Ik durf KBk, BdP en GW op zich prima aan zonder Merlier. En als én Pidock zijn programma gogantisch uitbreidt én voor de Scheldeprijs alle dure jongens nog op hun fiets zitten, zou ik zelfs kunnen overwegen er een wissel voor in te zetten. Maar hoe groot is die kans nu helemaal.
Ik merk dat veel van de discussies nu gaan over het "besparen van budget". MvdP wisselen om "geld vrij te maken", Merlier thuislaten om "geld vrij te maken". De vraag is dan wel of je niet te veel in dat middensegment gaat hengelen. Je kan met je vrijgekomen budget voor een type Bennoot/Madouas gaan, lekker voor in de Ardennen alvast. Of wat gaan vissen in de 1.5m categorie. Misschien kun je nu ineens Teuns, Powells of Hirschi kopen. Ik merk zelf dat er in de eerste paar van dat soort revisies wel waarde zit, maar dat je wel moet uitkijken dat je niet op een gegeven moment wakker wordt zaterdagochtend en een twintigtal Welsfords, Bennoots, Kungs en Stuyven's tegenkomt. De kunst is natuurlijk ook om de 500k-1mn. categorie af te speuren naar mannen die eruit springen zodat je MvdP en Merlier wél kan kopen.
Ploegje lijkt klaar en tot mijn verbazen heb ik maar 2 500k en 2 750k renners.
Ik heb regelmatig gespeeld met het idee om meer 500k renners te nemen zoals Meta hier is precies maar eerlijk ik zie niet in waarom. Ik heb alle renners die ik wil (behalve Milan dan). 3 knalkopmannen in elke wedstrijd en hoef geen transfers te doen vroeg op het seizoen.
Nu nog in het oogje houden of er nog programma's aangepast worden links en rechts en proberen niks aan te passen :D
Merlier blijft bij mij niet thuis, maar staat in principe gepland als wissel voor Pidcock na MSR. Of voor iemand anders, en die kans is best groot. In vier koersen (en drieënhalve week) kan heel veel gebeuren.
Wel eens. De romanticus in mij zo bijna 10 van 1 miljoen willen meenemen, maar je moet het zo rationeel mogelijk maken. Kies zelf voor 5 van 1 miljoen waarbij 2 veel gegarandeerde punten hebben en de andere twee gewoon veel vertrouwen in heb, waarvan eentje mogelijk op nul punten uitkomt, maar heel erg is dat niet.
Hoe zien jullie Meeus? Heb hem er al een tijdje instaan nu. Lijkt ieder jaar sterker te worden en heeft een prima sprint na een zware koers, staat er ook op voor 9 stuks geloof ik. Alleen zie ik maar een paar koersen waar hij echt een topresultaat kan halen. Heeft zowel in de sprintkoersen als de kasseikoersen wel veel concurrentie in zijn team waardoor het plafond niet heel hoog ligt. Denk dat hij pas echt punten pakt als Welsford niet sprint en hij voor eigen kans mag gaan, maar dat weet je nu natuurlijk niet. Klinkt alsof ik mezelf wel redelijk overtuigd heb hem er weer uit te halen.
Is goed in vorm, rijd in een team dat veel voorin te vinden zal zijn, heeft een goede sprint die hij volgens mij ook inzet voor ere plaatsen, rijd veel koersen, heeft duidelijke doelen. T is een prima optie denk ik
Ja durf ik, genoeg kopman potentieel. Na kbk komt sowieso nog parijs-nice een aantal dagen en wil eerst zien of hij daar zonder valpartijen uit komt. Misschien wat ver gezocht maar you never know
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.