Die Pedersen heeft trouwens wel echt een harde kop he! Wordt notabene door zijn eigen makker op de klim eraf gefietst, maar de Deen blijft maar geloven en doorharken, waarna enkele kilometers later hij tóch doodleuk de sprint wint. Ik vind het, los van het hele Scorito-spelletje, echt wel een prestatie van wereldklasse!
Het was wel zeker 1 van de scenarios. Maar zo dominant had ik ze in ieder geval ook niet verwacht. Alles valt op zijn plek (door hard werken uiteraard!). Pedersen roze op dag 1, op zich een heel plausibel scenario vooraf, maar in de TT maar 1s achter de trui, best een beetje verrassend. En dan ook nog eens vacek na 2 blessures gewoon super sterk en terecht in het wit.. tsja, knap hoor.
Zelf heb ik de UAE en Astana kaart gespeeld en dus helaas de plank zover volledig mis geslagen 😂
Toen van Aert aangaf dat hij ziek was geweest en niet had kunnen trainen, toen had ik achteraf extra kunnen of wellicht moeten schakelen. Ik heb hem er uit gegooid maar ik had ook extra kunnen beredeneren dat 1 van de 2 grote favorieten op roze op dag 1 waarschijnlijk weg valt en de kansen op meerdere dagen meerdere teampunten waren gestegen. Want Wout is doorgaans wel eerlijk en zegt waar het op staat. (Al wordt hij, blijkbaar op zijn tandvlees, alsnog 2e).
Maar trek zo goed zou zijn, dat was niet helemaal te voorspellen.
En voor hetzelfde geld rijden er teams als bahrain of astana echt door in etappe 3 en dan lost pedersen waarschijnlijk en dan is het klaar met in elk geval een deel van die teampunten.
Van harte aan alle brabos hier in die andere comp...Was de huidige sterkte van de Trekkies te voorspellen? Lees: kies je 1 of 2 extra Trekkies naast Mads? Natuurlijk was dit een scenario, beetje 50/50 in vergelijk met extra tijdritkracht inkopen bij UAE of INEOS. Ben benieuwd of Vacek meer punten haalt dan een Vine of McNulty, als Ayuso vrijdag de witte trui overneemt.
Ik denk dat Pedersen vooraf de beste kandidaat voor de puntentrui was. Vacek en Ciccone zijn goede renners, die op basis daarvan extra aantrekkelijk waren om in het team op te nemen. Ook zonder teampunten zou ik ze opstellen, dus het voelde niet als een gokje.
Het scenario dat we nu zien is wel onwaarschijnlijk gunstig, maar ik ben blij met de keuze om wat extra renners van Lidl-Trek (en UAE) mee te nemen.
Lang niet alle Brabo's zijn voor PSV eej, maar ik neem je felicitatie voor de handhaving van de Parel van het Zuiden graag in ontvangst 😎
On-topic: eens een keertje van mijn veilige keuze Mads afstappen.. Groves zal morgen toch weleens zijn miljoentjes waard worden..?
Oisterwijk 🙃
Zo lang daar rond den slanken toren
Nog klopt het echt Bredasche bloed,
Gaat nimmer d'eigen aard verloren
Die jolig is en blijven moet.
Breda vooruit! De klokken luiden.
Breda, gij blijft de parel van 't Zuiden.
Sorry voor de off-topic, maar hier moet ik ff op reageren natuurlijk.
Weer terug... Groves dus mijn cap morgen 😎
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.