Blijft lastig zo'n etappe als vandaag. Van mijn sprinters neem ik Pedersen en Strong mee. Groves plus andere sprinters laat ik allemaal op de bank. Verwacht niet dat die eraan blijven hangen wanneer de mannen van Pedersen gas gaan geven. Ik zie een leuke vluchtgroep het ook wel halen. Eventueel met Vacek, die onderweg de boni's kan oprapen en Trek alsnog de roze trui kan pakken? Verder vul ik aan met Pidcock, Vine, Scaroni en Frigo. En neem ik van de klassementsmannen Roglic en Poole mee. Een mixje van alles wat voor vandaag!
Ik ben vooral benieuwd wie het werk vandaag gaat doen. Lijkt mij dat als er een vlucht wegrijdt dat alle ploegen dan naar Lidl Trek gaan kijken. Red Bull vindt een ontsnapping prima en de andere ploegen moeten toch iets doen om Lidl af te matten voor de klim anders worden ze er gewoon weer afgereden met hun sterke sprinters.
Als Vacek in de vlucht gaat dan heb je wel een echt interessante balans. Lidl Trek hoeft niets te doen, Red Bull wil niets doen en de andere ploegen moeten eigenlijk niets doen anders komt Lidl in een zetel onder aan de laatste heuvel.
Veel hangt denk ik af van wat Pedersen wil. Eist hij dat er voor hem gereden wordt dan krijgt Lidl een zware dag waar ze en de vlucht moeten controleren, de klim op moeten vliegen en daarna doortrekken naar de finish. Dat kunnen ze maar is wel heel erg smijten met energie.
Zowel via de vlucht en via optie Pedersen zie ik weinig kans voor de types Groves en Magnier. Strong vind ik nog een gokje waard maar daarnaast toch de vluchters en wat snellere klassementsrenners.
Ik zie een aantal mensen die Strong niet nemen vanwege de valpartij in etappes 1. Maar wat ik gezien heb is dat Strong op iemand viel en daarna moest wachten op een nieuwe fiets en daardoor tijd verloor. Ik kan ook geen reacties van Strong vinden of hij blessures heeft overgehouden. Heeft iemand hier iets van gezien?
Ja dat schreef ik al eerder. Waarom doen we dat. Omdat de bookies en de sterrenverdeling dat aangaf? Terwijl ik in m'n selectie proces vrolijk mcnulty/vine hiervoor mee had genomen..
maar je hoopt dat als Wout dan tóch in orde is je voordeel te pakken op de niet Wout- kiezers. Als je er nog even over nadenkt is dat hetzelfde als tegen beter weten in een straatje najagen bij pokeren...
Na de eerste etappe lijkt er mij weinig reden om op dat punt niet gewoon door te trekken en nogmaals aan de boom te schudden. Ciccone pakte tijd op meerdere concurrenten en Pedersen de overwinning. Als er geen kopgroep is denk ik toch dat ze het gewoon gaan proberen en dan na de afdaling kijken of het de investering waard is om door te trekken.
Ik doe Pidcock vandaag (c) en daarachter een mix van renners. Als Pidcock vandaag niet wil, dan weet ik meteen dat ik de rest van de koers altijd goed moet nadenken om hem cap te maken. Als hij vandaag niet mag van het peleton maar het wel probeert dan heeft hij iig de strijdlust die ik zoek in hem.
Lidl zal niet in zn eentje door willen trekken nog zo lang tot de meet. Maar als er net als in etappe 1 mannen als Arensman en Gee overboord gaan op de klim zullen ze wel steun krijgen van klassementsploegen
Ik denk dat ze juist een perfect team hebben om deze rit te controleren met mannen als Verona, Vacek, Konrad, Hoole en Kragh.
Hun hele team lijkt ingericht te zijn om een heuvelrit te kunnen controleren.
Vind het erg lastig, ik zie best een van de topploegen (UAE of Bora) al eens ff flink schudden om te kijken wat de schade is op wat toch echt wel een serieuze klim is.
Als er dan schade is dan kan het echt voor de favorieten worden. Maar ga ik een Strong thuis laten voor de kans dat Storer of Bernal wat punten schrapen?
Ik zie een aantal keer Vine voorbijkomen voor vandaag, maar daar hoeven we toch niets van te verwachten? Met slechts drie aankomsten bergop deze Giro en nog een tijdrit zal Bora blij zijn dat hij al op achterstand staat, dus die gaan ze echt wel terughalen als hij vertrekt. Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat hij na een hectische dag één en grote opluchting op dag twee (tóch geen hinder van valpartij, nadat hij aanvankelijk wel wat last van z'n knie had), vandaag hoopt op een 'normale' dag. Of zie ik hier iets over het hoofd?
mijn Spaans is niet opperbest. Eigenlijk ronduit slecht. Maar ik lees hier niet dat hij niks gaat doen. Hij lijkt aan te geven dat hij zijn goede benen af wacht voor de vlucht. Alleen heeft hij die benen nu nog niet gevonden.
Ik zie de Vine shout voor vandaag eerlijk gezegd ook niet zo. Denk eigenlijk dat ze bij UAE hem ook lekker in 't peloton willen houden; zeker zo aan het begin van de ronde redelijk risicoloos het hoofddoel (klassement van Ayuso en Yates) nastreven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.