Scorito Giro 2025

1 2 ... 116 117 118 119
Basementman

Iedere voorbeschouwing lijkt zeker te zijn dat vandaag voor de vlucht gaat zijn. Zoals al genoemd, is dit een van de weinige bergop finishes. Zou een UAE niet koers willen maken en strijden voor overwinning? Waarschijnlijk doen ze dit liever met een Vine vanuit de vlucht, maar ook Ayuso en Del Toro zouden kans kunnen maken tegen Roglic. Is meer wensdenken dan dat ik het verwacht, maar die renners/ploegen willen toch ook wel een keer echt koersen en een etappe winnen in 1e 2 week?

floda

Probleem met dit soort etappes is dat als je 100x hebt, het gemiddeld gezien de meeste punten oplevert om gewoon je ak mannen allemaal op te stellen. Het lastige vind ik echter bij deze keer dat de meeste teams toch forse keuzes in hun ak team hebben gemaakt en wat meer naar sprint/heuvel hebben gebracht vanwege parcours. Dus je plek 6 tot en met 9 zullen sowieso niet de hoogste punten pakken waarschijnlijk. En ga je dan kiezen voor de dieselklimmers als arensman/gee, de mindere ak mannen zoals piganzoli/rubio of potentiele aanvallers als poole/vine en nog heel veel meer. Mijn voorlopige analyse is dat ik gezien het feit dat ik de kleine kans op veel punten uit vlucht voorrang geef op lage punten van de dieselklimmers en mindere ak mannen. Vooral gebaseerd op het feit dat deze giropoule lang bij elkaar blijft qua punten omdat ak mannen pas later echt verschil gaan maken. Maar dat kan in de komende uren nog paar x veranderen.

kwarc

Ik twijfel nog tussen Piganzoli, Carapaz en McNulty voor de laatste 2 plekken.
Piganzoli omdat 'ie goede indruk maakte, maar in een scenario met vluchters wordt het max plek 15-20.
Carapaz normaal geen twijfel, maar zijn rug zag er slecht uit. Wellicht komt er nog een interview.

McNulty voor vluchtloterij & evt paar sprokkelpunten via mogelijk wit voor Ayuso. Weet niet of hij er nou ook bij lag gisteren.

HaagseHaas
ditisdavid
Vendrame heeft voor de Giro aangegeven dat zowel rit 8 als 9 in zijn lijstje van 4 aangestipte etapp...

Ja, maar daar verwacht je hem dus. Hij pakt altijd punten als je hem niet verwacht.

DesproatMichiel
Basementman
Iedere voorbeschouwing lijkt zeker te zijn dat vandaag voor de vlucht gaat zijn. Zoals al genoemd, i...

"Zou een UAE niet koers willen maken en strijden voor overwinning?". Kan mij hier goed in vinden en verwacht dat UAE vandaag het initiatief gaat nemen.

Het lijkt mij dé kans voor hen om renners een voor een aan te laten vallen. Van (wellicht) Vine, Del Toro en McNulty tot uiteindelijk kopmannen Yates en Ayuso zelf. Zij moeten toch gewoon Roglic uitlokken? Bora maar ook de ploegen van Storer, Tiberi, Carapaz etc zullen lastig alles kunnen pareren, ondanks dat de UAE's allemaal (op Vine na) kort staan in AK.

Wat mij betreft is UAE de ploeg die het meest te winnen heeft vandaag en dus ook een grote kans mist als ze het niet doen. Of ze dan winnen uit de vlucht of meerdere posities in de top 10 verstevigen (lees: Del Toro, McNulty, Ayuso en verwacht ook Yates wel) is om het even. Wellicht als ploeg nog meer gebaat bij dat laatste dan een overwinning.

Zeker als je bedenkt dat Roglic nu Hindley mist, je de strade rit krijgt waar UAE als collectief prima doorheen moet komen en dan dinsdag een tijdrit hebt waar je ook meerdere renners hebt die goed zullen presteren. 

Wellicht is ook dit wensdenken, we zullen het vanmiddag zien. Het heeft in ieder geval alle ingrediënten voor een mooie etappe.

Laatst gewijzigd
Pietjan

Zo'n Bilbao of Plapp zullen dit toch ook wel kunnen aangrijpen om weg te vluchten, gezien hun ruime achterstand? Een Rubio, Gee en Pidcock laten de AK mannen niet gaan met maar gemiddeld anderhalve minuut achterstand. De keuze voor een cap gaat toch denk ik naar een Ayuso. Lastige dag vandaag!

Laatst gewijzigd
Canyon72
Basementman
Iedere voorbeschouwing lijkt zeker te zijn dat vandaag voor de vlucht gaat zijn. Zoals al genoemd, i...

Ik verwacht ook een strijd tussen de gc-mannen vandaag. Ze hebben te lang op hun honger moeten zitten. En ja, UAE zou wel eens kunnen serieus koersen op laatste helling. Ik verwacht spektakel.

hjjanssen1973
kwarc
Ik twijfel nog tussen Piganzoli, Carapaz en McNulty voor de laatste 2 plekken.Piganzoli omdat 'ie go...

McNulty staat ook goed in AK

Milanvandekolk

Welke 2 zal ik opstellen george steinhauser,gee,carapaz of vedramme

Casselt

Ik zit ook erg te twijfelen tussen AK en vlucht. Heb nu de volgende renners opgesteld: Roglic, Ayuso, ciccone, Caruso, Rubio, Storer, Bardet, piganzoli en Poels. Ik heb nog op de bank: Gee (twijfels over de vorm en zeker met de valpartij van gisteren) en McNulty (zouden ze hem meesturen in de vlucht? Hij staat nog vrij hoog in het klassement dus vraag me af of ze die ruimte krijgen.)

Ik twijfel erg of ik Gee of McNulty er nog in moet proberen te ruilen, maar geen idee voor wie ik dat zou kunnen doen. Nog suggesties?

Laatst gewijzigd
oli4g

2 jaar geleden dachten we ook dat ritten 4 en 7 voor een verschil in het AK gingen zorgen, en toen kwamen ze telkens samen over de meet. Als UAE de vluchters gaat terughalen, riskeren ze een counter van Roglic voor de boni's. En Roglic zelf vindt het prima om geen roze te dragen, dus die laat de vlucht gewoon voor wat het is.

CyclingDonkey
Maarten Koning
Ik vind het eerder aannemelijk dat Arensman bij GC blijft. Er zijn genoeg teams die hem niet zo goed...

Dat lijkt me ook evident inderdaad. Mogelijk wel een aanvalletje in de laatste kms. Ik verwacht wel een goeie dag van m aangezien het "slecht" weer wordt

Zelf moet ik het met Bernal doen.. Tarling heb ik ook, maar die is voor een andere dag 

AltijdMis

Vacek zal normaliter z'n witte trui verliezen, toch? Ik heb nog 3 plekken over voor de renners:

Del Toro, Poole, Scaroni, Carapaz, Gee, Vacek

Welke 3 zouden jullie opstellen?

mirkodek

Pidcock lijkt nu toch voor een klassement te willen gaan, beetje irritant.

Gladiool

Ayuso zegt ook dat ie denkt dat de vlucht het haalt vandaag.

stefp99
AltijdMis
Vacek zal normaliter z'n witte trui verliezen, toch? Ik heb nog 3 plekken over voor de renners:Del T...

Ik zou Poole, Vacek, del Torro opstellen!

hjjanssen1973
mirkodek
Pidcock lijkt nu toch voor een klassement te willen gaan, beetje irritant.

Helemaal mee eens, daar heb ik hem niet voor 'gehaald'!! ;-)

Oerdewai

Ik schat de kans op winst van de klassementsmannen hoger in dan winst uit de vlucht. Toch maar een verzekering in de vorm van Vine (voldoende achterstand itt een Gee, Rubio, etc.). Bilbao, maar ook andere goed klimmende 'knechten' zullen vandaan nog ongetwijfeld bij de kopman blijven en later in de ronde nog kansen krijgen. In de eerste bergetappe verwacht ik niet dat de luxeknechten nu al carte blanche krijgen

Laatst gewijzigd
Zugzwang

Ik lees in geen enkele voorbeschouwing iets over Georg Steinhauser, heb ik iets (een valptartij oid) gemist? 

KV
Zugzwang
Ik lees in geen enkele voorbeschouwing iets over Georg Steinhauser, heb ik iets (een valptartij oid)...

Lijkt niet in vorm. Misschien in week 3. 

Valvuillerdemoz

Ik wil vandaag toch wel een plekje in de etappeselectie inruimen voor Wout Poels. Maar wie zetten we er dan uit: Gee, Piganzoli, Nairoman of Arensman?

Kratjes

Wie van deze vier laat ik banken vandaag:

Gee, McNulty, Arensman of Bernal

Valvuillerdemoz
Kratjes
Wie van deze vier laat ik banken vandaag:Gee, McNulty, Arensman of Bernal

Zullen we dan maar allebei Gee doen? Of Bernal en Quintana. Misschien nog te vroeg en nog niet hoog genoeg voor de Colombianen

Kratjes
Valvuillerdemoz
Zullen we dan maar allebei Gee doen? Of Bernal en Quintana. Misschien nog te vroeg en nog niet hoog...

Poels ook cappen? Gaan we voor Hollands glorie en laten we de colombianen thuis.

kwarc

Fiets en trui van Bernal zijn te mooi om te banken.

1 2 ... 116 117 118 119

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.