Vind deze rit eigenlijk heel slecht te vergelijken met zowel de gravelrit in de vorige Tour als de laatste echte sterrato-rit in de Giro (2021). De eerste had alle zware stroken ver van de finish, de tweede had zoveel hoogtemeters dat het vooral heel geschikt was voor de klassementsrenners. Allebei voordelige omstandigheden voor de vlucht. Deze keer zal daarentegen Q36 voor de etappe willen rijden, wat vanuit het peloton moet gezien de klassementssituatie van Pidcock, en daarnaast kon Astana wel eens gaan meehelpen in een poging het roze te houden.
Bernal als serieuze kanshebber om te selecteren als captain, wat fijn om weer mee te maken. Ik verwacht eigenlijk een AK-dagje + Pedersen/mogelijk Wout.
Heeft iemand nog meer vernomen over Q Hermans? Had 'm mee voor o.a. vandaag, maar het was allemaal niet best tot zover. Denk dat ik hem ga vervangen voor een klassementsman.
Gisteren een interview vroeg in de koers op Eurosport; heeft een virusje uit Albanië meegenomen en is nog steeds niet helemaal fit. Nog niet 100% qua luchtweg en hij wordt er langzaamaan gek van.
Gaf wel aan dat hij zowel gisteren als vandaag het wil gaan proberen voor de ontsnapping. Gisteren ook geprobeerd dus verwacht hem vandaag ook wel.
Maar duidelijk dus niet fit en maar de vraag of hij wat gaat kunnen klaarspelen.
Pidcock
Roglic
Ayuso
Tiberi
Bilbao
Bernal
Fortunato
Scaroni
Ulissi
Wie droppen we voor pedersen?
Ik acht het realistisch dat Ulissi zijn trui houdt, opzich kan hij een meer dan prima strade rijden. Die realistische (maar niet zekere) kans geeft de teampunten van Astana toch wel flink wat waarde. Ik neig een beetje naar tiberi maar blij wordt ik er ook niet van
Hier schommelen we nog altijd rond de 80% helaas. Laten we maar niet beginnen over het aantal bankpunten of misgelopen captain punten deze Giro op deze prachtige zondag.
Vandaag wordt weer een schitterende dag voor de Scorito speler, maar niet heus. Iets in me zegt dat vandaag ofwel Tiberi een flinke achterstand gaat oplopen ofwel Carapaz. Vraag me niet waarom, maar soms heb je zo een onderbuik gevoel. Hier hebben we Roglic in het team, dus aan alle mede scorito spelers die ook Roglic in hun team hebben, sterkte met de natte bilnaad vandaag.
Vanmorgen keek ik overigens even in mijn glazen bol, en geloof het of niet: ik zag McNulty glorieus over de finish komen. Zet het maar in de sterren – vandaag pakt hij de etappe!
Gister zonder cap (!) nog kunnen stijgen naar 91,9%.
Vandaag nog enkele knopen door te hakken.. wel of geen Wva, Hermans speciaal hiervoor meegenomen maar hem opstellen is tegen beter weten in.
Mijn team voor nu:
Ayuso (c)
Roglic
Fortunato
Scaroni > teampunten
Ciccone
Pedersen
Vendrame > goede strade gereden.
Del Toro
WvA
Kanshebbers op de bank:
Hermans, Kanter, Carapaz, Gee en Storer.
Het kan helemaal verkeerd zijn, maar ik pak die redelijk zekere 2x14 truipunten met Scaroni en Kanter (natuurlijk precies de verkeerde Astana's in mijn team geklikt).
De tot nu toe wat fletse Gee en Arensman die voor Bernal rijdt op zo'n aankomst mogen de bank warm houden:
Pidcock (c) Ayuso Del Toro Ciccone Tiberi Poole Storer Scaroni Kanter
Dat is volgens mij ook het enige scenario. Ulissi heeft gisteren wel wat kruid verschoten dus die zie ik niet zomaar bij de toppers eindigen vandaag.. Denk dat we wel een mooie koers te zien gaan krijgen. Eens zien wat Pidcock gaat doen en of UAE een rennertje mee vooruit stuurt..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.