Scorito Giro 2025

1 2 ... 123 124 125 126 »
DennisdeMenniss

Prachtige koers en een staande ovatie voor Wout. Bakken met ellende over zich heen gekregen en dan op zo'n manier deze etappe winnen, respect. Inmiddels begint hij ook iets meer van waarde te worden voor mijn scorito poule. Hij doet een prima gooi om nog 3-4x als kopman van start te mogen gaan. Het niet meenemen van Roglic pakt tot heden goed uit. Had hem alleen liever op wat minder achterstand gezien.. hij zal er nu alles aan gaan doen om overal tijd terug te pakken. 

kevinraar

alleen ayuso mcnulty en roglic in de punten en arensman en gee niwt opgesteld maar 140 punten 

Guido Maltempi
OneTrickPony
Gefeliciteerd, ik zag niet aankomen dat Wout dit nu alweer zou kunnen! Dat Storer niet op de bank ho...

Storer had zeker pech met die vallende teammaat, maar daarvoor was hij ook al een keer gelost. Van de GC mannen in mijn selectie leken hij en Gee op voorhand de minst zekere factoren. Terwijl ik met Wout, Mads, Bardet en Vendrame vier renners had die goed zijn op gravel en op punchy klimmetjes en genoeg achterstand hadden om in de vlucht te mogen. Ik had ook vol voor AK kunnen gaan maar per saldo was ik dan slechter af geweest: Wout (51) Mads (8) Vendrame (10) en Bardet (0) winnen het van McNulty (29) Vine (11) Gee (8) en Storer (0). 

Eerlijk is eerlijk: ik had niet verwacht dat Wout zó sterk zou zijn dat hij zou kunnen winnen vanuit een AK elitegroep. En zonder pech hadden Gee en Storer wellicht wat meer punten gepakt dan ze nu hebben gedaan. Aan de andere kant, als ome Mads iets verstandiger met z'n krachten omspringt dan strijdt hij hier ook gewoon vooraan mee. 

Voorwiel

Ik weet dat ik beter had kunnen luisteren naar het advies vanuit een specifieke podcast. Maar zijn er nog anderen die verbaasd zijn van over hoe sterk Del Toro rijdt?

Zou de grote concurrentie voor Pogacar in de toekomst uit eigen ploeg komen?

drklaas

Rustdag,  slechts 57%, bij scoripro kom je dan uit op 25%.  De 90% grens ligt bij Scoripro op 2202 punten.  Met 2202 punten scoor je 97,7% bij reguliere scorito. 

Buiten het kiezen van 1 extra trekker ( Hoole en/of Ciccone hadden eigenlijk constant in mijn team gestaan) ben ik slechts een beetje ontevreden.  Ben benieuwd hoeveel ik nog kan stijgen met Poole als ontsnapper, Arensman in vorm en 2 extra UAE (Yates en Mcnulty). 

Maarten Koning
Voorwiel
Ik weet dat ik beter had kunnen luisteren naar het advies vanuit een specifieke podcast. Maar zijn e...

Hij heeft wel dingen laten zien zoals Milaan Turijn en Tireno vorig jaar, plus hij staat te boek als een gigantisch talent.  Dit is echter wel een grotere stap dan ik had durven in te schatten. 

En vantevoren was UAE toch behoorlijk duidelijk over de rolverdeling, Del Toro zou gaan knechten. Vanuit dat oogpunt is het gewoon reëel dat je hem niet hebt genomen. Het was gewoon heel moeilijk in te schatten wat je aan hem zou hebben. 

En wat toekomstige concurrentie voor pogacar betreft, dat lijkt me ietwat voorbarig om hem te bestempelen als concurrentie op nu al een van de, zo niet de beste wielrenner aller tijden. 

Laatst gewijzigd
NielsH97

Hopelijk gaat mijn keuze voor del Toro zich uitbetalen. Vooraf gekozen voor hem omdat ik had verwacht dat A. Yates erdoorheen zou zakken en hij de rol van schaduwkopman over zou nemen. Die jongen is toch een Pogi 2.0 zo lijkt het, wat een groot talent.

Gister ondanks het niet selecteren van Carapaz en McNulty toch gestegen naar 95%. Met die mannen in de selectie en WvA ipv Ayuso cappen had ik nog wat meer kunnen stijgen, maar dat mag de pret niet drukken.

Voor de tijdrit wilde ik voor McNulty gaan maar door zijn valpartij ga ik toch voor Roglic of WvA. 

Wie gaat jullie cap worden in de TT?

Maarten Koning
NielsH97
Hopelijk gaat mijn keuze voor del Toro zich uitbetalen. Vooraf gekozen voor hem omdat ik had verwach...

Afhankelijk van het weer wordt het 'gewoon' Roglic hier. Ik heb geen van Aert maar als ik hem had dan zou ik hem niet durven te cappen morgen. 

Björn Again

Ik heb gisteren de etappe niet kunnen kijken. Ik begrijp dat McNulty gevallen is. Hoe groot was de schade, want ik kan er weinig over vinden?

Zitvlees
Maarten Koning
Hij heeft wel dingen laten zien zoals Milaan Turijn en Tireno vorig jaar, plus hij staat te boek als...

Is del toro niet meer geschikt voor heuvels dan voor het hooggebergte?

Daar zijn we natuurlijk nog niet geweest.

ZK
Maarten Koning
Hij heeft wel dingen laten zien zoals Milaan Turijn en Tireno vorig jaar, plus hij staat te boek als...

Niet helemaal mee eens. UAE zei wel duidelijk dat er 2 kopmannen waren, maar dat Del Toro een vrije rol zou hebben om te kijken hoe ver hij in AK zou komen had hij zelf al in interview in december/januari aangegeven. De ploeg gaat hem natuurlijk geen druk opleggen door hem vooraf als kopman te betitelen. Maar dat hij niet als pure knecht zou gaan, dat was vooraf al duidelijk. Daarnaast geeft UAE zoveel goede klimmers, dat het ook niet snel nodig zal zijn om op kop te boren.

Eigenlijk vergelijkbaar met de doorbraak van Pogacar in de Vuelta. Vooraf werd ook expliciet gezegd dat hij niet voor het algemeen klassement ging, dienende rol zou hebben etc. En we weten hoe dat is verlopen. Beetje druk weghalen bij de talenten kunnen ze wel bij UAE, in tegenstelling tot sommige andere ploegen. 

Dat Del Toro het zo goed zou doen was natuurlijk verre van zeker, maar dat is een ander verhaal. We hebben ook nog maar 1 ruime week gehad, dus hoe hij bergetappe na bergetappe in week drie zal verteren is ook nog maar de vraag. Toch was hij vooraf, met zijn aangekondigde vrije rol en de Ayuso teampunten, een prima keuze. Zeker omdat hij in potentie een must have kon worden, met een hoog punten plafond. Die renners wil je graag meenemen.

Laatst gewijzigd
ZK
Björn Again
Ik heb gisteren de etappe niet kunnen kijken. Ik begrijp dat McNulty gevallen is. Hoe groot was de s...

McNulty lag helemaal open, zag er akelig uit. Die zal niet lekker geslapen hebben en tweede dag is vaak het ergst (helaas is dat de dag van TT). Dus zou m wel opstellen, maar niet cappen.

oli4g

Del Toro was een gok tov zijn goedkopere teamgenoten, die je ook in de ITT kon opstellen. Anderzijds weet je dat het met die jongen er ooit eens uitkomt, en dan baal je wel als je hem niet hebt, terwijl hij eigenlijk redelijk geprijsd was. Mcnulty en Vine vond ik eigenlijk te goedkoop gezien hun eigen voorspelbare punten in de ITT en mogelijke teampunten voor roze én wit. Nu komt hij wel op nieuw terrein voor hem en ik ben benieuwd hoe hij met de druk kan omgaan.

hjjanssen1973
drklaas
Rustdag,  slechts 57%, bij scoripro kom je dan uit op 25%.  De 90% grens ligt bij Scoripro op 2202 p...

Dank voor het delen. Ik zit bij Scori Pro nu op 26%, dus nu weet ik waar ik zou uithangen bij de gratis Scorito. Blijft lastig dit spelletje, maar langzaam leer ik (hopelijk).

valowitz
NielsH97
Hopelijk gaat mijn keuze voor del Toro zich uitbetalen. Vooraf gekozen voor hem omdat ik had verwach...

Mijn cap morgen is Tarling. Verder neem ik toch maar MvNulty mee omdat ik niets beters heb 🤣. Hoop dat 🍇 er voor gaat morgen want die was echt nergens te zien de afgelopen dagen. Zit nog te twijfelen over Gee of Pedersen 🤔. 

Laatst gewijzigd
Ti-Blanc

I fought everyday since the start to climb every percent from 95.0% to 97.7% but the last two stages killed me. Down to 93% on stage 8 since I had no one in the break (why did you have a flat tire Fiorelli !) and now down to 87% after that gravel stage, no Van Aert, no del Toro, Pidcock captain fell and had a flat tire, so did Roglic, so did Storer, and Gee with a flat tire too what a lucky man. At least I have some guy that can go in the break now. The stage was amazing but it did me wrong, what a tough game

Zitvlees
hjjanssen1973
Dank voor het delen. Ik zit bij Scori Pro nu op 26%, dus nu weet ik waar ik zou uithangen bij de gra...

Waarin is scori pro leuker?

hjjanssen1973
Zitvlees
Waarin is scori pro leuker?

Volgens mij is het exact hetzelfde spel. Alleen is Scori Pro betaald. Dus je keuzes voor het team voelen 'zwaarder'.

Gatsonides

Gaat pedersen voluit morgen? vraag het me echt af, toch maar interviewtjes checken vandaag en morgen.

kevinraar

mij team voor morgen

roglic

ayuso

arensman

storer

gee

mcnulty

pedersen

poole

1 plek over

rubio

fortunato

piganzoli

ZK

Pedersen pakt sowieso 8 truipunten, dus hoe dan ook prima keuze.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
NielsH97

Roglic of Vacek. Van Aert zou ik alleen pakken als de eerdere starters beter weer hebben, maar zoals het er nu uit ziet kon het wel eens een totaal verregende tijdrit worden voor alle renners.

Ragnar Lolbroek

Even het weer afwachten voor de regenplens. Momenteel staat er dit:

Roglic (c)

Ayuso

Vine

Mcnulty

Gee

Wout 

Pedersen 

Ciccone 

Bernal

Maarten Koning

Pedersen heeft toch weinig te winnen morgen? Voor die 8 punten heb je het equivalent van een 17e plek dus dat is wel prima maar meer dan dat kan ik me heel moeilijk voorstellen.

KV
Ti-Blanc
I fought everyday since the start to climb every percent from 95.0% to 97.7% but the last two stages...

Hetzelfde hier maar gelukkig wel nog Del Toro waardoor de verliezen meevallen en nog op de grens van brons. 
Maar ik betrap mezelf er wel op dat ik steeds moeilijker van de koers kan genieten. In het weekend 2 topkoersen maar er overheerste toch tweemaal frustratie. Zondag bijvoorbeeld terecht vol op GC gespeeld met Pidcock cap. Dan krijg je hoge verwachtingen op die eerste gravelstrook en dan zie je letterlijk 4 man uit jouw opstelling door pech uitvallen terwijl de andere AK mannen en Wout vlotjes op hun fiets blijven zitten (Ok Arensman had ook wel pech maar die eindigt dan toch nog boven verwachting). 
Ik overweeg daarom na de Giro toch eens een scorito break te nemen. 

1 2 ... 123 124 125 126 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.