Ik lees op PREVIEW | Giro d'Italia 2025 stage 4 - Can Mads Pedersen continue streak of victories in first pure bunch sprint?, grote kans op waaiers wegens wind en open vlaktes. Dat kan wel de keuze voor die 2 laatste plekjes beïnvloeden, me dunkt.
Het parcours is in de laatste anderhalf uur wel onbeschut, maar er staat helaas heel weinig wind vandaag. Het niveau van die site kennende zullen ze de voorbeschouwing wel (deels) een week geleden geschreven hebben.
Het is wat voor de hand liggend maar ik denk dat je met Kooij, Groves, Bennett of Pedersen vandaag altijd een goede kopman hebt. Eerste drie beschikken over een ploeg die als eerste de bocht in kan draaien danwel in het juiste wiel af te zetten. Voorin zitten in laatste km is key. Daarom Magnier of Fretin een te groot risico. Pedersen sprint hoe dan ook door voor de punten.
Ai, das zuur maar 8pnt..
Ik ken het gevoel, had dat 2 jaar geleden met de Tour. Toen stond ik na de finish nog op goud, maar doordat Skjel toen iets zakte of steeg in een neven klassement is dat toen uren later gecorrigeerd en werd het zilver. Echt zenuwslopend soms dit spel, zelfs na de finish 😂
Gelukkig vorig jaar alsnog mijn 1e gouden bekertje (en enige zover) binnen kunnen halen
En ik snap je twijfel deze rit. Ik heb m ook, maar ik ga deze eerste vlakke rit voor veilige Mads. Even polsen welke treintjes lekker lopen en welke benen goed zijn zodat ik de volgende vlakke rit wel een gokje waag
Ik ben voor Groves gegaan aangezien ik die specifiek voor de echte sprintritten als cap had ingeschat. Toch maar even die ene rit proberen voordat ik doorschakel naar alternatieven.
Vandaag vooral benieuwd naar Wout als lead-out. Ik heb Kooij en Wout beide niet dus voor mij niet echt relevant voor mijn keuze maar erg benieuwd hoe hij door de bochten gaat. Ik zat gisteren nog even de documentaire over het voorjaar van Visma te kijken waar hij op een gegeven moment het heeft over al die gekken die in de bochten nog onderdoor komen.
Daar zit mijn zorg rond Wout als lead-out, toch het gevoel dat hij tegenwoordig (heel begrijpelijk) een fractie van een seconde nadenkt voordat hij handelt wat net het verschil kan maken tussen vooraan blijven en op de derde rij de laatste bocht indraaien. Ik weet niet of Kooij nou echt het wiel van Wout moet hebben of beter zijn wagonnetje aan kan haken bij een andere trein.
Wat verwachten jullie van Wout als lead-out?
Na ongeveer een jaar lang gebruik gemaakt te hebben van de kennis die op dit forum gedeeld wordt besloten om zelf een account aan te maken.
Ik ben zeer toevallig aan de hand van een documentaire steeds geïnteresseerder in wielrennen geworden en het wieler-virus heeft me goed te pakken. Vorige maand bij de Amstel Gold Race wezen kijken en mijn Spotify account staat tegenwoordig vol met wielerpodcasts. 🤣
Mede door de kennis die gedeeld wordt op dit forum een stijgende lijn in de behaalde resultaten neer kunnen zetten.
Giro 24' - 50.7%
Tour 24' - 64.1%
Vuelta 24' - 93.7%
klassiekerspel 25' 92.1%
Hopelijk lukt het in de komende weken om een keer een bekertje binnen de slepen!
Vandaag na lang wikken en wegen uiteindelijk toch voor Groves gekozen. Kooij heb ik niet. Pedersen was misschien de veiligere optie geweest, maar etappes zoals die van vandaag zijn wel waarom ik Groves mee heb genomen. Kijken of het wat oplevert!
Of Groves is de lead-out for Plowright. Die wint in ieder geval het eerste sprintje. ;) Ik gooi het er maar op dat Groves vol voor de overwinning gaat en goed aan het sparen is... Of zat hij te ver van achter of iets dergelijks?
Niemand op het podium in een massasprint is tamelijk pijnlijk. Gelukkig eindigen ze wel bijna allemaal vlak daarachter...
Edit: 4, 5, 6, 7, 10 en 13 + 2x Lidl is gewoon genoeg om op te schuiven naar middenin zilver, dat was dan een betere uitslag dan ik dacht.
Edit 2: en toen werd Kanter teruggezet...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.