Scorito Giro 2025

1 2 ... 32 ... 36 37
RedDevil
VliegendSchwein
Ik klik Wout ook in elk team dat ik tot nu toe maak. Zeer waarschijnlijk gaat hij gewoon mee om alle...

Bij mij staan nu Mads, Wout en Groves erin. Geen Kooij, omdat ik denk dat Groves in net wat meer ritten gaat scoren.

Astarloa

Pidcock is idd stevig geprijsd voor de onduidelijkheid over zijn ambities. Maar er zijn zoveel ritten waar hij wel kan scoren en ook daadwerkelijk kan winnen dat ik hem wel sterk overweeg. Dat hij zich richt op 1 a 2 ritten geloof ik niet in, daar is hij veel te goed en veelzijdig voor en het team zal zich toch willen laten zien. 

Rad
Nijmos
Waarom zou je los kijken van dat het je een plekje kost? Halen tiberi en piganzoli (maar je 9e klimm...

Precies, de vraag is of 2x M klassement meer opbrengt dan Tiberi + 500k. Daar heb je vast een mening over

KV
Basementman
Laat het nog even afhangen van berichten, maar zie Groves wel veel scoren. In ieder geval niet alleb...

Mss kan Moschetti wel een goede optie zijn hiervoor.

Blaagstra

De Woutdialoog loopt lekker door, terwijl Pirlo schreef dat er geen Woutdialoog is. De huidige Wout heeft een miljoenencontract voor het leven, waar er niet in Kooij geinvesteerd wordt, terwijl zijn beste jaren in principe nu gaan komen, vooral ook al een sprinter die het heeft laten zien. Hij zou de Philpsen van killerbees kunnen worden(zie ook GW waar hij met JP en Mads wegreed, nog steeds eeuwig zonde dat hij viel, had echt een doorbraak voor Kooij kunnen worden als hij Mads in de eindsprint er daar oplegde). Het intrinsieke karakter van Kooij ken ik niet zo, maar als hij de winnaar is die hij beoogt, lijkt me dat hij gebrand om het eindelijk te kunnen laten zien in een grote ronde en maakt hij daarna de pleiterik(incl. gepaste middelvinger). Verder veel positieve verwachtingen gelezen omtrent Wout, obv verleden, ondanks groots topsnelheidsverlies en huidige vage doelen voor Giro. Leg mij eens uit: als zijn focus is op groen met Kooij, waarom zou hij zich dan nog separaat hieraan uit elkaar gaan trekken in al die mogelijke vlucht etappes en de tijdritten, waar Kooij niet mee zit of mee kan? Voor hem persoonlijk dient dat geen enkel doel, behalve dat ie energie verspeelt voor zijn leadoutrol OF bijv. Yates helpen in de klassementspunch etappes. Ik zie Wout wel wat puntjes scoren, maar voor 4,5scaronis, wil je weten waar hij voor gaat, niet wat je denkt te verwachten obv verleden. 

Basementman
RedDevil
Puzzelen zonder Roglic is een verademing. De Giro doorkomen zonder Roglic daarentegen niet.

Tja dat vraag ik me af. Het gaat geen Pogacar of Vingegaard zijn qua punten of overmacht denk ik, maar of je zonder kunt is een tweede. Heb teveel fomo bij schaduw kopmannen A. Yates en Hindley, wil Pidcock en Groves. Gokje op totale overmacht van UAE en aanvallers.

mirkodek
RedDevil
Puzzelen zonder Roglic is een verademing. De Giro doorkomen zonder Roglic daarentegen niet.

Ik denk dat ik wel een gokje ga wagen met een team zonder Roglic. Nog even aankijken of ik dan Kooij meeneem of thuislaat voor een versterking op AK gebied. Vooralsnog een team met: Wva + Pidcock, Groves, Pedersen, Kooij, Strong, Magnier en Ayuso, Arensman, Gee, Carapaz en Ciccone qua 'grote' jongens.

John Bon

Als ik 1 ding geleerd heb (tenzij er gevallen wordt) is dat de topfavoriet thuislaten nooit een goed idee is. 

Ik ben daar zelf al meermaals ingelopen en wat er dan gebeurd is dat je jezelf vanalles aanpraat "als dit dan dit en dan zou dit msch en dan als die dat doet en zus zo...." 

Edit: 

in de Kooij discussie ben ik niet zo overtuigd als velen hier. 
Ik weet niet of het de belg in mij is die nog niet gezien heeft in Kooij wat jullie erin zien of het de nederlander in jullie is die meer in Kooij ziet dan hij al getoond heeft. Er wordt hier soms gesproken over hem alsof hij al naast de Merliers/Philipsen staat. 

Nu los ervan staat hij er wel in hoor maar ik vind het niet zo'n zekerheidje dat hij hier even de sprint gaat domineren. 

Laatst gewijzigd
VliegendSchwein

Ik zou ook eerder bezuinigen op een dure sprinter of prijzige aanvaller dan Roglic thuislaten. 

mirkodek
VliegendSchwein
Ik zou ook eerder bezuinigen op een dure sprinter of prijzige aanvaller dan Roglic thuislaten. 

Ook op dit parcours ja? Zou betekenen dat je bijv Groves/Kooij plus Magnier + Strong thuislaat. Zo duur is Roglic namelijk...

Nijmos
Rad
Precies, de vraag is of 2x M klassement meer opbrengt dan Tiberi + 500k. Daar heb je vast een mening...

De vraag is alsnog een te simpele. Want die 500k renner ga je niet zo heel vaak opstellen. Als hij tegenvalt stel je Wout of Mads op. De 2 200m mannen moeten allebei scoren om beter te doen en allebeu opgesteld worden. In de bergritten lijken me dan de 2 goede 2m mannen wel beter dan tiberi en een 500k man (piganzoli), maar ik heb in de tijdritten liever tiberi en een plekje over dan dat ik eraan moet denken dan simon yates of giulio ciccone op te stellen. Ook in de heuvels is het maar de vraag of je liever 2 plekjes weggeeft aan twee ak subtoppers of eentje aan een ak topper. Dat is denk ik zelfs niet de vraag, maar heel duidelijk dat dat laatste de voorkeur heeft. De vraag komt dus uiteindelijk toch terug op wat je van tiberi verwacht. Steekt hij er bovenuit tov iedereen behalve roglic ayuso en evt adam dan moet je hem denk ik nemen. Steekt hij er niet bovenuit dan is het effectief een 2m renner met wat jongerenpunten en heb je er daar beter 2 van.

VliegendSchwein
mirkodek
Ook op dit parcours ja? Zou betekenen dat je bijv Groves/Kooij plus Magnier + Strong thuislaat. Zo d...

Ik laat dan andere renners thuis want heb 2 of 3 van die namen toch vaak in mn team met Roglic. 

Roglic met sprinters vergelijken heeft niet zoveel zin. Die stel je in andere ritten op. 

Je moet Roglic vergelijken met de andere klassementsmannen. Daar zie ik na hem en Ayuso weinig zekerheid. 

Laatst gewijzigd
John Bon
mirkodek
Ook op dit parcours ja? Zou betekenen dat je bijv Groves/Kooij plus Magnier + Strong thuislaat. Zo d...

100% ja

Alleeja dat is wat ik zou doen :) 
Als Roglic op zijn appel gaat na 3 ritten heb je natuurlijk wel gelijk

Laatst gewijzigd
Volpino

Bij mij staan Roglic, Ayuso, Van Aert, Pedersen, Ciccone (vorm) en Groves er muurvast in. Los van calamiteiten krijg je altijd spijt van het thuis laten van bewezen toppers.

Zie klassiekerspel. Toen ook allerlei argumenten om vd Poel of Pedersen thuis te laten vanuit budgetoverwegjngen.

#doe.het.niet

Antonini
John Bon
Als ik 1 ding geleerd heb (tenzij er gevallen wordt) is dat de topfavoriet thuislaten nooit een goed...

Giro2021 zonder Bernal gestart en ik kon het simpelweg niet afkijken. 

Qua Kooij is hij nog niet op het niveau van Merlier/Philipsen/Milan qua consistentie, maar die rijden hier dan ook niet mee. Qua snelheid is het beter dan Groves, maar die heeft geen van Aert in zijn team en kan dus overal scoren. Anderszijds is van Aert weer de ultime lead-out en kan die wellicht dat laatste stapje zetten naar de top en consistentie. Fretin, Bennett en Pedersen zijn volgens PCS voorlopig de enige de voornaamste concurrenten, dan zet ik Kooij toch consistent in de top 3 van iedere sprintrit. Dat is lastig thuislaten.

nasibal

De discussie over wat Wout kan en gaat doen deze Giro is een leuke. Een aanverwante discussie is wat de impact van kiezen voor Wout heeft op je team. Voor die discussie kan je vrij feitelijk en objectief een basis schetsen:

Uitgangspunt is een willekeurig team zónder Wout, waar je vervolgens Wout in wil puzzelen

*Optie A: 1 renner dumpen voor Wout. 
Hier zijn slechts 3 mogelijkheden voor: Roglic, Ayuso of Pedersen. Elke andere renner is goedkoper dan Wout. 

*Optie B: Een combinatie van 2 renners dumpen voor Wout.
Wanneer je 2 renners wil dumpen voor Wout moeten ze samen 5 mil opbrengen (4,5 voor Wout, 500k voor het opvullen van het 2e plekje). De duurste renner die goedkoper is dan Wout is 3,5 miljoen. Dat betekent dat renner 2 minimaal 1,5 miljoen moet kosten. Onderstaand alle renners uit de categorie 1,5-3,5 miljoen:

- Kooi, Groves, AYates, Tiberi (3,5)
 - Arensman, Pidcock, DFM (2,5)
 - Paz, Ciccone, Hindley, Landa, SYates, Fretin (2)
 - Bilbao, Gaudu, Gee, Tarling, Magnier, Strong, Del Toro (1,5).

Bovenstaande renners kán je nooit allemaal in je team-zonder-wout hebben als je daarnaast ook nog Roglic, Ayuso en Pedersen hebt. Dat zijn immers 23 renners met een totaalprijs van 60,5 miljoen. Uit het lijstje moet je dus al flink wat renners strepen die je niet weg kan strepen voor Wout, simpelweg omdat je ze uberhaupt niet in je team hebt. Maar ik kan me voorstellen dat er ook andere namen tussen staan die je om welke reden dan ook uberhaupt niet in je team-zonder-Wout hebt. Al die namen moet je uit bovenstaand rijtje schrappen. De twee namen die je vervolgens moet wippen voor Wout (dat zou een mooie slogan zijn) komen uit wat er daadwerkelijk overblijft.   

Disclaimer: Ik begrijp dat als de 3 renners die je schrapt om aan max 20 te komen, plus de renners die je schrapt om sowieso een goedkopere renner te nemen samen genoeg kosten, maar 1 iemand uit bovenstaand rijtje hoeft te schrappen voor Wout ;)                

*Optie C: Een combinatie van 3 of meer renners wippen voor Wout. 
Dit lijkt op optie B, maar voor elke renner die je extra wipt komt er 500k op de totaal prijs. Bij 3 renners moet je dus 5,5K vrij maken. De duurste renner blijft 3,5k. Dat maakt de goedkoopste wipper een miljoen. (1x 3,5 + 2x een mil). 500kers wip je immers niet. 3,5 + 1,5 + .75 zou nog kunnen maar is heel onpraktisch. In die miljoen categorie vind je dit rondje oa de Storers, Bernals, Mcnultys en Vines. Ook geen misselijke namen. 

Wat Wout deze Giro kan betekenen is geen échte vraag denk ik. Of het meer is dan de impact op je team is een ingewikkeldere. 

Laatst gewijzigd
martijncr

INEOS is de eerste, dit zijn de namen! 

BERNAL Egan
ARENSMAN Thymen
TARLING Joshua*
CASTROVIEJO Jonathan
HAMILTON Lucas
HEIDUK Kim*
RIVERA Brandon Smith
TURNER Ben

KV
Volpino
Bij mij staan Roglic, Ayuso, Van Aert, Pedersen, Ciccone (vorm) en Groves er muurvast in. Los van ca...

Klassiekespel is natuurlijk wel een kopmannenspel in het kwadraat waarbij je je het idd niet kan veroorloven om de echte toppers thuis te laten. 

In een GT ligt dat soms wel wat anders. 

VliegendSchwein
nasibal
De discussie over wat Wout kan en gaat doen deze Giro is een leuke. Een aanverwante discussie is wat...

Mooi uiteengezet, ik heb een kleine toevoeging. Een belangrijke vraag is ook om Wout wel of niet erin te zetten: is er een vervangende kopman voor Wout in de overgangsritten? 

Dat Wout hier een aantal keer gaat strijden om de dagzege is zo goed als zeker. Áls er een goedkoper iemand is: bijvoorbeeld Pidcock. Maakt dat Wout misbaarder. Óf Pidcock, of iemand anders dat is, daar heb ik mn twijfels over. 

Met puzzelen zonder Wout kom ik in heel wat ritten wel echt een goede/zekere kopman tekort. Lukt het jou wel om in overgangsritten goede captains op te kunnen stellen zonder Wout? 

Laatst gewijzigd
Eddix

Jeetje Nasi, ik ben de hele ochtend bezig met het uitwerken van een bericht met kwalitatief vergelijkbare inhoud, om er nu achter te komen dat je het net voor mijn neus plaatst. (nee geintje)

Maar je vat inderdaad wel het puzzeltje samen dat zich al dagen in mijn hoofd afspeeld. Ik denk dat het nemen van Wout een te grote (negatieve) impact heeft op de rest van het team. Het puntenplafond van Wout is heel hoog op dit parcour, maar ik weiger te geloven dat hij in elk van die etappes gaat meespringen & op Kooij moet passen & straks ook in de TdF gaat meedoen (waar VLAB denk ik het seizoen wil gaan redden).

Maargoed, Wout kan net zo onmisbaar blijken als Roglic natuurlijk, dat kan ook...

nasibal
VliegendSchwein
Mooi uiteengezet, ik heb een kleine toevoeging. Een belangrijke vraag is ook om Wout wel of niet eri...

Het lukt mij niet om captains op te stellen die net zo goed zijn als Wout. Wel captains die achteraf een deel goed gemaakt gaan blijken te hebben. In sommige ritten zal bijvoorbeeld Pedersen meezitten voor het PK, in andere ritten eindigen de AK renners er vlak achter. Per individuele rit kan je zomaar verkeerd gokken, maar ook Wout kan zomaar een keer uit de vlucht ontbreken of de vlucht kan alsnog teruggepakt worden. Onder aan de streep ga je sowieso een déél compenseren. Van de cappunten that is.

De vraag is dus of het deel wat je ongetwijfeld níet gaat compenseren dusdanig impactvol is dat je er iets mee moet, of dat het 'veiligstellen' van dat gedeelte juist dusdanig impactvol is dat je het beter kan laten. 

De Haai van Milheze

Rivera en Turner zijn - mits 500K - ook interessante opties op dit parcours met hun combi van een heuveltje over kunnen & explosief karakter.

nasibal
Eddix
Jeetje Nasi, ik ben de hele ochtend bezig met het uitwerken van een bericht met kwalitatief vergelij...

Haha had dat even gezegd, dan had ik mezelf de moeite kunnen besparen ;)

Wout kan heel goed onmisbaar blijken. Zn puntenpotentie op dit parcours valt niet weg te bediscussieren. Maar daar schuilt dus inderdaad ook het gevaar. Dat die potentie je verblindt voor het totaalplaatje. 

RedDevil
nasibal
De discussie over wat Wout kan en gaat doen deze Giro is een leuke. Een aanverwante discussie is wat...

Heel veel woorden om te zeggen wat eigenlijk altijd in iedere ronde geldt voor een dure knaap.

nasibal
RedDevil
Heel veel woorden om te zeggen wat eigenlijk altijd in iedere ronde geldt voor een dure knaap.

Nee, maar dat is ok :)

1 2 ... 32 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.