Kan best wat punten rijden op die 2-3 punchy finishes lijkt me. Ik verwacht er verder niet veel van maar wel lekker van een 500k man dat je weet waar je hem op kan stellen en verder op 't bankie kan houden. Staat er niet in hier maar wie weet.
Steinhauser, Hoole, Valgren, Quintana, Hermans, Vendrame, Conci, Piganzoli, Fiorelli, Lamperti, Milesi, Zambanini, Oldani, Cepeda (x2), Allegaert, Barrenetxea, Battistella, Bouchard, Bouwman, Busatto, Carthy, Castroviejo, De Bondt, Double, Formolo, Frigo, Godon, Guglielmi, Harper, Kirsch, Pacher, Pluimers, Poels, Prodhomme, Rivera, Rochas, Staune-Mittet, Stork, Turner, Ulissi, Taco
Allemaal toppers van 500k
Ja zo makkelijk kom je er niet vanaf Nijmos ;) Het forum is de ideale plek om jouw kennis en verwachting te delen. Noem er is twee of drie waarvan je denkt dat die 100-200 punten gaan vlammen en waar(om)?
Kom nog een interview met Del Toro tegen (januari 2025) waarin hij zegt dat hij een vrije rol in Italië krijgt en óók voor eigen kansen mag gaan als die zich voordoen. Benieuwd of bij teamprestatie a.s. week hetzelfde wordt gezegd.
Even een snelle rekensom: als je ervan uit gaat dat Roglic top 3 eindigt in beide tijdritten en in 5 van de zware etappes plus de Giro wint en redelijk laat pas de trui pakt, dan kom je op ongeveer 400 punten uit. Voor zijn prijs kun je ook 4 1,5 miljoen sprinters nemen, die gemiddeld 5-10 eindigen in de 6/7/8 sprint etappes. Dan scoor je dus al ruim hoger. Plus je overig budget hoef je maar te verdelen over minder renners dus kun je wat compenseren. Logische beredenering of mis ik iets?
Wat je mist is dat je Roglic ook geregeld als captain in zult zetten dus hij zou dan op meer punten uitkomen. En ws heb je toch al de sprinters gekozen waar je vertrouwen in hebt en die zul je dan moeten upgraden naar renners die duurder zijn en minder zeker (Groves/Kooij).
Zelf laat ik Roglic ook lekker thuis. Hij zal vermoedelijk in meer dan de helft van de teams staan en je moet toch ergens het verschil maken. Mocht hij toch de Giro winnen dan neem ik wel genoegen met 2 teamgenoten voor de teampunten.
Ik heb de diepteanalyses lekker los gelaten en volg dit keer vooral mijn gevoel. Iets zegt me namelijk dat Roglic weer wat gaat tegenkomen deze ronde.
Ben overigens wel benieuwd wat de waarde van Zijlaard gaat zijn, ik vermoed 750. En zou hij top 20 in de 1e tijdrit kunnen rijden of is dat heveltje net te pittig voor hem? Ik denk zelf het laatste..
Ik wil het nog niet te hard roepen, maar ik ben me nu ook vooraf ook al wel steeds vaker aan het afvragen wat het extra's is dat Roglic brengt dat hij 4,5m pegels méér kost dan de gemiddelde AK renner. Op een budget van 41 miljoen.
Dus ik neem misschien wel even een klein voorschotje op dat triomfantelijk gelijk halen. Gelukkig nog een week om te puzzelen.
Ik wil je trouwens best van een antwoord voorzien. 1 plekje in je dagopstelling dat elke dag punten oplevert. Plus punten in de eindafrekening in 2, maar vermoedelijk 3 klassementen, waaronder de onvervangbare bonus van de winnaar van de ronde. Voor die eindpunten hoef je hem niet eens op te stellen. Budgetwise kun je die punten wel opvangen, maar daar heb je vermoedelijk wel drie renners voor nodig. Dat moeten dan ook nog precies de juiste renners zijn die je bovendien niet naast roglic in je team had gekregen. Het gaat dus om renners in wie je vertrouwen hebt, maar niet zo veel dat ze ook je team mét roglic halen. Ik wens je veel succes. Als hij wint maar je toch een gouden beker pakt zonder, neem ik m'n hoed af.
Zelfs in etappes als 1 en 3 vind ik Roglic een van de grootste kanshebbers op top 20 met upside naar top 5. De kans dat je 9e man die je daarvoor in de plaats opstelt omdat je extra budget hebt het even goed doet of beter, vind ik niet groot. En dan hebben we het nog maar over de etappes die niet voor Roglic zijn.
Als Roglic etappe 16 en 20 wint in het roze met een top 5 in een van de andere klassementen pakt hij 62 punten per etappe. 112 als captain. Als Ayuso 2e wordt verlies je op dat captainschap maar 6 punten, maar dat is dan het meest gunstige scenario. Die 68 punten moeten dan dus worden goedgemaakt door je budget. Maar hoe ga je dat doen? Ik stel die dag gewoon een degelijk team op: plekje 9 is wout of mads. Plekje 8 misschien del toro, vine, mcnulty, piganzoli of poole met wat vaste punten en een plek 17 in de daguitslag. Maar verder heb ik ook gewoon geld voor ayuso landa ciccone gee storer. Ik wens je veel succes om dan een upgrade te vinden die 62 punten voldoende compenseert om in de andere ritten nog binnen schootsafstand te zijn
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.