Ik schrijf Roglic ook niet af he maar slecht gepositioneerd zitten op een aankomst als dit is vaak ook van kunnen. Op bepaald moment zit hij gewoon in Ayuso zijn wiel. Als Ayuso opschuift en hij laat dat gebeuren is het niet omdat hij overschot geeft.
Nuja het kan heel makkelijk zijn dat hij de volgende bergrit die rit gewoon wint want hij zakt er inderdaad niet door maar dit is een aankomst die op zijn lijf geschreven was. Ik zeg ook niet dat het de juiste keuze was om Roglic thuis te laten he. Ik zeg enkel na zijn tijdrit zat ik al dik te zweten maar nu heb ik weer hoop dat hij te pakken is.
Mijn opmerking was geen overreactie als in "Roglic wint niet ;)"
Dit toont enkel dat afhankelijk van wat je hoopt te zien mensen dezelfde situatie op een andere manier kunnen analyseren. :D
De ene ziet een renner die vlotjes terug naar voor rijd de andere ziet iemand die zijn inspanning moet timen en bij een langere inspanning msch wel in de problemen zal komen. We zullen zien we gelijk heeft :D
Edit: bewijs hiervan bij Sporza "Primoz Roglic zakte er op het einde wat door. Hij zat goed gepositioneerd, maar kon zijn plek bij de eersten niet behouden. Uiteindelijk eindigde hij op de vierde plaats." Dus waar jij hier zegt Roglic zat slecht gepositioneerd zegt Sporza het omgekeerde 😅
in elk geval mooie uitslag voor de Giro (en ttrouwens hoe goed was Del toro? Die leek me op het einde nog redelijk wat over te hebben.
Misschien ook zeker zo, net nog even teruggekeken. Hij lijkt in eerste instantie niet super gepositioneerd te zijn (positie 10 in de groep), maar blijft ook zitten waardoor hij nog verder naar achteren zakt als Bernal gas geeft. Uiteindelijk kan hij wel goed bijschakelen en rijd die laatste km denk ik het hardst van allemaal. Maargoed, afhankelijk van of je hem wel of niet hebt zie je dingen die hoopgevend zijn mbt hoe Roglic vandaag rijdt ja.
Vandaag ingezet op de klassementsmannen en gelukkig beloond. Morgen gooi ik dan toch Vine en Bilbao erin voor de vlucht en zet Rubio en Storer op de bank. Gezien de korte achterstand van deze twee mogen ze toch niet in de vlucht en mocht (een deel van) het peleton nog aankomen voor een top 20 verwacht ik ze niet bij de voorsten.
eerste bergop aankomst 252 punten gehaald had mcnulty moeten opstellen nummer 1 4 9 10 12 13 17 en 2 man net buiten de top 20 op plek 22 en 23
heb keuzen uit 10 man wie niet opstellen
roglic
ayuso
storer
rubio
poole
arensman
gee
fortunato
piganzolli
mcnulty
bank
bardet en de sprinters
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.