Scorito Giro 2025

1 2 ... 34 35 36 37
nasibal
BigMig
Het argument dat Wout minder aantrekkelijk zou zijn voor je giroselectie omdat hij de tour nog op he...

Ik ben het in principe niet met je oneens, maar ik denk dat Wout nu juist het type is die zich hier 'op bepaalde wijze' wél mee rekening houdt. Hij heeft ook wel eens geroepen dat hij na een Tour waarin hij zich volledig uit elkaar getrokken had niets meer waard was en dat hij daar spijt van had met het oog op het nog volgende deel van het seizoen. 

De vraag is natuurlijk een beetje wat dan die 'op bepaalde wijze' inhoudt. Hij zal niet persé met de rem er op fietsen nee, maar hij heeft wel bepaalde doelen voor zichzelf gesteld ga ik van uit. Wout is geen piraat op de fiets die denkt 'we pakken het van dag tot dag en we zien wel'. Die lijkt alles uitgedacht en gepland te willen hebben. Het kan dus goed zijn dat het feit dat hij ook de Tour nog rijdt wel degelijk van invloed is geweest op de doelen die hij voor ogen heeft als kopman in de Giro. 

Wát dat dan precies is, dat mag Joost weten. Dus als je Joost (of Wout zelf) hierover spreekt, laat even weten :)

Antonini
nasibal
Ja en dit geldt dan denk ik dus voor Roglic méér dan voor Wout. Een goede roglic in een AK etappe is...

Het grootste risico zit hem denk ik in het geringe aantal punten dat Wout gaat pakken in de sprintetappes en het lage punten plafond in de overgangsetappes. Meestal is er meer verschil te maken door de 5 beste sprinters mee te nemen dan door 2x keer 90% van de maximale uitslag te punten te pakken in de overgangsetappes. Het kan bijvoorbeeld lonen om Kooij + Groves + Fretin + Mosscheti mee te kunnen nemen en je verlies te nemen in de 1-2 overgangsetappes waarin Wout top3 rijdt, dan een combinatie van Kooij/Groves + Fretin/Mosscheti + 2x sprint opvul voor plek 10-20. Het verschil is alleen dat Wout ook nog eens 2x een top tijdrit neer gaat leggen en met eventueel Roze + puntentrui Kooij een enorm plafond heeft.

TourDeFranceUnchained

Even een tip van de dag, mannen:

Laat die Scorito-app vanavond lekker links liggen en pak een paar koude pilsjes op het terras. Geniet van het mooie weer, goede gesprekken en een welverdiend biertje. Morgen is er weer een dag om de selectie te fine-tunen.

Je wilt tenslotte niet morgenvroeg wakker worden, je team bekijken en denken: "Wat heb ik in vredesnaam gisteravond gedaan…?"

Dus: uitloggen = vooruitkijken. Proost!

nasibal
Antonini
Het grootste risico zit hem denk ik in het geringe aantal punten dat Wout gaat pakken in de sprintet...

Kooij gaat geen puntentrui pakken. Ik verwacht dat Groves en Pedersen elkaar enorm gaan bestoken voor de tussensprints (en eind sprints) in moeilijkere etappes. Van Kooij schat ik in dat hij 4 etappes heeft omcirkeld die hij alle 4 full pull gaat proberen te winnen.  Dat gaat er denk ik voor zorgen dat hij al vrij snel op redelijke achterstand in dat PK staat, wat hooguit naar het einde van de ronde weer wat gelijk getrokken kan worden als hij inderdaad die etappes wint (of op zn minst overal podium rijdt).

BigMig
nasibal
Ik ben het in principe niet met je oneens, maar ik denk dat Wout nu juist het type is die zich hier...

Kan ik me wel in vinden! Alleen denk ik dus dat Wout door de dingen die hij heeft meegemaakt afgelopen jaar wel wat verandering van karakter doormaakt, waardoor hij juist iets meer bij de dag leeft. Dat gevoel krijg ik wel bij zijn houding en interviews althans. Het misschien wat minder onverstoorbare deel van zijn karakter wat we verder van hem kennen, zorgt er volgens mij juist voor dat hij heel goed een boost in het moraal kan gebruiken. Aangezien hij die in het klassieke voorjaar nog niet met een overwinning heeft kunnen pakken, staan volgens mij de seinen op groen om daar komende giro alles voor te gaan geven.

Affiniteit91
martijncr
Baal van Vendrame. Was mijn Pidcock voor 2 miljoen minder... 

snap ik. misschien is hermans wel een goede vervanger dan? kun je in de heuvels (en misschien wel wat zwaardere vluchtersritjes) prima opstellen. verwacht er ook wel wat van eigenlijk.

Antonini
nasibal
Kooij gaat geen puntentrui pakken. Ik verwacht dat Groves en Pedersen elkaar enorm gaan bestoken voo...

Nee daar kan ik me wel in vinden. Vooraf had ik hem als snelste sprinter wel een grote kans toegedicht, maar gezien zn blessure zal hij ook de inhoud missen om 3 weken 100% te gaan. Ook zal hij de lastigere aankomsten aan Wout moeten laten, waar Pedersen nog een aantal punten extra kan pakken.

Toch vind ik het algehele niveau van het sprintveld tegenvallen, zeker als je het afzet tegen de 6 kansen die er liggen voor echt vlakke sprints. Dan kan het toch lonen om alle 'zekere' opties mee te nemen. Zoals Groves die vorig jaar met een zeer gebrekkige voorbereiding en betere tegenstand toch 8x top20 reedt en 400 punten pakte. Als je dan vAert + Lonardi afzet tegen Kooij + Fretin dan kun je nog wel eens worden verrast.

Boasson en Hagen
martijncr
Lamperti, Kanter en Moschetti zijn de sprinters die nog worden toegevoegd zo te zien!

+ De Sprintpiet, Zijlaard, Aular en Gugliemi sprintte afgelopen Vuelta ook vaak mee.

Papa Bart

Met het risico de dooddoener van de week neer te pennen: ik denk dat de mooiste bekertjes uitgereikt zullen gaan worden aan hen die Wout EN Roglic in hun selectie hebben gefietst.

De recalcitrant in mij schreeuwt derhalve met klaterend speeksel halverwege mijn binnenoor om beide thuis te laten, al is het nog wel even zoeken naar de juich renners die hen zullen doen vergeten...

Fietsopa

Om de discussie over Wout nog maar lekker aan te wakkeren:

Ik zie geen enkele etappe waar Wout niet goed te vervangen is als Captain. Als je geen Pidcock mee neemt misschien alleen etappe 9.

Guido Maltempi

Zouden ze op het Scorito hoofdkantoor de vrijmibo skippen om nu prijskaartjes te gaan plakken?

Ik hoopte stiekem nog op Vauquelin en/of een leuke sprinter bij EF of FDJ, maar helaas.

NOAD1912
Guido Maltempi
Zouden ze op het Scorito hoofdkantoor de vrijmibo skippen om nu prijskaartjes te gaan plakken? Ik ho...

Haha daar hoop ik ook op, maar verwacht pas maandag eerlijk gezegd.

nasibal
Antonini
Nee daar kan ik me wel in vinden. Vooraf had ik hem als snelste sprinter wel een grote kans toegedic...

Afgezien van het feit dat er soms een echte topper aan de start verschijnt vind ik het algehele sprintniveau vrijwel élke Giro tegenvallen. Ik kan me nog tijden herinneren dat je met Battaglin en Stuyven  p5 en p6 structureel had bezt. Met terugwerkende kracht lijkt het sommige giro's heel wat wanneer je de startlijsten van vorige jaren bekijkt, maar vaker wel dan niet waren dat namen die ten tijde van de Giro nog niet (of niet meer) het niveau hadden waarmee je ze op dit moment in je hoofd asocieert. Vorig jaar was in mijn ogen een serieuze uitzondering.

Ik verwacht scoritotechnisch dus ook niet een heel ander beeld te zien dan in andere jaren. Met 2 a 3 goede sprinters, afgetopt met wat kamikaze jokers kan je in die sprintetappes denk ik een heel competitieve score op het bord gooien. 

Dekkerony
VliegendSchwein
Ik klik Wout ook in elk team dat ik tot nu toe maak. Zeer waarschijnlijk gaat hij gewoon mee om alle...

Ik neem geen Kooij of Groves. Mits beide fit zal ik in de sprintetappes wat inleveren..maar hoop dat dat zo mi mogelijk is om in de 3e week flink te steigern of in de 1e 2 weken voor die enkele aanvaller die ik kies de juiste heb gekozen(zijn er ws 2 of 3). We moeten eerst nog kijken of ze starten(daar ziet het bij Groves zeker aar uit maar Kooij ws ok) en wat er verder nog bij komt en dan een keuze maken maar voorlopig heb ik ze nog niet 1 keer erin geklikt.

NOAD1912
Dekkerony
Ik neem geen Kooij of Groves. Mits beide fit zal ik in de sprintetappes wat inleveren..maar hoop dat...

Ik probeer wat budget te besparen met de meestal vrij kleurloze klimmende klassementmannen in de categorie Fortunato, Zana, Hirt en zo zijn er nog een paar. Daar heb ik nog wel wat onzekerheid bij, vanwege de beperkte klimkilometers.. wat is jullie gedachte hierbij? Normaal zijn dit soort gasten toch wel een zekerheidje voor plek 8 t/m 15 in het eindklassement, maar hoe groot is de kans dat dit ook nu zo zal zijn? 

edit: per ongeluk Dekkerony gequote

Laatst gewijzigd
John Bon

Enige last die ik heb van zowel Pedersen als WVa meenemen is dat er ritten gaan zijn dat beide een even goeie keuze zijn om te cappen en ik weet niet of ik die stress wil :D

BigMig
Antonini
Nee daar kan ik me wel in vinden. Vooraf had ik hem als snelste sprinter wel een grote kans toegedic...

"maar gezien zn blessure zal hij ook de inhoud missen om 3 weken 100% te gaan" 

Dat betwijfel ik. Volgens mij is het met het tijdsbestek en de snelheid waarmee die gasten tegenwoordig weer op de fiets zitten na zo'n blessure prima mogelijk om gewoon de juiste basis te hebben. Misschien is de vraag niet of hij wel voldoende inhoud heeft, maar eerder of hij niet weer iets nieuws tegenkomt gedurende die drie weken.

BigMig
John Bon
Enige last die ik heb van zowel Pedersen als WVa meenemen is dat er ritten gaan zijn dat beide een e...

Als je er op basis van redeneren niet uitkomt is het eenvoudig. Kop of munt, en dan bidden.

RedDevil
NOAD1912
Ik probeer wat budget te besparen met de meestal vrij kleurloze klimmende klassementmannen in de cat...

In die categorie (matige GC boys van 500 of 750) neem ik er ook een paar mee, ja. Simpelweg omdat ik mijn geld vooral steek in de dure jongens en dus ergens moet besparen. 

SanMark
John Bon
Enige last die ik heb van zowel Pedersen als WVa meenemen is dat er ritten gaan zijn dat beide een e...

Dan zullen ze ook vaak bij elkaar in de buurt eindigen. Dus dan valt de schade wel mee. Verschil tussen plek 1 en 3 of 5 en 7 is niet zo groot.

JCG

Ik zie dat Zijlaard niet finisht in Romandië. Iemand een idee wat daar is gebeurd? Mocht op een of andere wijze de Giro in gevaar komen, dan wordt Pluimers (zonder Dainese) wel heel interessant

SanMark
Guido Maltempi
Zouden ze op het Scorito hoofdkantoor de vrijmibo skippen om nu prijskaartjes te gaan plakken? Ik ho...

Die gaan morgen nog even een paar extra uurtjes maken.

Sam11

Kooij heeft toch al een aantal keer laten zien best aardig een heuveltje over te komen. Zou mij niet verbazen als ie er vaker dan 4x bij zit. Dat is best vaak, voor duidelijk de rapste man met ook nog de beste lead-out.

Zeker omdat Kooij in de vlakkere sprints een veel veiligere cap is dan de alternatieven, is 3.5 ook met dit budget echt dikke prima denk ik. 

SanMark
VliegendSchwein
Ik klik Wout ook in elk team dat ik tot nu toe maak. Zeer waarschijnlijk gaat hij gewoon mee om alle...

De 5 die sowieso meegaan.

Roglic

Ayuso

WvA

Pedersen

En ik kom ook steeds bij Carapaz uit.

En dan word de vraag als andere dure jongen Kooij of Groves.

En van de goedkope mannen , kom ik veel uit bij Kelderman.

KV

Iedereen klikt nu toch Vine ipv McNulty erin. 

1 2 ... 34 35 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.