Waarom zou je iemand droppen voor Pedersen? Tenzij je verwacht dat Lidl vandaag de etappe wint krijgt Pedersen max 8 punten vandaag. Scaroni is in mijn ogen je zwakste schakel vandaag en die pakt er sowieso al 6 (berg) plus eventueel nog 8 extra als de roze trui in de ploeg blijft.
Wat een keuzes weer vandaag. Buiten Pidcock als fijne cap is het lastig kiezen uit de koekjestrommel hier. Wil er zoveel kiezen. Vendrame mag nog eens mee nadat hij gisteren een goede cap bleek en ook Vacek is zeker.
Hermans lijkt helaas nog niet in orde getuige zijn interview van gisteren: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250517_93664574?journeybuilder=nopaywall&utm_source=google.
Risico spreiden. Kanter erin voor het scenario dat het rustig blijft bij de klassementsrijders.
Piganzoli of Storer voor het scenario dat er stevig gekoerst wordt door de grote mannen.
Gee is nog niet in topvorm. Rubio is te licht voor dit gravelwerk, Arensman fiets achter de meute aan (en in dienst van Bernal) en finisht hoogstwaarschijnlijk niet eens top 20.
Er zijn toch meerdere scenario's waarin hij punten kan behalen?
- Altijd 8 punten, dus als je hem vervangt voor iemand waarvan je verwacht dat diegene top 20 rijdt, zal die al 16e of hoger moeten eindigen.
- Mits er een vlucht voor de 1e plek strijdt, is er een grote kans dat Vacek hier bij zit en eventueel wint, wat dus al 18 punten zouden opleveren (= gelijk aan een 12e daguitslag).
- Mits er een vlucht is met Vacek, is het ook aannemelijk dat Pedersen hierbij zit en misschien zelf nog wat punten sprokkelt. Het zijn tenslotte maar 2350 hoogtemeters, iets wat Pedersen prima aankan.
- In een scenario waar de AK mannen strijden om de 1e plek, geef ik Ciccone na Ayuso/Roglic ook een grote kans om te winnen gezien zijn sterke punch en team. Ook hier zou Pedersen dan weer 18 punten kunnen opleveren.
- Aangezien er meerdere scenario's mogelijk zijn, is het fijn om zekere punten in je team te hebben. Zoals beschreven moet iemand al een 16e plek halen om meer dan 8 punten te scoren.
Startinterview met Asgreen voor vandaag: "We gonna try and see if we can take this stage as an opportunity to gain a bit of time for the GC" over Richard Carapaz. Hij klinkt erg oportuun en ik verwacht dus wel wat van hen!
Ayuso, Roglic, Ciccone, Bernal
Mads P, Wout, Bardet, Vendrame
+ Scaroni
Bank: McNulty, Vine, Storer, Gee, Mozzato, Kanter + de andere sprinters
Kopman is na lang wikken en wegen toch Ayuso geworden. Diep in m’n hart wilde ik Bernal cappen, maar de sterrati liggen eigenlijk te ver van de finish om een doorslaggevende factor te worden. Ook wanneer Ayuso pech krijgt is zijn ploeg sterk genoeg om hem weer vooraan te brengen.
En zijn er serieus mensen die Mads P hier banken? Ballsy.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.