Zelfs ayuso 2e wordt in het jongerenklassement en 4e in het ak, haalt hij met zijn tijdrit, team, punch, rond de 4 a 500 punten. En ik heb geen enkele twijfel dat hij er staat. Tiberi haalt die punten ook als 2e jongere en top 4 ak, maar van hem is de grote vraag of hij er staat. Als ze allebei top 4 rijden ga je ze natuurlijk altijd allebei moeten hebben om te winnen.
Met dat verschil dan Wout nu een (relatief gezien) veel groter deel van je budget opslokt, waardoor je door hem niet te selecteren significante upgrades kan doen op meerdere andere plekken in je selectie. Maar dat punt was al gemaakt, de discussie draait zo een beetje in een cirkeltje.
Waar ik momenteel zelf op uitkom is dat een team zonder Wout wel een plaatsvervangende verschilmakende renner moet hebben om het waard te zijn. Meer concreet betekent dat nu een team met Wout vs een team met Tiberi. Does that make sense? (Al zou je natuurlijk ook nog een Kooij/Groves kunnen overwegen als die er nog niet in staat).
-potverdikkie weer mn hele bericht opnieuw moeten typen omdat de site het weer eens begaf
Eerste concept team op de laatste keuze (1 miljoen over voor de bergen) na staat. Moet eigenlijk eerlijk bekennen dat ik toch wel vrij makkelijk een team heb kunnen neerzetten met alle toppers, dus Roglic, Ayuso, Aert, Pedersen en Groves.
Verdeling nu als volgt:
7 klassementsmannen (inclusief Piganzoli)
6 sprinters (zonder Wout)
2 tijdrijders/knechten
2 vlucht heuvel/berg
1 waarvan ik nog niet weet of die ook voor een klassement gaat of vlucht klim (750k wielrenner)
1 miljoen over of 0,5 als de 1 miljoen sprinter een 1,5 miljoen sprinter wordt. Op dit moment slechts 3 mannen van 500k.
Wout
De zekerheid die de toppers je bieden (mits ze niet vallen) wegen denk ik toch wat zwaarder dan de potentiële extra punten die je eventueel kan halen (als als als) met andere alternatieven van combinaties. In ieder geval voor mij.
Daarnaast geloof ik wel in het rekening houden met uitvallers wat velen niet doen. Ieder zijn ding. Stel Pedersen valt uit en je hebt Wout niet, of stel Ayuso valt uit maar je hebt Roglic niet of stel Pedersen valt uit en je hebt Groves of Kooij niet, of stel Groves valt uit en je hebt Pedersen of Kooij niet. Etc etc. Met ander woorden, dan heb je een flink probleem, want dan kan je de subtop zoals een Tiberi/Landa/Ciccone of Strong/Bennet gaan cappen in je etappes. Dan zit je toch met geknepen billetjes kan ik je vertellen.... Misschien niet de strategie die je nodig hebt om te winnen maar wel fijn om 3 weken rustig de Giro te kijken en te kunnen strijden voor een bekertje, welke dan ook.
Bedenk me nu wel dat dit nooit een goed teken kan zijn om zo snel een team neer te zetten. Of zeggen we, blijf bij je eerste gedachte? 9 mei is nog ver....
Het vervelende aan rekeing houden met uitvallers is dat als één van je kleppers uitvalt, de kans groot is dat je een flinke achterstand krijgt op zij die hem niet mee hebben genomen. Met dit budget zullen er dan altijd meerdere zijn. En dat is van te voren niet te voorspellen, gewoon pech/geluk. Je moet dan alleen hopen dat degenen die jouw uitgevallen klepper niet meenamen, (nog meer) rare keuzes hebben gemaakt
Nu ook een aantal keer met of zonder Roglic geprobeerd. Eerste conclusie is dat het voor mij heel erg afhangt van wat ik van Tiberi verwacht. Als je daar een derde plek en tweede in jong verwacht dan compenseert dat al de eindafrekening grotendeels.
Bij de etappes ga je dan kijken of de upgrade op een ander vlak (Kooij i.p.v. een 500k sprinter en Bardet ipv een 500k ontsnapper) het verschil in punten tussen tiberi en Roglic goedmaakt.
Klinkt best aantrekkelijk en kan zomaar een optie zijn waardoor je enorm het verschil kan maken. Valt het verkeerd uit dan is je spel wel meteen naar de knoppen.
Zelf merk ik dat ik vooral voor een bekertje wil gaan maar niet met een alles of niets strategie. Dus wel Roglic (en de overige grote namen) kiezen en dan verschil maken met de goedkopere renners.
Magnier gaat absoluut top 5 rijden in de Giro en de aanstaande ritten, maar neem in je overweging wel mee dat de kans nagenoeg honderd procent is dat ie 'm niet uitrijdt (laatste alinea interview). Geen nieuws, maar opnieuw bevestiging. Dus in de eindafrekening van de paarse trui ga je het voelen als je plekje van Magnier wegvalt...
Zal dat niet voor vrijwel alle sprinters gelden die niet top 3 staan van puntentrui? Allemaal bergetappes en mogelijk nog 1 sprintkans die in praktijk vaak naar vluchters gaat. Juist omdat veel sprinters al zijn afgestapt en pedersen en van aert in vlucht zullen willen gaan.
Jawel, maar dan loont het wel om een Van Uden of Kanter mee te nemen waarvan je bijna zeker weet dat ze alle UCI punten willen pakken die ze pakken kunnen. Als je op voorhand al kan voorspellen dat iemand niet die bergen over gaat ploeteren, is dat toch wel iets om mee te wegen?
Kijkt iemand weleens naar de tips van Morrizz,hebben het over 8 klassementsmannen en 8 sprinters als ideale team.Plus dan 2 tijdrijders en 2 aanvallers en er zouden 4 bergetappes zijn met aankomst bergop.
Heb ergens anders gelezen dat er dat maar 2 zijn.
Dit alles lijkt mij niet erg betrouwbaar.
Ze zeggen ook maar wat daar. Er is niet per se een vaste regel voor hoeveel je er nodig hebt, meerdere wegen leiden naar Rome. Dat gezegd hebbende is 8 sprinters waarschijnlijk wel ruim. 8 Klassement evt ook trouwens, maar daarvan is altijd maar de vraag wie er uiteindelijk nog voor 't klassement gaat.
Het is gebaseerd op een aanname inderdaad. Dat vaak het uitpakt dat iemand niet uitrijdt met dit soort teksten voor het begin van een ronde. Let me rephrase mijn stelligheid: een hoog risico met een grote aannamelijkheid dat ie het ergens voor gezien gaat houden in of na week 2.
Als je de grote 4 neemt plus Groves maar geen Kooij kom je zeker aardig uit met je team, maar meestal kun je in vorige pools ook nog wel Kooij meenemen als je daarnaast een beetje op je centen lette.
Dat kan dit jaar eigenlijk niet. Wil je bovenstaande 6 meenemen , dan moet je op alle andere gebieden zeer veel water bij de wijn doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.