Scorito Giro 2025

1 2 ... 34 35 36 37
Erik Verhoef

gezien het budget denk ik dat je idd eerst een basis van, volgens jou, puntjes pakkende renners in het lagere- en middensegment moet neerzetten en dat in de volgorde van most wanted naar beneden

renners als carapaz Landa Gee Rubio fortunato plapp (of anderen)

Fretin Strong Gaviria Thijssen lonardi govekar (of anderen)

ik denk dat anders het gevaar ontstaat dat je nadat je je top hebt samengesteld erg op budget gaat letten ipv op de juiste renners

neem de Wout-discussie Wout + 500k,.... welke 500k?ipv ......

Behatzailea

Bilbao nog steeds met drie sterren voor tijdrijden bij Scorito... ik heb toch zo mijn twijfels hoor.

BigMig
Teker
Door tijdgebrek helaas nu pas begonnen, wat een bekertje als bij het Klassiekerspel misschien wat la...

Dit is letterlijk een copy-paste van elk interview met Richie ooit. Vorig jaar verkondigde hij nog dat hij er het volle vertrouwen in had dat hij met Pogi en Vingegaard kon concurreren. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten.

Erik Verhoef

Trouwens 

ik neem Wout vooralsnog mee, hij gaat echt niet rijden op reserve omdat er een TdF aankomt,... kan ie altijd nog afstappen en/of zeggen dat ie een bevalling heeft en we hebben gezien in de mislukte Visma-klassieker dat ie voor zichzelf gaat

DennisdeMenniss

Weer even wat pagina's door moeten spitten. Leuk om te lezen wat de voor en tegens zijn om bepaalde renners wel of niet mee te nemen. Uiteindelijk weten we pas in Rome wat de juiste tactiek c.q. opzet zou zijn geweest. Heb er verschillende teampies ingeklikt en in dit geval is er sprake van meerdere etappes leiden naar Rome. Met Roglic, zonder Roglic, met WvA, zonder WvA. Denk dat welke keuze je ook maakt het altijd een goede zal zijn . Met name het koersverloop zal bepalen of je de juiste renners hebt geselecteerd. Waar ik zelf tegenaan hik, als je zoveel mogelijk toppers wil meenemen waarvan je met zekerheid kan zeggen dat ze veel punten gaan halen moet je  in de 500K grabbelton gaan roeren waar je een stuk of 6-7 willekeurige renners uit trekt. Tuurlijk zitten daar een aantal autopicks, maar dan nog moet je ook de etappes zien te vullen met die gasten.. Zodra je een topper weglaat zijn er logischerwijs veel meer keuzes waardoor je team breder wordt en in mijn beleving ook makkelijker te vullen. De vraag die ik mezelf stel, gaan we all-in op de kleppers of toch een klepper thuis laten en wat meer subtoppers erin. Neig nu nog naar het laatste omdat het in mijn beleving tot week 2 een vrij open Giro gaat zijn.. 

Erik Verhoef

waar kun je uitslagen van Scorito van de afgelopen jaren terug lezen?

Keek derhalve naar ander poultjes en daarin eindigt v Aert steevast in top 5 (vanaf 2022 gekeken) eindklassement (logisch want hij was never de duurste)

TimTornTeut

Iemand die in DM wil sparren over z'n team? Ik heb inmiddels een team met Pidcock en Van Aert, maar heb grote twijfels of het wel in balans is. 

Pim Todcock

Dat je altijd de dure mannen erin moest hebben was altijd evident, omdat het budget toereikend was. Deze Giro is toch wat anders, omdat het budget wat krapper is en vanwege wat kanttekeningen.

Daarnaast hoef je niet 2 renners te upgraden voor het geld wat overblijft, maar dat kan ook over 6 lui verdeeld worden.

WvA is niet super dit jaar en heeft ook veel concurrentie in de tijdritten. Daarnaast kan Kooij ook redelijk de heuvels over en zal de voorkeur krijgen bij de sprints. Dan is er ook nog de knie, die na meerdere dagen misschien gaat zeuren.

Roglic heeft twee jaar terug een Giro gewonnen met minder punten dan de vuistregel en maar 1 overwinning. Nu met minder kans op vroege punten en meer concurrentie kan hij zomaar weer winnen zonder de 650 punten te halen.

Als je bijvoorbeeld A Yates wil halen en toch een aardig sprintteam moet je toch concessies doen. Voor Tiberi eveneens.

Ik probeer nog geen beslissingen te nemen. Er is pas 1 team bekend (IGD). Vaak zet PCS een week van tevoren een oude startlijst van de organisatie erop. Dan worden de geruchten later weer bevestigd.

RedDevil

Jon Barrenetxea is natuurlijk weer een no-brainer voor 500K :-)

Primoz ValtAltijdVanDeFic

Hoe een team zonder een geldslurper er uit kan zien....

AK: Ayuso, A Yates, Arensman, Landa, Gee, 
Rittenkapers: Carapaz, Storer, Rubio, Caruso, Van Aert, Steinhauser, Vine
Sprint: Pedersen, Groves, magnier, Moschetti, Bennet, Thijssen 
Tijdrit: Affini

Zeker niet het definieve team, maar laat wel zien dat er leuke opties zijn zonder onze Sloveense vriend

wessel2105
TimTornTeut
Iemand die in DM wil sparren over z'n team? Ik heb inmiddels een team met Pidcock en Van Aert, maar...

Heb je een DM gestuurd ik zit zelf met een vergelijkbaar probleem

martijncr

Ik lees een interview met Vine op CyclingNews met deze passage: 

"Vine, after racing Tour de Romandie in support of João Almeida, is expected to start among a Giro d'Italia team brimming with potential GC contenders from Juan Ayuso to Adam Yates and the rising young star Isaac del Toro. The deck may be stacked but that doesn't mean an absence of opportunity for the Australian.

The first target he mentioned as he looked ahead to the Giro d'Italia at the start of the season was, not surprisingly, after 2024, to make it to the start line of the race. Vine then quickly cast to the 13.7km individual time trial on stage 2 and 28.6km race against the clock on stage 10.

"The two TTs are my main focus for the race," said Vine. "Whatever else comes with it, I'm not too fussed by. Like I said, my goal is to win a Grand Tour with the team."

Vine vertelt in hetzelfde interview ook over hoe zijn injury nog steeds veel invloed heeft. Met duidelijk een knechtrol en de focus op de twee ITT's, doe er je voordeel mee!

BarryE1

Dat is allemaal leuk en aardig die interviews maar ik lees hier weinig over het thuis laten van Wout. Iemand zou eens uiteen moeten zetten wat de impact is van het in of uit klikken van Wout op een team is.

Pierlo

Ik zei toch er is helemaal geen Van Aert discussie....

Uiteindelijk heeft 99,9% van de forumleden hem in zijn team en 99 van de top 100 einduitslag ook. De 'discussie' is dus een beetje voor saus maar dat mag ook hoor. Hetzelfde geldt voor Roglic, Ayuso en Pedersen.

Interessanter is denk ik te kijken naar hoe je de beste balans krijgt met 20.000.000 voor de 16 overgebleven plekken. En pak dan eens Groves (3.500.000) + 500.000 en wat je daarvoor moet 'inleveren' in die 16 cf. de theorie van Nasibal..

VliegendSchwein
BarryE1
Dat is allemaal leuk en aardig die interviews maar ik lees hier weinig over het thuis laten van Wout...

Is dit een grap?

Harderijder

Ik ben er inmiddels na een avond puzzelen vrij zeker van dat ik Van Aert niet in mijn team ga hebben.

BarryE1
VliegendSchwein
Is dit een grap?

Uiteraard

Erik Verhoef
Pierlo
Ik zei toch er is helemaal geen Van Aert discussie....Uiteindelijk heeft 99,9% van de forumleden hem...

LOL ik denk het ook   hier lijkt de helft hem thuis te houden, maar denk dat ie 85% pickrate krijgt

Rog/Ayuso/Tib/Aert/Kooij/Groves dat zijn keuzes ivm budget

beter waarom wel/niet Carapaz Landa Arensman Yates Yates Ciccone etc

Heeft het zin om op teampunten voor knechten Roglic te rekenen

Hoeveel geld in UAE

5/6/7 sprinters?

ontsnappingen?  weten wie zich daar vaker in gaan mengen? (herinner me vorig jaar in een van de rondes dat Mollema zou gaan, maar moet nog gaan,  hahahahaha)

VliegendSchwein
BarryE1
Uiteraard

Leuk! ;) 

Ik zit inmiddels zonder van Aert en met 4 UAE'ers in mn team. Misschien even tijd om te stoppen met puzzelen. 

nasibal
BarryE1
Uiteraard

Op zich wel een geslaagde

John Bon
Primoz ValtAltijdVanDeFic
Hoe een team zonder een geldslurper er uit kan zien....   AK: Ayuso, A Yates, Arensman, Landa, Gee, ...

Eerlijk? Als dit het enige is wat je kunt doen door het thuislaten van Roglic heb je net voor mij een extra reden gegeven om Roglic mee te nemen :) 

wielerwieler

Vanaf Dwars door Vlaanderen werd Wout gewoon 2-4-4-2-4 in de einduitslagen. Sommigen van jullie zijn doen wel erg negatief over zijn vorm. Ik noem dat zelf eerder 'stabiel goed'. 

Of hij zijn geld waard gaat zijn, da's natuurlijk een tweede...

Behatzailea

Ik herinner me nog dat we vorig jaar een soort gelijke discussie hadden over Alaphilippe. Maar uiteindelijk had je 'm wel mee hebben gewild. Natuurlijk was Alaphilippe wel een stukje goedkoper, maar een echte aanvaller wil je er (zeker met dit parcour) wel bij hebben. En ik zie toch net iets meer in Van Aert dan Pidcock. Tenzij er nog andere berichten komen over de plannen van Pidcock.

NOAD1912

Wat me opvalt aan de discussies over de dure 4 is dat het alleen maar gaat over het wel of niet thuis laten van WvA of Roglic... maar is Ayuso voor iedereen een no brainer? Vanaf het begin me voorgenomen alle kleppers mee te nemen, maar als ik iemand thuis zou laten is het denk ik Ayuso. Natuurlijk is hij torenhoog favoriet voor wit, maar met Tiberi heb je de gedoodverfde nummer 2 in huis (dat zou bij mij wel dé voorwaarde zijn, als ik Ayuso er uit klik dan gaat Tiberi sowieso mee en nu heb ik er geen ruimte voor).

De besparing is dan 'maar' 2 miljoen, maar ik zie wel wat hele lekkere upgrademogelijkheden voor dat bedrag.

Ben ik de enige die deze optie nu nog op een kier laat?

wessel2105
NOAD1912
Wat me opvalt aan de discussies over de dure 4 is dat het alleen maar gaat over het wel of niet thui...

Ik denk dat die overweging niet enorm snel wordt gemaakt omdat als je Ayuso niet hebt en Roglic uitvalt je de redelijk zekere nummer 2 niet hebt. Maar dit is natuurlijk gewoon gis werk. Net als Tiberi dan meenemen ervanuitgaande dat Ayuso opeens niet het wit gaat pakken.

Ook denk ik dat de extra teampunten die Ayuso gaat leveren tegenover Roglic wel lekker meegenomen zijn. Als Ayuso in het wit rijdt en gewoon 2e wordt dan gaat dit met een extra UAE man die ook nog zelf punten kan pakken zoals Vine, McNulty, Del Toro of Yates wel hard. 

Ook de voorbereiding van Tiberi speelt denk ik wel een grote rol in het niet overwegen van de optie om Ayuso te laten voor wat het is. Dit is wat mij betreft misschien wel de meest voornaamste reden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 34 35 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.