Scorito Giro 2025

1 2 ... 150 ... 153 154
martijncr
Fiets mdrin
Wij staan er toch gewoon tussen? Op positie 71 van de subleague ranking? Of is dat nog weer iets and...

Verhip, je hebt gelijk! Ik was ervan uit gegaan dat het Flitsforum mijn hoogste subleague positie zou zijn, maar niets is minder waar: ik zit in de Des Proat subleague en die staat nog een paar plekken hoger! Maar goed, het is sowieso wel een goede vraag toch? Want je zou het subleague spel kunnen vervalsen door hoog genoteerde spelers later in je subleague toe te voegen.  

Ben Nihilisty
martijncr
Verhip, je hebt gelijk! Ik was ervan uit gegaan dat het Flitsforum mijn hoogste subleague positie zo...

Meende er in de podcast wat over te horen dat ze iets gaan implementeren dat elke speler maar in 1 subleague aan de battle of subleagues mee kan doen. Geen idee hoe ze dat in de praktijk gaan doen overigens, want je mag natuurlijk wel gewoon in meerdere subleagues zitten (naar ik aanneem, althans). Hoeveel van die subleagues die echt om die battle of the subleagues strijden zouden er eigenlijk ongeveer bestaan? Voor mij, met m'n vriendenpouletjes hier en daar, echt een enorme ver-van-m'n-bed-show namelijk.

oli4g
Voorwiel
Kon je dit jaar niet ook een prijs winnen als je geen uitvallers had in je selectie?   Is er iemand...

Volgens mij is dat een nieuwe prijs dat je vanaf nu in elke grote ronde kan winnen. Met de huidige uitvallers zouden statistisch 1,01% van de teams hiervoor in aamerking komen. Maar in werkelijkheid wellicht wat minder. 

ProScoritoManager
martijncr
Verhip, je hebt gelijk! Ik was ervan uit gegaan dat het Flitsforum mijn hoogste subleague positie zo...

Ik heb ooit (hier op het forum) gelezen dat alleen de spelers die voor de deadline in de subleague zaten meetellen voor de subleague ranking. Klinkt ook wel logisch natuurlijk. Verder is die subleague ranking ook voor mij een ver van mijn bed show. Enkel die met mijn vrienden doet er toe voor mij ;)

Maar het was me eerder ook al eens opgevallen dat het niveau in de wielerflits subleague een flink stuk hoger was dan gemiddeld, zo'n 20-30% verschil tov de algemene ranking. Op zich ook wel logisch natuurlijk.

Oerdewai
nasibal
Reactie van inmiddels al paar pagina's terug, maar vond het wel leuk om er even op in te gaan nog: ...

Ik begrijp wat je bedoelt wat betreft teampunten in een sprinttrui. Relatief weinig punten en relatief lastig om een teamgenoot op te stellen. 

Ij drukte mezelf wat verkeerd uit. In eerste instantie wilde ik voor de eerste week vol op Wout inzetten met sprinttrui en roze trui. Na dat virus nieuws heb ik een dag van tevoren dit plan overboord gegooid en alle visma's behalve Yates eruit gegooid. Ik was echter niet zo helder om dan vol in te zetten op Pedersen. Ik had alleen Ciccone erbij, dit had (net als bij Wout) na die late wissels om moeten worden gezet naar 3/4 trekkers. Ik bedoelde dus niet enkel de sprinttrui maar ook het feit dat een sprinter een week in de leiderstrui kan rijden, dan tikt het hard aan

kwarc

Hoe kijken jullie naar de trui/teampunten-opvulplekken vandaag?
Gelet op de finale, is er een degelijke kans dat Del Toro roze houdt, maar zeker niet vanzelfsprekend.

Een Pedersen valt dan misschien te verkiezen boven een McNulty of Ayuso?

Gelet op de negatieve vibe bij UAE nu, ga ik die er misschien toch buiten laten en voor een Lidl of Astana renner.

KV
Ti-Blanc
I fought over 90% for almost two weeks but now without Landa, Ciccone, Roglic, Tarling and Fretin (1...

Haha. 1 sprinter is crazy, maar met de sprint tombola deze Giro misschien niet eens zo onlogisch. Maar die moet dan echt wel top zijn in het ontlopen van bankpunten in de andere etappes. 

Hier in hetzelfde schuitje. Nog net op brons maar zonder Paz en Yates zal dit niet meer lang duren. Na de Wout->Pidcock switch daags voor de deadline had ik Carapaz "geüpgraded" naar Tiberi... blijkt niet de beste keuze uit mijn scorito carrière te zijn geweest. Carapaz lijkt trouwens de enige te zijn die valt én er nooit enige last van lijkt te hebben. 

Vandaag ook Pidcock tegen beter weten in captain. 

Jens Voigt
oli4g
Volgens mij is dat een nieuwe prijs dat je vanaf nu in elke grote ronde kan winnen. Met de huidige u...

Op zich is het niet zo moeilijk in een heel eind te komen? Je haalt er wat gasten uit die vaak crashen en sprinters die misschien niet uit rijden. Figuren als Magnier, Fretin, Roglic, Bernal, Vine, Plapp, Thijssen, Kruijswijk zijn dan een No-Go.

Maar goed dan kan je alsnog pech hebben met Landa op dag 1.

Jens Voigt
kwarc
Hoe kijken jullie naar de trui/teampunten-opvulplekken vandaag?Gelet op de finale, is er een degelij...

Ik ga zelf kiezen voor de aanvallers met daarbij ingecalculeerd dat ik teampunten mis, in dit geval van Ayuso.

oli4g

Het uitstippelen van het parcours en daarvoor het juiste aantal renners selecteren is belangrijk voor je teamselectie. Maar sinds ik ook echt verschillende scenario's begin uit te tekenen voor de verschillende truien, merk ik dat mijn scores aanzienelijk gestegen zijn. 

Zoals hier eerder aangegeven wil je ook dat de opvulrenners die je opstelt, kans maken op zekere truipunten.

Als etappe 1 voor sterke sprinters is, weet je ook dat een teamgenoot van een sterke sprinter meer kans op truipunten heeft dan een niet-teamgenoot. Dit kan je dan meenemen naar selectie voor de ITT.

Je weet na etappe 2 dat er een renner roze zal hebben, die beide een goede ITT heeft en niet gelost was in de eerste etappe. Als je daar een lijstje van opstelt, dan kom je eigenlijk enkel uit bij WVA, Pedersen, Vacek, Roglic, Tarling en een lijst UAE'ers. 

Dit is belangrijk voor de 3e etappe, aangezien het 50/50 is voor aanval/sprint. Voor Scorito zijn dit de belangrijke etappes. Want iedereen kan 9 sprinters opstellen in een vlakke rit. Maar in zo'n rit waarvan je niet goed weet wat er staat te gebeuren, scoor je net extra met zekere punten. Je kan je vlakke sprinters niet opstellen want die gaan afhaken, en je kan je AK mannen niet opstellen want het is een vlakke aankomst. Wie stel je dan wel op? Sterke sprinters, top 5 klassement als je die hebt en aanvallers. En idealieter dus aanvallers die zekere punten hebben. Dan moet je dus terug kijken naar de etappes ervoor en afwegen wie welke trui kan hebben. 

Voor de 3e etappe kom ik dan uit op Hermans (extra punten als Groves etappe 1 wint of er nog kan bijzitten in etappe 3), en teamgenoten van Lidl, UAE, Bora of Visma. Hoeveel je hiervan overweegt, hangt natuurlijk ook af van hoeveel sterke sprinters je kan opstellen en hoeveel ploeggenoten je al hebt. Ik had zelf geen Kooij, dus was de keuze tussen Ciccone en Kelderman afhankelijk van wie roze had.

Aangezien het niet duidelijk was of etappe 3 voor vlucht/sprint ging zijn, is het moeilijker om in etappe 4 te anticiperen op teampunten voor roze/paars. Hier stel je dus zoveel mogelijk vlakke sprinters op bij je teamselectie op voorhand. 

Deze denkwijze trek je eigenlijk door naar de volgende moeilijk te voorspellen etappes 7 & 8. Beide etappes kunnen voor de vlucht zijn, dus kan je niet anticiperen op zekere roze-trui punten. Etappe 7 is iets makkelijker in te vullen omdat het aankomst bergop is. Etappe 8 kan weer aankomen met een grote groep achter een vlucht, dus daar wil je dan liefst opvullen met vluchters die truipunten kunnen pakken. Door het moeilijk te voorspellen etappe 7, kan je eigenlijk enkel anticiperen op paarse trui-punten. En aangezien we redelijk wat sprints gehad hebben op dat moment, ging ik uit van een puntentrui bij Pedersen, Groves of Kooij.

Omdat ik in etappe 3 een aanvaller nodig had van LIDL/UAE/Bora/Visma voor roze teampunten, maar dit in etappe 8 herleid werd naar een aanvaller van LIDL/Visma voor paarse truipunten, viel mij keuze op Kelderman, die ik dan ook in etappe 3 kon opstellen voor als Wout roze zou hebben. Dit had ook evengoed een Lidl renner kunnen zijn, maar ik gaf meer kans op puntentrui naar Kooij dan Pedersen na etappe 6 als etappe 3 naar de vlucht ging. 

kevinraar

Ayuso nog een kans geven of Bardet erin doen?

Romain Gregoire

Lastig vandaag. Twijfel enorm. Ayuso opstellen? Arensman opstellen? Of dan de voorkeur geven aan een Piganzoli en Poole? Iemand die mij kan helpen een keuze te maken uit die vier? 

Zouden ze Ayuso namelijk in de vlucht sturen en gaan EF, Israel en Visma hem laten gaan? Of stapt hij uberhaupt wel op de fiets vandaag....

martijncr
Romain Gregoire
Lastig vandaag. Twijfel enorm. Ayuso opstellen? Arensman opstellen? Of dan de voorkeur geven aan een...

Zelfde twijfel hier. Heb Arensman op de bank gezet gezien zijn blessure en ik de kans heel klein acht dat hij nog een hoog plafond heeft deze Giro. Hij oogt te kwetsbaar steeds. Ayuso erin voor eventueel die (kleine) kans dat Del Toro leider blijft, en/of dat hij zelf zich beter voelt vandaag en niets meer te verliezen te heeft. Piganzoli is daardoor op het plekje van Arensman gekomen bij mij. Cap? Carapaz! :)

En oli, je analyse snijdt goed hout. Tof om te lezen! 

Jens Voigt

Mijn conclusie is dat ik van 7 naar 4 sprinters had moet gaan. En dat die 4 dan bijvoorbeeld Groves, Kooij, Kanter en Pedersen zijn. Dan kan ik de volgende keer de plekken besteden aan goede ploeggenoten/aanvaller/achtervang voor klassement. Ciccone/Pellizzari/Hoole/Vacek/Affini/S Yates dat soort figuren. 

drklaas
Jens Voigt
Mijn conclusie is dat ik van 7 naar 4 sprinters had moet gaan. En dat die 4 dan bijvoorbeeld Groves,...

De volgende keer is nooit hetzelfde. Andere renners, ander parcours, ander weer.   De conclusie is dat je vooraf beter naar de verwachte scenario's moet kijken, en dat hebben de 3/4 trekkiezers uitstekend gedaan, en het viel allemaal ook nog eens prachtig op zijn plek.  

oli4g

heel de truipunten discussie is ook prachtig door te trekken naar TDF, waar de eerste echte bergen pas in etappe 10/12 beginnen.

hjjanssen1973
Jens Voigt
Mijn conclusie is dat ik van 7 naar 4 sprinters had moet gaan. En dat die 4 dan bijvoorbeeld Groves,...

Achteraf heb je daar gelijk in voor deze Giro. De Tour kan weer heel anders uitvallen.

Jens Voigt
oli4g
heel de truipunten discussie is ook prachtig door te trekken naar TDF, waar de eerste echte bergen p...

Qua sprints hetzelfde als in de Giro. Beter dus om weinig sprinters mee te nemen. Enige verschil is wel dat die tijdrit een stuk langer is en iets later komt. Maar diegene die daar bovenaan staat houdt normaal nog 4 dagen de trui.

TourDeFranceUnchained
Jens Voigt
Qua sprints hetzelfde als in de Giro. Beter dus om weinig sprinters mee te nemen. Enige verschil is...

Hetzelfde ja.... Succes met 4 gegarandeerde massasprints in de eerste 9 etappes!

Jens Voigt
TourDeFranceUnchained
Hetzelfde ja.... Succes met 4 gegarandeerde massasprints in de eerste 9 etappes!

Milan, Wout, Philipsen, Merlier. Niks meer aan doen.

TourDeFranceUnchained
Jens Voigt
Milan, Wout, Philipsen, Merlier. Niks meer aan doen.

Als ze weer een strak budget hanteren zoals nu tijdens de Giro, gaat dat niet lukken om al die namen mee te nemen.

Daarnaast klinkt het erg leuk maar welke 5 namen stel je dan nog meer op in etappe 1? Laten we zeggen dat 1 ploeg genoot punten (Alpecin, Trek of Quickstep) scoort voor de groene en gele trui die etappe, dan zijn die andere 4 opgestelde dus 0 punters?... 

oli4g

tijd om het TDF topic te openen? 😁

drklaas

lekker toch Del toro in de contra attack op Caruso 

berggie1987

Visma heeft zichzelf in de perfecte situatie gekregen voor Yates. Ben benieuwd. 

WielerflitsOrakel

Vine DNF. 5e uitvaller in mijn team, keuze selectie word wel makkelijker

1 2 ... 150 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.