Weer etappe 7 Giro d'Italia 2025
Geen mooie voorzomerdag in Italië. Bij de start in Castel di Sangro lijkt het droog te blijven, maar het is slechts een graadje of 12 bij de start. Het wordt ook niet echt warmer, en in de middag kan er ook een buitje vallen. Bij de finish in Tagliacozzo kan het nog slechter worden, en kan er zelfs onweer zijn. Het wordt hopen dat het meevalt, maar het lijkt erop dat het gewoon afzien wordt.
Niet al te best weer morgen. Nu maar hopen dat iedereen op de fiets blijft zitten.
Wie van de grote namen die je normaliter vandaag zou verwachten, hebben jullie zien vallen?
Fortunato, Vine, Carapaz, ...?
Ik zou normaal Carapaz altijd opstellen vandaag, maar die rug van hem zag er niet goed uit, misschien toch een gokje wagen met een McNulty.
Mijn verwachting bij deze etappe is een 'veilige' groep vluchters (Fortunato voor alleen eerste bergpunten, een Vacek en andere heuvelrenners.)
Red Bull en UAE die wonden likken en kijken wat ze in de laatste km kunnen. Visma op random moment op kop voor Simon Yates.
Gee, Adam Yates, Scaroni en Caruso lagen er blijkbaar ook bij. Niet veel meer gemeld dan wat schrammen en bulten maar ik durf het (mede door de mindere vorm) vandaag even niet aan met Gee.
Fortunato ben ik benieuwd of ze hem veilig vinden. Is toch wel een klassementsrenner ondanks zijn smeekbede om ruimte te krijgen voor bergpunten. Als ze die te veel geven zal hij vast niet winnen maar dan heb je wel extra concurrentie voor de top vijf.
Dank! Ja Fortunato nog de vraag, misschien tactischer voor hem om vandaag meer tijd te verliezen.
De laatste klim gaat ie in zijn gehavende staat denk ik toch niet als eerste halen en begreep dat daar heel veel punten liggen.
Tot nu toe mogen we niet klagen over de voorspelbaarheid van Vendrame, hij is precies top20 geworden in de etappes waar we hem voor hebben gehaald.
Dat hij dan een keer extra punten pakt heb ik liever dan al die bankpunten die hij normaliter oplevert :)
Ik vind het eerder aannemelijk dat Arensman bij GC blijft. Er zijn genoeg teams die hem niet zo goedkoop tijd terug willen laten pakken. Maar wat ik begrijp gaat het allemaal weer beter met hem dus top 20 is best aannemelijk vanuit dat oogpunt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.