormvogel

Ik wissel pidcock voor Benoot....

Verder richting Ardennen dan nog 2 wissels.

Ik twijfel alleen over Narvaez, als ik bij de lage wat puzzel, kan benoot er al in. 
Merlier heb ik al, al is hij duur . 

Mickels en Warenskold eruit gezwiept, iets meer ervaring Erin.

Iemand goede vervanger voor Narvaez, zelfde prijs! 

Van Aert staat erin maar geloof er niet in, ook geen fan maar dat zijn details (top renner!).

DennisdeMenniss
Nijmos
Merlier komt het slechtste de heuvels over en is dus in kbk en gw voor mij geen aanvaardbare kopman....

Denk dat je Merlier hier een beetje onderschat en Milan wellicht overschat. Jakobsen.. die komt echt geen berg over 🤣

Nijmos
DennisdeMenniss
Denk dat je Merlier hier een beetje onderschat en Milan wellicht overschat. Jakobsen.. die komt echt...

Van de kopmanwaardige sprinters uiteraard.

DennisdeMenniss
Haasrodestormvogel
Ik wissel pidcock voor Benoot.... Verder richting Ardennen dan nog 2 wissels. Ik twijfel alleen over...

Die wissel heb ik nog niet eerder voorbij zien komen hier.. dan zal met een reden zijn ;)

sprintgeit
Nijmos
Merlier komt het slechtste de heuvels over en is dus in kbk en gw voor mij geen aanvaardbare kopman....

De koers die je niet noemt is de Scheldeprijs, en die is nou net het lastigst op te vangen. Ik ben zelf vorig jaar de gok aangegaan met Welsford en de Kleijn voor BdP en SP, niet goed bevallen.

DennisdeMenniss
Nijmos
Van de kopmanwaardige sprinters uiteraard.

Als we het over de grote 3 hebben ben ik het met je eens. Alleen dat laatste klimmetje ligt wel een eind voor de streep. Alleen als de koers echt hard gemaakt wordt zul je dan profijt hebben om Merlier niet mee te nemen. Zo niet dan kunnen alle sprinters in de tombola.

Vergane Glorie
Nijmos

Eens dat hij het minste klimt en het blijft natuurlijk een inschatting.

Laatste klim KBK ligt op ruim 50km. Al zouden UAE en Visma aan de boom rammelen en in een groepje wegrijden, dan is mijn aanname dat Philipsen en Milan daar niet bijzitten en dus in het pelotonnetje erachter. Op dit parkoers acht ik de kans groot dat Merlier daar echt wel bij kan zijn. Natuurlijk ook De Lie dus dat zal dicht bijelkaar liggen. Dus die snap ik wel, net als een 5e plek voor De Lie in BDP en een 1e voor Merlier echt wel gecompenseerd wordt door De Lie met de andere koersen.

Echter met de Scheldeprijs kom ik echt niet uit. Om nu met Philipsen, Fretin en Meeus/kristoff/etc te gaan, vind ik zelf weer te tricky. Maar ik snap het wel en zet me wel aan het denken.

1 2 ... 70 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.