Dit is typisch een etappe waar ik godon zou verwachten maar ik weet niet zeker of ik groves of pidcock er voor durf te wisselen.
Op het moment is het
Pedersen cap
Roglic
Groves
Strong
Pidcock
Vendrame
Fiorelli
Scaroni
Ulissi
Bank
Bilbao
Godon
Fortunato
Ayuso
Kanter
Lonardi
Tiberi
Gee
Bernal
Kooij
Storer
Kanter was volgens mij de laatste sprinter die moest lossen bij etappe 1, zat er bijna bij. Plus 6 teampunten. Mogelijk interessant. Nadeel is de Astana tombola waar zeker ook iemand anders uit kan rollen, zoals ze ook in etappe 1 lieten zien.
Wellicht wat extra watts bij Kanter vandaag na zijn terugplaatsing van gisteren.
In dit soort etappes (waar meerdere scenarios mogelijk zijn) is het altijd goed om even de odds van teamgenoten te vergelijken (ipv de individuele odds). Lees vergelijk Kooij met van Aert, Groves met Hermans en Pidcock met Mosschetti bijvoorbeeld. Dat geeft een beter inzicht in de verwachting binnen het team. Nooit garanties uiteraard :)
Voor vandaag twijfel ik nog over 2 plekjes. Momenteel staan er Carapaz en Vendrame.
Carapaz mede omdat hij er in etappe 1 bij zat en Vendrame omdat hij er in etappe 3 bij zat.
mogelijke vervangers:
Hermans, Fiorelli, Kanter
Iemand een tip om de bankpunten vandaag zo laag mogelijk te houden? ;)
Ik zou hem er graag bijhebben maar voor wie? Ik denk dat alle 9 realistische top10 kandidaten zijn, behalve groves misschien.
En dan zijn er ook nog godon en bilbao. Al is bilbao waarschijnlijk een te grote gok met hoe hij nu rijdt. Pidcock is ook een risico maar als hij er voor gaat dan is hij wel opeens een van de favorieten.
Is godon of groves dan gemiddeld minder dan 8 punten waard (ik zie fortunato niet top20 rijden)?
Vandaag in ieder geval:
pedersen (c)
roglic
ciccone
vacek
strong
dan voor resterende 4 plekken veel kandidaten:
categorie 1: "echte" sprinters Kooij, Groves Kanter. Hier durf ik ze eigenlijk alle drie niet thuis te laten, maar kan ook 3x 0 zijn.
categorie 2: heuvelmannen met goede aankomst: Hermans en Pluimers en beetje ayuso
categorie 3: truipunten fortunato.
vooralsnog laat ik ayuso, fortunato en kanter op de bank. Dan heb ik iets voor alle scenario's, wordt dus nooit topscore maar gezien de etappe zullen er veel zijn die voor een mix gaan. Vooral twijfel over het banken van kanter. Als iemand een ander op de bank zou zetten voor kanter dan hoor ik het graag (en dan liefst met argumenten ;-))
Kanter banken en groves niet? Volgens mij klimt groves deze giro dusver minder goed. Ik heb hetzelfde met groves, magnier en kanter, waarvan ik nu neig om groves te banken... maar ik weet het ook nog niet zeker:)
Goed punt! Had ik eigenlijk nog niet zo aan gedacht gezien de motivatie van het peloton om wat te proberen in de laatste 2 etappes. Ik zie dat de wind best gunstig kan gaan staan ((noord)-oost, oftewel wind in de rug) wat tussen de 1e tussensprint en de Redbull km erg gunstig kan zijn voor de vluchters inderdaad.
Ik haat heel het bankpuntensysteem grrr.. het beïnvloedt zelfs mijn kijkplezier. Banken is zoveel makkelijker als het zou werken zoals TopCoach.. 50%, maar ja dat is niet zo en daar ik niks aan.
Ik zit met dezelfde dilemma's als velen hier, dus ik verwacht de Gouden Tip niet per se terug te lezen, maar allé:
- Roglic
- Carapaz
- Ciccone
- Pedersen (C)
- Groves
- Strong
- Magnier
- Van Aert
- Fiorelli
FOMO's: Fortunato (en niet alleen voor de zekere truipuntjes), Kanter, Piganzoli en een beetje bij Storer.
Iemand die me nog met een inzichtje kan verblijden?
Zelf had ik ook in mijn hoofd dat Magnier een goed klimmende sprinter is maar als ik terugkijk naar zijn resultaten vraag ik mij toch nog even af waar ik dat vandaan haalde. Ja in Besseges had hij een paar punchy sprints maar dat komt niet in de buurt van de etappe van vandaag.
Iemand een vergelijkbare etappe gezien waar Magnier een resultaat heeft gereden?
Aan iedereen die zwaar twijfelt tussen Fortunato en iemand als Groves: bedenk hoe slecht jij je gaat voelen als Groves ineens top 10 rijdt terwijl je op safe hebt gegokt. En bedenk hoe slecht jij je gaat voelen als je voor Groves kiest (die er doorheen zakt) en slechts 8 puntjes mis loopt.
Maar bedenk vooral dat het Scorito is en je wetenschappelijk gezien 95% kans hebt dat je verkeerd gokt!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.