Team zonder Roglic en WVA bijvoorbeeld...
Ayuso, A. Yates, Arensman, Ciccone, Landa, Gee, Storer
Pedersen, Kooij, Groves, Fretin, Magnier, Bennett
Pidcock, Tarling
en dan nog 5 renners te selecteren voor 3M
Dit ziet er wat mij betreft toch op voorhand wat minder uit dan met Roglic en/of WVA.
Vine is wel redelijk in vorm inderdaad. Had hem al de voorkeur gegeven boven McNulty maar die was natuurlijk ook al prima in vorm.
Luke Plapp is nog niet bepaald aan het overtuigen... Heeft nog de tijdrit om indruk te maken maar zoals het er nu uitziet is dat ook meteen de enige rit waar je hem wil overwegen.
Zijlaard een DNF om te focussen op de Giro of is die ergens onderuit gegaan?
Hier hetzelfde; Vine stond er al in....; dan heb je liever dat ie beetje onder de radar blijft. Aan de andere kant; als ie straks valt, dan is de hogere pickrate weer in het voordeel... ;-)
Maar zonder gekheid; hoop dat grote/ernstige valpartijen uitblijven. Er zitten hier duizenden uren aan overpeinzingen in en dan straks bij de eerste (sprint)etappe duikelen er weer een aantal over elkaar....
It's all in the game...
Die jongen rijdt sinds vorige giro -met uitzondering van wat ritjes in Australië in het voorseizoen als de rest nog niet de hoogvorm te pakken heeft- toch al geen deuk in in een pak boter meer?
Was ook een beetje met Fretin zo net voor de klassiekers. En nu met Storer, Poels, etc. Vorm is natuurlijk belangrijk heel belangrijk zelfs maar dat zijn toch andere koersen/land/weer, etc.
Maarja de juiste balans en logica in renners kiezen dat is natuurlijk het spelletje.
Ik zie veel onderbouwingen van een keuze zoals duo koppeltjes e.d.
Daar denk je dan overna van ja vindt ik dat logica. Meestal blijf ik bij mijn standpunt en ideeën maar..
@Nasibal wat een onderbouwing van "wát" kost Wout van Aart en wat doet dit met je team en hoe zeker zijn deze punten.
Wout eruit gedaan en verder gaan puzzelen.
Maakt het wel iets makkelijker zo maar blijft wel wat onwennig. Nog 7 dagen dus wie weet wat er nog gebeurt in die tijd met doelstellingen e.d.
Leuke naam, maar hij vindt geen parcours op naam. In potentie wel een van de betere klimmers. Ik vind zelf de discussie Wout en/of roglic meenemen niet zo heel interessant. Als je er niet in gelooft, neem je ze niet mee. Denk je dat je die punten kunt opvangen of verbeteren met andere renners, dan kom je al snel terecht bij de subtoppers die je erbij meeneemt. Als je daar de juiste kiest, kun je het verschil maken. Enige uitzondering hierop vind ik Groves. Die zal vanwege het budget niet in ieder team passen en heeft wel de capaciteiten om echt veel punten erbij te fietsen die lastig te compenseren zijn. Zelf erg benieuwd naar de UAE tactiek. De knechten vind ik bijna allemaal interessant. Ik vind dat yates zich normaal vrij snel wegcijfert voor anderen, terwijl hij toch ook zelf flink zou moeten kunnen scoren in dit veld. Echt een verschilmaker, net als zijn broer die ook heeft laten zien een goede tijdrit te kunnen rijden. Een overstap naar visma gaat vaak ook gepaard met een toename in niveau. Vine is ook een van de betere klimmers en zou lang mee moeten kunnen, maar als hij in de trein voor mcnulty en del toro moet gaan zitten, stuk minder interessant. Zelf zit ik behoorlijk met Tiberi in de maag, ik vermoed dat zijn potentiële punten lastig op te vangen zijn, maar dan zou ik pidcock thuis moeten laten die je toch ook vaak kunt opstellen.
Door tijdgebrek helaas nu pas begonnen, wat een bekertje als bij het Klassiekerspel misschien wat lastiger maakt. Leuk om dit allemaal even snel te lezen. Mijn gedachte van Carapaz als mogelijke etappewinnaar kan ook gelijk weer weg:
https://efprocycling.com/racing/richard-carapaz-i-m-going-to-the-giro-d-italia-to-win/
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.