Scorito Giro 2025

1 2 ... 148 149 150 151
Papa Bart

De CAP Crisis duurt lekker voort. 'Gelukkig' had ik idd Roglic uit de dagopstelling gelaten, al had ik die, buiten de ITT's, er juist bij voor deze derde week EN de kans op het roze in Rome, dus ook weer niet heel gelukkig.

Daarnaast NIET Fortunato cappen, NIET Gee cappen, Niet Yates cappen, Niet Storer cappen, nee 'we' spelen op safe met Del Toro. 🙄🙄

Dat wordt nog ongenadig spannend, dat dan weer wel. Ik zag eerder wat klagerig proza over deze Giro, maar ik vind het een geweldige editie.

Dat gezegd, wel lekker gestegen en nader nu against all odds weer bekertjes territorium.

Ragnar Lolbroek

Roglic en Ayuso door het ijs. Wout die wat ziekjes was. Gaan we een ideale team krijgen voor 30 miljoen terwijl het budget 41 miljoen was?🤡

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973

Over en uit. Op naar de Tour! 😭

ditisdavid
Ragnar Lolbroek
Roglic en Ayuso door het ijs. Wout die wat ziekjes was. Gaan we een ideale team krijgen voor 30 milj...

Ayuso haalt zelfs met een DNSje morgen het ideale team.

Papa Bart

Overigens wel grappig en een indicatie hoe goed de flitsers het doen met dit spelletje. 95% algemeen is goed genoeg om ongeveer op 75% te staan bij de subleague Flitsforum...

Maarten Koning

Ik zit op een schamele 65% en ik heb alleen roglic als uitvaller. De combinatie van geen multi UAE en/of multi LidlTrek en echt heel slecht captains kiezen doet het hem. Qua voorbereiding had ik dat dan ook zeker echt beter kunnen doen. 

jenzrscl

Hopelijk morgen poole en piganzoli in de vlucht

kevinraar

wat een slechte dag fortunato niet opgesteld op het laatst ayuso kopman gemaakt inplaats van gee maar 119 punten gehaald morgen hoef maar 1 klimmer niet optestellen zou dat ayuso zijn of bardet

drklaas

Goede dag, wat zonder vluchters een uitstekende dag had kunnen worden. Benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren deze spectaculaire giro.

kevinraar

ik van hnet klassement alleen de nummer 4 en 7 en de nummer 11 t/m15 niet best op naar de tour

in de tour ga ik paar top favorieten niet nemen wat meer outsiders nemen is een optie om geen roglic everpoel en viningaard te nemen of maar 1 van de 3

Laatst gewijzigd
valowitz

Ben benieuwd of Ayuso nu gaat knechten of morgen een DNS is. 
Nog maar 3 man in de top-10. Zonder S Yates, Carapaz en 🐮 vreest ik het ergste de komende dagen....

Canyon72

Amai, na zenuwslopende dag waarin Roglic uitvalt, Ayuso onderuit gaat, Bernal efkes kraakt en Del Toro en Tiberi lijken te bezwijken toch nog gestegen naar 92,3% door Gee, Poole, Storer en Pellizari, pffff. Waar gaat dit eindigen?

martijncr
Papa Bart
Overigens wel grappig en een indicatie hoe goed de flitsers het doen met dit spelletje. 95% algemeen...

Ja, wat een niveau he! Jammergenoeg strijden we niet mee in de battle of de subleagues zag ik. En ik begreep pas een paar etappes onderweg dat je na de deadline dan geen spelers meer mag accepteren. Wat ik wel altijd doe/deed. Klopt dit wat ik ergens heb aangenomen eigenlijk? Wie het weet mag het zeggen!

jenzrscl

Uae zou er beter aan doen na hun baaldag er zo hard mogelijk aan te beginnen , dat ze de meeste knechtten snel lossen van andere teams.. korte ritje 

Mazzel1986

Voor morgen grote twijfel of ik Scaroni weer moet opstellen. Neig nu naar niet. Zal zijn benen vandaag wel helemaal leeg hebben gereden. En zal wel weer hard gaan morgen nu alles weer open ligt voor het AK. Aan de andere kant: wel gratis truipuntjes.

Alternatieven voor op de bank zijn Piganzoli, Ayuso, of Arensman

nasibal

Reactie van inmiddels al paar pagina's terug, maar vond het wel leuk om er even op in te gaan nog: 

oor de roze trui heb ik daar wel goed over nagedacht, maar voor de sprinttrui onvoldoende. Dat is een leermoment voor een volgende ronde.

Het interessant van de teampunten van een sprinttrui is dat ze alléén relevant zijn als ze door een klimmer gepakt worden. Of door een aanvaller. Aanvallers zijn dan echter weer alléén interessant als je ze structureel op kan stellen en dat zijn vaak ook de klimmende types. 

Dit zit hem in het volgende: 

De sprinttrui geeft 'slechts' +6 aan teampunten. Er zijn in het spel verrassend veel wegen om die +6 of zelfs meer te oogsten. In praktijk zul je er dus achter komen dat als je plekjes in je dagopstelling vult met teampunten, je vaak wel betere of op z'n minst gelijke opties hebt dan die pure +6: 

In sprintritten leveren de nummers 1,2 en 3 uit het AK minstens evenveel team/truipunten op. Al helemaal als ze ook nog voor het JK mee doen. Teamgenoten van de AK-leider pakken stuk voor stuk ook meer (+8). De bergtrui pakt +8 en de teamgenoten van de bergtrui pakken +6. De leider in het JK pakt +6, of zelfs meer als hij ook top 5 AK staat. Later in de ronde komt hier ook nog eens bij dat AK renners naast top 5 AK ook top 5 BK of zelfs top 5 PK kunnen staan. Kortom: Stel je pakt 7 sprinters mee en je wil 2 plekjes opvullen met team/truipunten dan heeft die teamgenoot van de puntentrui eigenlijk heel weinig toegevoegde waarde. 

Bergetappes zitten iets anders in elkaar. Daar stel je de meeste van bovengenoemde opties sowieso al wel op en heb je vaak uberhaupt geen plekjes voor opvullers. Heb je wél een plekje, dan kan je in die bergetappes éérst altijd nog beter de puntentrui zélf opstellen voor +8, voordat je zn teamgenoten voor +6 gaat opstellen. Hetzelfde geldt voor tijdritten. 

Blijven over de overgangsetappes waar je zelfs na het opstellen van je aanvallers én je betere truipunten opties misschien nog een plekje over hebt voor de +6 teampunten PK. Met de nadruk op 'misschien'. 

Uiteindelijk tikken die teampunten puntentrui dus alleen echt aan als ze gepakt worden door iemand die je sowieso wel in je opstelling hebt, en niet op een 'truipuntenplekje'. Of door iemand die je wel degelijk op dat truipuntenplekje speelt, maar ook dat sowieso wel had gedaan (bijvoorbeeld omdat hij nr 1 AK staat). En dat zijn dus 9 van de 10 keer AK renners of andere klimmende types. Hoole en Vacek waren dit rondje een beetje uitzonderingen omdat Pedersen ook lang het roze had. Was dat neit zo geweest waren ook zij in de meeste etappes niet de ideale opvuller geweest. 

Waar je nog wel op kan gokken is om in de sprintetappes naast de +6 ook de +10 van de etappeoverwinning mee te pakken. Maar die winst kan snel als sneeuw voor de zon verdwijnen. Als je daar 3 keer op gokt zonder dat je sprinter ook echt wint, laat je dus 3 keer punten liggen tov een betere opvuller. Dat bij elkaar optellend kan al heel snel zorgen dat die ene keer dat je wél die +10 pakt het per saldo helemaal geen winst oplevert. 

floda
nasibal
Reactie van inmiddels al paar pagina's terug, maar vond het wel leuk om er even op in te gaan nog: ...

An sich mooi verhaal, maar als Landa, ciccone en roglic op hun muil gaan ben je blij met die 6 punten tijdens bergetappe 

Primozeh

Zou een type Fiorelli morgen nog interessant zijn of geloven jullie daar niet in? 

Daan De Jager

2 plekken voor piganzoli Pidcock of Scaroni wie zouden jullie kiezen ?

hjjanssen1973
Daan De Jager
2 plekken voor piganzoli Pidcock of Scaroni wie zouden jullie kiezen ?

Scaroni zal normaal gesproken te moe zijn na gisteren.

drklaas

@floda, Ayuso kun je ook wel banken vanaf nu.

@Daan, na gister, zou je zeggen scaroni.

Wat heb ik zin in die laatste 3 bergetappes, zou toch geweldig zijn als Pelizari nog gewoon podium rijdt. Samen met Gee en Carapaz. 

nasibal
floda
An sich mooi verhaal, maar als Landa, ciccone en roglic op hun muil gaan ben je blij met die 6 punte...

An sich mooi verhaal, maar als Roglic, Landa en Ciccone op hun bek gaan waardoor je die +6 móet opstellen (naast dat je dus de +8 van Pedersen zelf óók al opstelt.) maakt het natuurlijk geen reet meer uit. Je concurrentie zal ij die etappes veel hoger scoren dan jij. Alleen nu 6 punten minder hoger dan wanneer je er een nuller op moet stellen. 😉

Laatst gewijzigd
Fiets mdrin
martijncr
Ja, wat een niveau he! Jammergenoeg strijden we niet mee in de battle of de subleagues zag ik. En ik...

Wij staan er toch gewoon tussen? Op positie 71 van de subleague ranking? Of is dat nog weer iets anders dan de battle of? 

Voorwiel

Kon je dit jaar niet ook een prijs winnen als je geen uitvallers had in je selectie?

Is er iemand die daar überhaupt nog voor in aanmerking komt?

Ti-Blanc

I fought over 90% for almost two weeks but now without Landa, Ciccone, Roglic, Tarling and Fretin (14M DNF, who says better?) I can't stop my fall to the abysses. Furthermore I don't have del Toro, Carapaz or Yates and Bernal, my captain yesterday is starting to touch the ground too...

It really sucks to study the course for days and to see one guy from mu sub-league ahead of me with literaly just one sprinter (Pedersen) in his team from the beginning...

I'm taking Pidcock as a captain today just to let you know that he may (will) fail big 

1 2 ... 148 149 150 151

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.