Scorito Giro 2025

1 2 ... 123 124 125 126
Gatsonides

Wel of geen wva? Man man man wutru stelt me echt teleur deze giro. Hij staat er nu niet in. Hij gaf gisteren wel tekenen van herstelende vorm.

stefp99

Hoezo neemt iedereen Pederson mee? Heeft gister aangegeven vandaag in ondersteuning van Vacek en Ciccone te koersen

Mazzel1986
Maarten Koning
Pidcock Roglic Ayuso  Tiberi Bilbao Bernal Fortunato Scaroni Ulissi   Wie droppen we voor pedersen?...

Waarom zou je iemand droppen voor Pedersen? Tenzij je verwacht dat Lidl vandaag de etappe wint krijgt Pedersen max 8 punten vandaag. Scaroni is in mijn ogen je zwakste schakel vandaag en die pakt er sowieso al 6 (berg) plus eventueel nog 8 extra als de roze trui in de ploeg blijft.

DesproatMichiel

Wat een keuzes weer vandaag. Buiten Pidcock als fijne cap is het lastig kiezen uit de koekjestrommel hier. Wil er zoveel kiezen. Vendrame mag nog eens mee nadat hij gisteren een goede cap bleek en ook Vacek is zeker.

Hermans lijkt helaas nog niet in orde getuige zijn interview van gisteren: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250517_93664574?journeybuilder=nopaywall&utm_source=google.

DesproatMichiel
Mazzel1986
Waarom zou je iemand droppen voor Pedersen? Tenzij je verwacht dat Lidl vandaag de etappe wint krijg...

Begrijp ik ook niet. 8 punten is toch wel minimaal. Overweeg dat zelf enkel voor Kanter (14 mogelijke team truipunten).

kevinraar

nog 2 plekken over

storer

rubio

gee

arensman

piganzoli

kanter 14 trui punten

Gatsonides

Ik heb Pedersen er ook uitgeklikt na zijn interview. Wva er toch weer ingeklikt poole het slachtoffer.

Mazzel1986
kevinraar
nog 2 plekken over storer rubio gee arensman piganzoli kanter 14 trui punten

Risico spreiden. Kanter erin voor het scenario dat het rustig blijft bij de klassementsrijders. 

Piganzoli of Storer voor het scenario dat er stevig gekoerst wordt door de grote mannen. 

Gee is nog niet in topvorm. Rubio is te licht voor dit gravelwerk, Arensman fiets achter de meute aan (en in dienst van Bernal) en finisht hoogstwaarschijnlijk niet eens top 20. 

bdebouwer
Gatsonides
Ik heb Pedersen er ook uitgeklikt na zijn interview. Wva er toch weer ingeklikt poole het slachtoffe...

Welk interview?

Voorwiel

Vendrame kan je vandaag ook prima als opvulling opstellen.

Benieuwd naar de slachtoffers van vandaag.

kevinraar
Mazzel1986
Risico spreiden. Kanter erin voor het scenario dat het rustig blijft bij de klassementsrijders. Piga...

bedankt ga ik voor kanter en storer

TourDeFranceUnchained
stefp99
Hoezo neemt iedereen Pederson mee? Heeft gister aangegeven vandaag in ondersteuning van Vacek en Cic...

Er zijn toch meerdere scenario's waarin hij punten kan behalen? 

• Altijd 8 punten, dus als je hem vervangt voor iemand waarvan je verwacht dat diegene top 20 rijdt, zal die al 16e of hoger moeten eindigen.
  • Mits er een vlucht voor de 1e plek strijdt, is er een grote kans dat Vacek hier bij zit en eventueel wint, wat dus al 18 punten zouden opleveren (= gelijk aan een 12e daguitslag).
  • Mits er een vlucht is met Vacek, is het ook aannemelijk dat Pedersen hierbij zit en misschien zelf nog wat punten sprokkelt. Het zijn tenslotte maar 2350 hoogtemeters, iets wat Pedersen prima aankan.
  • In een scenario waar de AK mannen strijden om de 1e plek, geef ik Ciccone na Ayuso/Roglic ook een grote kans om te winnen gezien zijn sterke punch en team. Ook hier zou Pedersen dan weer 18 punten kunnen opleveren.
  • Aangezien er meerdere scenario's mogelijk zijn, is het fijn om zekere punten in je team te hebben. Zoals beschreven moet iemand al een 16e plek halen om meer dan 8 punten te scoren.

Canyon72

Wat verwzchten jullie van Vine? Op grote achterstand, maar geen ervaring met gravel?

floda

Ulissi zat er tot nu toe de hele tijd bij, dus waarom vandaag niet. Geloof dat Astana mannen de boel zo lang mogelijk bij elkaar willen houden en daarbij hulp krijgen van pidcock en co. Dus potentiële vlucht zie ik toch minder kans hebben en dus Hermans en co zelfs gewoon op bankje. 

oborobo

Pedersen is sowieso 8 punten(misschien meer als Ciccone wint).

Of als je verder niemand anders meer over hebt.

Dus helemaal niet zo gek,stefp99

oborobo

Zie TourdeFranceUnchained,stefp99

jenzrscl

Met pedersen weet je nooit

martijncr

Startinterview met Asgreen voor vandaag: "We gonna try and see if we can take this stage as an opportunity to gain a bit of time for the GC" over Richard Carapaz. Hij klinkt erg oportuun en ik verwacht dus wel wat van hen! 

kwarc

Today at 12:43

🗣️ Wout van Aert (Visma | Lease a Bike)

'Ik kijk er heel erg naar uit. Het is een mooie kans en ik ben heel gemotiveerd. Ik mag ook mijn ding doen van de ploeg.'

mvdk

'Het is de hele dag tegenwind, maar het zingt rond dat de klassementsmannen de ontsnapping de ruimte willen geven. Voor hen is deze rit niet om winnen, maar om niet verliezen.'  Zegt Dries de Bondt. Twijfel om nu toch Vine en/of Frigo er nog in te gooien.

kwarc
Canyon72
Wat verwzchten jullie van Vine? Op grote achterstand, maar geen ervaring met gravel?

Ik zou een ondersteunende rol verwachten, met een Ayuso en Del Toro die zo lekker gaan nu.

Tom van Rijn

We willen een zo klein mogelijke kopgroep laten wegrijden en die zo dichtbij houden als we kunnen.

Tom Pidcock (Q36.5)

Guido Maltempi

Ayuso, Roglic, Ciccone, Bernal

Mads P, Wout, Bardet, Vendrame

+ Scaroni

Bank: McNulty, Vine, Storer, Gee, Mozzato, Kanter + de andere sprinters

Kopman is na lang wikken en wegen toch Ayuso geworden. Diep in m’n hart wilde ik Bernal cappen, maar de sterrati liggen eigenlijk te ver van de finish om een doorslaggevende factor te worden. Ook wanneer Ayuso pech krijgt is zijn ploeg sterk genoeg om hem weer vooraan te brengen.

En zijn er serieus mensen die Mads P hier banken? Ballsy.

floda

Maar goed dat ik Hermans heb gebankt, want in zo'n kansloze vlucht gaat hij nooit in punten rijden .... hoop ik

kwarc
floda
Maar goed dat ik Hermans heb gebankt, want in zo'n kansloze vlucht gaat hij nooit in punten rijden ....

Deze vlucht gaat het zeer zeker niet redden.

1 2 ... 123 124 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.